Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehelläni oikeus lomaan?

Vierailija
21.09.2008 |

Mieheni työskentelee kotona. Hänellä on vähintään 20 tuntia viikossa sellaista aikaa, jolloin kotona ei ole ketään. Tämän ajan hän useimmiten tekee töitä, mutta pitää kyllä vapaa-aikaakin. Iltaisin olemme aika lailla aikatauluissa kiinni molemmat, kun miltei joka illalle mahtuu lasten harrastuskuljetuksia ja välillä vielä useampia illassa. Nyt mieheni on päättänyt kähteä viikoksi isänsä seuraksi kalastamaan mökille. Hän piti itsestään selvänä sitä, että hänellä on siihen oikeus. Minä vedin herneet nenään, kun jään tänne rankkaa arkea pyörittämään. Hänellä on vapaa-aikaa joka päivä niin halutessaan, minulla ei ollenkaan. Sitten kun minulla on lomaa, tuntuisi kohtuuttomalta lähteä yksinään jonnekin kun lapset ovat yhtäaikaa aina lomalla kuitenkin..

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhteiseen lomaan perheenä. Ideaalissa tapauksessa näitä kaikkia olisi sopivassa suhteessa.

Miehesi vika ei ole, jos sinä koet "kohtuuttomaksi" (miksi muuten ihmeessä?) lomailun ilman perhettä. Älä rankaise miestä siitä, jos itse syystä tai toisesta et halua lähteä ilman perhettäsi lomailemaan. Kyllä jokaisessa perheessä pitäisi olla yhteisen ajan lisäksi yksilöillä omaa aikaa ja tilaisuus virkistäytymiseen itselleen tärkeällä tavalla (miehellesi ilmeisesti kalastus).

Yhdessä toki pitäisi sopia aikatauluista, ja siitä, kuinka pitkä oma loma on kohtuullista ja mahdollista. Itse en näe esim. kummankin vanhemman viikon lomaa kerran vuodessa mitenkään kohtuuttomana! Kyllä kuka tahansa viikon pärjää yksin kotona! Ja aivan varmasti, jos miehesi viettää viikon loman ja sinä toisen vastaavan, teille jää vuodessa vielä viikkoja ja viikonloppuja, jolloin voitte lomailla perheenä...

Vierailija
22/27 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmasti tärkeää myös isän ja pojan väliselle suhteelle. Voivat viettää aikaa yhdessä (ja jos miehen isä alkaa olla vanha/sairas niin reissuja ei enää välttämättä muutaman vuoden kuluttua voida tehdä...)

Jos ap kokee viikon lasten kanssa yksin vaikeaksi, niin pitää PRIORISOIDA!

Eli teet hommat niin että mahdollisimman vähällä pääset. Ruuat vaikka valmiiksi pakastimeen/syötte eineksiä/käyt hakemassa pitsaa tmv. joku päivä teille ruuaksi. Kaupassa käyt ennen kun mies lähtee, maitoa ymv. haet sitten kerran viikon aikana jostain pikku Sowasta tmv. niin ei mene aikaa vert. jos kierteleisi hehtaari marketissa muutama maitotölkkiä ja leipäpussia hakemassa...

Lapset voivat olla yhden kerran jostain harrastuksesta pois, jos tulee vastaan ininää niin vuokraa/osta heille leffa mitä saavat katsella kotona sen sijasta että menisivät treeneihin. Tai kysy jos lapset pääsisivät jonkun harrastuskaverin kyydissä treeneihin?

Ja yksi keino on myös se, että otat yhden päivän siltä viikolta pekkasena/palkattomana vapaana!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vain ilmoittaa, että lähdenpä viikoksi kalalle, kun tää arki on niin rankkaa! Eli ymmärrän vallan hyvin, että ap. veti herneen palkoineen ja vielä poikittain nokkaan ;-)

Periaatteessa molemmin vanhemmilla on oikeus pieniin irtiottoihin, mutta ei tietenkään toisen selkänahan kustannuksella. Jos viikko tuntuu liian pitkältä ajalta pyörittää yksin arkea, eikö hiukan lyhkäisempi kalastusreissu riittäisi miehellesi? Toivottavasti pääsette asiasta yhteisymmärykseen!

Vierailija
24/27 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä vain tuli hiukan huonoon saumaan, kun olen juuri valittanut miehelleni miten väsynyt olen. Ehkä tässä asiassa nyppii myös se, että en ole ollut kotona yksinäni edes tuntia päiväsaikaan varmaan kymmeneen vuoteen, mies on yksin joka päivä, ja lähteä paukaisee sitten viikoksi rentoutumaan. Lisäksi emme koskaan käy yhtään missään kahdestaan, kun ei oikein ole ketään, kuka lapsia hoitaisi. Minusta tuntuu pahalta sekin, että mies lomailee jonkun toisen kanssa kahdestaan, kun en itse voi lomailla koskaan hänen kanssaan kahdestaan. ap

Vierailija
25/27 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei miehesi isä voi tulla lapsia hoitamaan ja te lähdette kaksin jonnekkin!!???

Vierailija
26/27 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten ap:n mieskin. Ja sanon nyt vaan, että se jatkuva kotona olo on todella raskasta. Minulle jo se, että pääsen jonnekin muualle töihin on hermolepoa! Eli ymmärrän erittäin hyvin ap:n miestä.

Vierailija
27/27 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehesi ei saisi lomailla? Anna mennä kalastamaan. Ota sinäkin joskus omaa lomaa. Perhe pärjää.