Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vainajan talon tyhjennys. Joisitko avaamattomat alkoholit? Avatut roskiin?? Entä söisittekö avaamattomat ruuat ja pakasteet jääkaapista ja

Vierailija
23.07.2025 |

pakkasesta? Omaan käyttöön särkylääkkeet?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhoilla ihmisillä on ties kuinka vanhaa ruokaa pakastimessa ja jääkaappiruuatkin voineet olla kauppakassissa ja pöydällä pitkään ennen jääkaappiin laittoa. Avatut alkoholit heitettiin pois. Parit avaamattomat konjakit ym kalliit juomat säilytettiin. Minä en kyllä niitäkään juonut/juo.

Vierailija
22/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki hävitykseen.

MIKSI? 

Koska en ole köyhä ja suurin osa tuotteista luultavasti on sellaisia joita en itse todellakaan käytä. Meillä suvun vainajat tuppaavat nykyään olemaan hyvinkin yli 90-vuotiaita enkä todellakaan tarvitse heidän esim. useampia vuosia hamsteroimiaan korppupusseja, keksipaketteja, vanhoja puolukkahilloja ja muita vastaavia tarpeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juotiin anopin konjakit ja otin käyttöön lääkkeen, jota käytin itsekin. Käyttöaikaa oli pari vuotta. Pakasteet menivät jätteisiin. Ei ollut päiväyksiä (itse tehtyä ruokaa) ja tiesin, miten niitä pakasteita otettiin käyttöön ja pakastettiin uudelleen. Jo appiukon kuoleman jälkeen 12 vuotta aiemmin tyhjensimme kesämökin pakastearkusta vuosikertamarjat ja lihat vuodelta 1 ja 0. Hamstrasivat esimerkiksi mansikoita, joita ei sitten ilmeisesti kuitenkaan raaskittu käyttää puhumattakaan, että niitä olisi syöty tuoreeltaan. Pakastin oli kuin jäteaseman esihautomo.

Vierailija
24/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rn juo viinaa ja ruuat riippuu onko 80 luvulta vai tuoreempaa 

Vierailija
25/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juotiin anopin konjakit ja otin käyttöön lääkkeen, jota käytin itsekin. Käyttöaikaa oli pari vuotta. Pakasteet menivät jätteisiin. Ei ollut päiväyksiä (itse tehtyä ruokaa) ja tiesin, miten niitä pakasteita otettiin käyttöön ja pakastettiin uudelleen. Jo appiukon kuoleman jälkeen 12 vuotta aiemmin tyhjensimme kesämökin pakastearkusta vuosikertamarjat ja lihat vuodelta 1 ja 0. Hamstrasivat esimerkiksi mansikoita, joita ei sitten ilmeisesti kuitenkaan raaskittu käyttää puhumattakaan, että niitä olisi syöty tuoreeltaan. Pakastin oli kuin jäteaseman esihautomo.

Aamen. Se on juuri näin.

Vierailija
26/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin juuri isäni jääkaapin ja pakastimen hänen kuoltuaan ja kyllä kaikki käyttökelpoinen otettiin käyttöön. Tuotteissa on nykyään päiväykset, niistä katsomalla selviää onko vielä hyvää. Toki pilaantuneet päätyivät kompostiin. 

Vierailija
27/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet itse ne ruuat sinne pakkaseen laittanut niin tietenkin myös syöt ne.

Vierailija
28/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensin juuri isäni jääkaapin ja pakastimen hänen kuoltuaan ja kyllä kaikki käyttökelpoinen otettiin käyttöön. Tuotteissa on nykyään päiväykset, niistä katsomalla selviää onko vielä hyvää. Toki pilaantuneet päätyivät kompostiin. 

Jääkaapin sisällön kiertonopeus onkin usein huomattavasti nopeampi kuin pakastimen johon sitten hillotaan kaikki mahdollinen mikä jää/jäisi muuten syömättä... Ja niinhän se sitten jääkin.

Vierailija
29/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä kaikki syötäväksi, tai juotavaksi kelpaava. Ekologista!

Vierailija
30/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä. en raaski kaikkea heittää pois. Seassa paljon hyvää.

Vierailija
31/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet itse ne ruuat sinne pakkaseen laittanut niin tietenkin myös syöt ne.

En mä kyllä ole vainajan pakkaseen koskaan mitään laittanut. Ja vainaja ei välttämättä kykene pakastintaan tyhjentämään.

Vierailija
32/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä. en raaski kaikkea heittää pois. Seassa paljon hyvää.

Miksi sitten kyselet?

Vierailija
33/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaamattomat pullot voi antaa vaikka kavereille, jos ei itse juo..

Vierailija
34/34 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En söisi ainakaan mitään jääkaapista tai pakastimesta, kun ei voi tietää onko säilytetty nii että oikeasti on pysynyt tuoreena. 

Lääkkeet pitää palauttaa apteekkiin.

Avattuja pulloja en joisi, ei välttämättä sisällä sitä mitä pitäisi, täydet kyllä uskaltaa ottaa käyttöön.

Niin, no vieraan ihmisen tapauksessa ei voikaan tietää. Eikä aina tutunkaan, riippuu henkilöstä ja hänen psyykestään. Mutta jos kyseessä vaikka oma lähisukulainen, jonka luona olet vieraillut säännöllisesti ja johon luotat.