Kuolen helteeseen
Ei pysty enää. Ulkona ei ole voinut olla 10 vuorokauteen, astma, diabetes, verenpainelääkitys, migreeni ja muut sairaudet päällä. Ilmastointi ei toimi. Pari kertaa joutunut jo harkitsemaan päivystykseen hakeutumista. Eikö tämä jo riitä
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty hengittämään. Piti käydä päivystyksessä ja keuhkoahtauma. Nyt muutama päivä sairaalassa. t. Ap
Keuhkoahtauma selittää tilasi.
Vierailija kirjoitti:
Kun luen kommentteja niin täytyy myöntää, että menee usko ihmisyyteen. Ehkä ihmiset kaipaavat kiviaikaa jossa vain vahvimmat elävät. Olen kuluerä yhteiskunnalle, kyllä minä sen tiedän. Olen kuitenkin nauttinut elämästä tähän asti niin paljon ja minulle on tapahtunut niin paljon hyvää. Olen pahoillani olemassaolostani. Onneksi synnyin tähän aikaan vielä, kun ihmisistä välitettiin. T ap
Itsesääli ja toisaalta maailman syyllistäminen ne vasta auttaakin. Kylmää ja kuumaa on ollut aina niin kauan kuin aurinko on lämmittänyt universumia.
On aika sairaan oloista vastaajaa. Aloittajalla perussairauksia, mutta vastaajilla mielenterveysongelmia. Apua saa niihin lääkäristä psykan puolelta.
Aikamoista rintakipua oli eilen. En mene päivystykseen. Mieluummin kuolen, kuin annan lääkäreiden jatkaa elämääni kepulikonstein. Siitä seuraisi vuodepotilaaksi joutuminen ja kidutettavana olo.
Ota niin kuuma suihku kuin ikinä ihosi kestää niin sen jälkeen Palelee hetken ihanasti , varsinkin jos on tilaisuus mennä tuulettimen eteen...
Vierailija kirjoitti:
On aika sairaan oloista vastaajaa. Aloittajalla perussairauksia, mutta vastaajilla mielenterveysongelmia. Apua saa niihin lääkäristä psykan puolelta.
Jotkut psykpolin työntekijät on itse ihan pihalla. Nuoret naiset instastooreineen, ei mitään itsekritiikkiä. Niin vähän on paljon vartijana.
Vierailija kirjoitti:
Ota niin kuuma suihku kuin ikinä ihosi kestää niin sen jälkeen Palelee hetken ihanasti , varsinkin jos on tilaisuus mennä tuulettimen eteen...
Niinpä, kylmä suihku sulkee ihohuokoset, lämmin avaa.
Eipä itseä haittaa yhtään mutta vanhan äitini puolesta saisi kelit muuttua 10 astetta alaspäin.
Mikä ihmeen järki ja hyöty kenellekään on valittaa asiasta jolle kukaan ihminen ei yhtään mitään voi?
Eikö aikuisen ihmisen pitäisi se ymmärtää, että se valittaminenkin vie energiaa. Ja kun sillä ei voi olla mitään vaikutusta, niin miksi ihmeessä ei ymmärrä lopettaa.
Mitä tuollainen ihminen oikein haluaa? Olla vain hankala muiden silmissä vai esittäytyä tyhmänä ihmisenä?
HÄH?
Vierailija kirjoitti:
Kun luen kommentteja niin täytyy myöntää, että menee usko ihmisyyteen. Ehkä ihmiset kaipaavat kiviaikaa jossa vain vahvimmat elävät. Olen kuluerä yhteiskunnalle, kyllä minä sen tiedän. Olen kuitenkin nauttinut elämästä tähän asti niin paljon ja minulle on tapahtunut niin paljon hyvää. Olen pahoillani olemassaolostani. Onneksi synnyin tähän aikaan vielä, kun ihmisistä välitettiin. T ap
Ihmiset ovat nykyään todella oksettavia. Varsinkin näillä palstoilla roikkuu yhä useampi erittäin huonosti voiva trolli. En hakisi sympatiaa täältä, koska täällä on tärkeämpää laukoa katkeria ja ilkeitä kommentteja kuin keskustella. Tsemppiä helteisiin
Vierailija kirjoitti:
Hyvä. Kuole pois. Voinko luottaa siihen että et enää valita palstalla?
Tikahdu sinä ilkeyteesi.
En itsekään kestä, kroonisesti monisairas olen ja täällä ei ole ilmastointia. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö
Ei mene montaa viikkoa kun ei ole enää helteistä tietoakaan ja saa alkaa kaivaa taas talvipomppaa esille.
Astma on minullakin ja juuri olen lähdössä 60 kilometrin pyörälenkille. Nämä on parhaita pyöräilykelejä mitä ihminen voi toivoa.
M63v
Sulla on höpö höpö trendi astma.
Mulla on oikea vaikea astma enkä ikinä pystyisi rehkinään varsinkaan helteellä.
Käytän kortisonia ja uskon silti limaa ja hengitys vinkuu käytännössä aina.
Jos et käytä kortisonia etkä tarvitse ikinä ventolinea niin sinulla ei ole astma.
Krooninen Yskä ei ole astmaa vaikka moni Pälli lääkäri sen niin tulkitsee .
Minä puhallin pef aina 250 eikä se siitä nouse vaikka mitä tekisi .
Ärsyttää nää valeastman sairastavat jotka hiihtää ja saa oireita vaan tyyliin flunssan aikaa ja sitten valehtelevat heillä olevan astma..
Oikeasti astmaa sairastava tietää millainen sää on hänelle huono.
Monesti kuulee, että vain pakkanen pahentaa ja ei pidä paikkaansa, koska myös helle pahentaa eri tavalla tosin.
Helle tekee tehkoista ilmaiset ja keuhkoputket supistelee = hengenahdistus ja limayskä.
Pakkanen supistaa keuhkoputkia ja kuivattaa niitä entisestään= hengen ahdistus ja vinkuna.
Sulla mitään astmaa ole
Ap
Tiedän niin mulla vaikea astma ja yksin sellaisia nyrkin kokoisia limapaakkuja sekä hengitys vinkuu ja rahisee ja kuumaa ilmaa on raskaampi hengittää.
Mulla on myös monia muita sairauksia ja en hikoile ollenkaan vaikka olisi kuuma.
Olen joutunut sairaalaan helteiden takia monta kertaa enkä ole edes vanhus.. mutta ei se kauheasti auta mitään, kun antavat nestettä ja laittavat sitten takaisin kotiin joka on Pätsi.
Mee uimaan tai hommaa vaikka sellainen koirien uima allas ulos tai sitten joku amme missä voi jalkoja liottaa se saattaa auttaa paitsi että jos on diabetes niin jalkoja ei saisi liottaa ..
Osta siirrettävä ilmastointilaite jos ei ole rahaa uutena ostaa niin tori.fi siellä on monesti käytettyjä 50-100€ hintaan.
Ei tässä oikein mikään auta. Kannattaa säästää rahaa ilmastointi laitteeseen jo talvella ja miettiä jo talvella erilaisia ratkaisuja esim. Pimennys verhot , viimennys laitteita jotka toimii vedellä ei astmaatikona missään nimessä kannata ostaa, koska ilmankosteus nousee ja olo on entistä tukalampi.
Siirrettävä ilmastointilaite on paras jos ei ilmalämpöpumppua voi asentaa.
Yksi vaihtoehto on myös nyt etsiä jostain kellari jos sinä asut kerrostalossa mene kellariin koska siellä on yleensä viileää ja joissakin on edelleen jopa se kylmä kellari .
Tai soita ja mene kahville jollekkin kaverille jolla on ilmastointi ja kysy saako olla yötä.
Tai menet tokmannille ostat teltan ja nukut siellä yön esim. Parvekkeella tai terassilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
höpö höpö
Ei mene montaa viikkoa kun ei ole enää helteistä tietoakaan ja saa alkaa kaivaa taas talvipomppaa esille.
Astma on minullakin ja juuri olen lähdössä 60 kilometrin pyörälenkille. Nämä on parhaita pyöräilykelejä mitä ihminen voi toivoa.
M63v
Sulla on höpö höpö trendi astma.
Mulla on oikea vaikea astma enkä ikinä pystyisi rehkinään varsinkaan helteellä.
Käytän kortisonia ja uskon silti limaa ja hengitys vinkuu käytännössä aina.
Jos et käytä kortisonia etkä tarvitse ikinä ventolinea niin sinulla ei ole astma.
Krooninen Yskä ei ole astmaa vaikka moni Pälli lääkäri sen niin tulkitsee .
Minä puhallin pef aina 250 eikä se siitä nouse vaikka mitä tekisi .
Ärsyttää nää valeastman sairastavat jotka hiihtää ja saa oireita vaan tyyliin flunssan aikaa ja sitt
Nyt joku vale astmaa sairastava suuttu :D.. " mutta kun henkeä ahdistaa ku on flunssa " .. onkos sulla koskaan laskenut happisaturaario alle 94 .. mulla oli 89 % .. jos ei sulla laske happisaturaario ei ole astmaa..ja onkohan tehty spiromerria ai niin ei tuollainen vale astmaatikko tiedä mitä se tarkoittaa.. astma diagnoosin saa antaa vasta astma lääkäri.. mutta monet saa sen trendinä lapsena pelkän pitkittyneen yskän takia flunssassa. Ja vielä kerran sanon tämän.. YSKÄ ei ole astma! .
Te ette edes tiedä mitä on hengen ahdistus lol
Ei harmita enää helteet kun puolikylää oli 2 vuorokautta ilman vettä putkirikon takia. Vedettömyys vasta kaameeta onkin.
Ikävä kyllä, ap, valittamisesi ei millään tavalla vaikuta helteeseen.
Laita viileään veteen kädet tai pesuvatiin jalat. Viilentää pintaverisuonia ja verenkierto kuljettaa viilennystä koko kroppaan. Saman asian ajaa vaikka rannalla kahlaaminen, vaikka vesi olisi lämmintä. Kun vedessä on tarpeeksi kauan, tuntuu huomattavasti viileämmältä. Huomasin tämän vahingossa, kun perkailin rantakaislikoita..