Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet ihmisestä, joka käyttää aikuisena lasten vaatteita?

Vierailija
24.07.2025 |

Otsikossa kysymys.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyhytkasvuinen. Mitä siitä nyt sitten pitäisi olla mieltä.

Ai jaa. Käytän 176-180-senttisiä lastenvaatteita.

Hoikka nainen

Miksi?

Vierailija
22/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän yhden joka käyttää Hello Kitty ym. vaatteita, veikkaan kehitysvammaiseksi.

Kuule lottoa välillä.  Mikäs mätisäkki noin määki????

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viimeksi softshell takin lasten puolelta netistä. 19.90 postikuluineen tarjouksesta 

Vierailija
24/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka nainen

Miksi?

Naisten mitoituksessa on lyhyemmät hihat ja lahkeet. Tietyillä merkeillä kuosikin voi olla täsmälleen sama. Lisäksi hinta on usein edullisempi. 

Vierailija
25/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain moukat puuttu ihmisten pukeutumiseen. Aamen. 

Vierailija
26/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka nainen

Hienoa jos olet löytänyt itsellesi sopivia vaatteita myös lasten vaatteista. - Itseäni lyhytkasvuisena on iän myötä tullut muotoa, esimerkiksi lantion lina/ seutu on erilaine kuin alle 14 vuotiaana vaikka pituuteni on sama. - Toki joitain vaatteita voin löytää itselleni lastenvaatteiden joukosta mutta aikusien ja lapsen kehon malli on erilainen; lapsi on ruumiinrakenteeltaan muuta kuin "pieni aikuinen" 

Teinimallistoissa on erilainen mitoitus. Kyllä niissä huomioidaan mm. lantio ja rinnat. Jos 140-150-senttisissä on lasten mitoitus niin ei ne varmaan aikuiselle sovikaan. 

Vierailija
27/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hyvä että on löytänyt itselleen sopivia vaatteita. 

Vierailija
28/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muuta mielipidettä kuin se, että hyvä, että löytää vaatteita jostain. Mun 140 sentyisellä kaverilla on haasteita löytää vaatteita Suomesta.

Zalandossa on jotain 2 000 petite-mitoituksen vaatetta naisille. Luulisi löytyvän.

Kätevämpää ja nopeampaa on ostaa vaatteet kaupasta. Ne voi sovittaa samantien ja tehdä ostopäätös sen jälkeen. Zalandoissa yms pitää laskea aikaan mukaan myös mahdollinen palautusrumba. Eikö sinulle muka aika maksa mitään? Tätä asiaa kotona lojuvat ihmiset eivät ilmeisesti ajattele ollenkaan, todnäk aivokapasiteetti ei vaan riitä.

Vierailija
29/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan välillä, en mitään ihan teinimallia, mutta samoja mitä aikuistenkin puolelta löytyy. Olen hoikka, mutta en kyllä muodoton. Rinnanympärys 85, vyötärö 60. Lantio jotain 88. Pituutta 163, joten 164 koko usein hyvä. Etenkin perus paidat ja hupparit ei muutenkaan ole mitään ihonmyötäisiä. 

Vierailija
30/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoikka nainen

Hienoa jos olet löytänyt itsellesi sopivia vaatteita myös lasten vaatteista. - Itseäni lyhytkasvuisena on iän myötä tullut muotoa, esimerkiksi lantion lina/ seutu on erilaine kuin alle 14 vuotiaana vaikka pituuteni on sama. - Toki joitain vaatteita voin löytää itselleni lastenvaatteiden joukosta mutta aikusien ja lapsen kehon malli on erilainen; lapsi on ruumiinrakenteeltaan muuta kuin "pieni aikuinen" 

Teinimallistoissa on erilainen mitoitus. Kyllä niissä huomioidaan mm. lantio ja rinnat. Jos 140-150-senttisissä on lasten mitoitus niin ei ne varmaan aikuiselle sovikaan. 

Olen 145cm. - Luullakseni ääripäiden on aina vaikein löytää sopivaa ylle Se että olen pysynyt hoikkaba auttaa hieman (Jos on 176-180 cm nainen, joka voi löytää itselleen sopivia vaatteita teinimallistosta tuo itselleni mielikuvan naisesta, joka voisi mittojen puolesta toimia vaikka mallitna) .- Se mikä eritysiesti ärsyttää lyhytkavuisena on joidenkin tapapitää myös henkisesti lapsena.  

Vierailija
31/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on edelleen lippis väärinpäin ja ajan vanhalla bemarilla.

Ekat tatuoinnit otin ihan äskettäin ja ikää on jo 67 vuotta.

Vierailija
32/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm. Käytän talvella teinikokoa L olevaa parkaa, koska siinä on lämpimin vuori ja sopivan mittaiset hihat, muutenkin mitoitus sopiva itselleni.

Vierailija
33/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ap itse olet?

Olen itse alle 160cm, ja lasten puolelta löytyy paljon edullisemmin vaatteita. Ostan niitä, ja joistain lasten mekoista olen saanut kehujakin.

Myös ulkoiluvaatteet ovat edullisia ja kestävät mielestäni kovempaa käyttöä.

Ap

Vierailija
34/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä ap itse olet?

Olen itse alle 160cm, ja lasten puolelta löytyy paljon edullisemmin vaatteita. Ostan niitä, ja joistain lasten mekoista olen saanut kehujakin.

Myös ulkoiluvaatteet ovat edullisia ja kestävät mielestäni kovempaa käyttöä.

Ap

Itse olen löytänyt hyviä talviulkoiluhousuja kirppareilta murto-osalla uusien hinnasta, lähes mintissä kunnossa. Ilmeisesti menneet myyntiin parin käyttökerran jälkeen, kun lapsi on kasvanut niistä ulos.

T tuo 159 cm

Vierailija
35/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on edelleen lippis väärinpäin ja ajan vanhalla bemarilla.

Ekat tatuoinnit otin ihan äskettäin ja ikää on jo 67 vuotta.

Muuten hyvä mut jätä ne tatskat. Lapsellista. Ja se lippis. Lapsellista. Ja jos oikeen tuumin niin jätä se Bemari. Lapsellista. Valehtelitko ikäsi? Oliko se 17?

Vierailija
36/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän suomalaisia miehiä vaivaa, kun pukeutuvat lapsellisiin lippiksiin ja huppareihin..

Vierailija
37/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana ostin paljon 170 cm pitkille tarkoitettuja vaatteita lastenosastolta. Myös miesten S- koon vaatteet kelpasivat, lähinnä neuleet. Olivat ainakin silloin halvempia ne vaatteet kuin naisille tarkoitetut. Hämmästelin kerran esimerkiksi villaisen kaulahuivin hintaa, joka naisten osastolla oli huomattavasti hintavampi kuin vastaava asuste miehille myytävänä. Sama juttu neuleissa.

Käytin myös pikkuveljelleni pieniksi jääneitä vaatteita. Nykyään olen "perinyt" lapseltani muun muassa urheilupusakoita ja ulkoiluhousuja. En ole anorektisen laiha, mutta varsin hoikka ja lantio malliltaan kapea ja suora. 

Vierailija
38/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että ihmisen täytyy olla muodoton tikku, jos lastenvaatteet sopii.

Niin eihän ne läskikasoille mahdukkaan.

En ole läskikasa vaan hoikka (bmi alle 20), mutta mulla on kohtalaisen kokoiset rinnat ja lantio, jotka kyllä mahtuvat lastenvaatteisiin, mutta lapsille mitoitettu vaate ei istu kropalleni yhtään (kiristää lantiolta ja rinnoista ja pussittaa vyötäröltä).

Vierailija
39/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole muuta mielipidettä kuin se, että hyvä, että löytää vaatteita jostain. Mun 140 sentyisellä kaverilla on haasteita löytää vaatteita Suomesta.

Zalandossa on jotain 2 000 petite-mitoituksen vaatetta naisille. Luulisi löytyvän.

Kätevämpää ja nopeampaa on ostaa vaatteet kaupasta. Ne voi sovittaa samantien ja tehdä ostopäätös sen jälkeen. Zalandoissa yms pitää laskea aikaan mukaan myös mahdollinen palautusrumba. Eikö sinulle muka aika maksa mitään? Tätä asiaa kotona lojuvat ihmiset eivät ilmeisesti ajattele ollenkaan, todnäk aivokapasiteetti ei vaan riitä.

Juuri siksi tilaankin zalandosta, kun en halua käyttää turhaan aikaa vaatekauppoihin matkustamiseen, rekkien penkomiseen ja materiaalilappujen syynäämiseen. Postipaketin hakemiseen ja palauttamiseen menee kumpaankin mulla pari minuuttia matkoineen, tuossa ajassa en ehdi lähellekään vaatekauppoja.

Vierailija
40/49 |
24.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä mieltä, että ihmisen täytyy olla muodoton tikku, jos lastenvaatteet sopii.

No, jotkut ovat.

Eräs ystäväni on pieni, hoikka ja suoravartaloinen ja ostaa monet vaatteensa lastenosastolta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä