Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä vispipuurossa on se hirveä sivumaku?

Vierailija
23.07.2025 |

En ole ikinä tykännyt vispipuurosta. Siinä on sellainen todella kummallinen ja epämiellyttävä maku mikä ei lähde vaikka kuinka laittaa sokeria.

Tein pakastemustikoista puuroa kokeeksi kun ajattelin jos se onkin se puolukka mistä en tykkää(mitä vähän epäilin koska tykkään puolukoista kyllä smoothiessa yms). 

Mutta ei, samalta se maistuu. Onko se se mannasuurimo? Joku tärkkelyksen maku? Hyh. Toivottavasti mies syö tuon puuron ettei tarvitse laittaa roskiin. 

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispi. Vispin ominaismaku. 

Vierailija
22/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlainen karvas maku tulee suuhun kiiviä syödessä. Siksi vältän sekä vispipuuron että kiivin syöntiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon onnekas koska en maista sivumakua. Paitsi vehnä jos siinä on sitä. Onko ollut puolukkaa liikaa vispipuurossasi.

Vierailija
24/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys tosiaan! Olen aina ihmetellyt, miksi vispipuuro maistuu aina samalta, oli se tehty puolukoihin, vadelmiin, herukoihin, raparperiin tai kuivattuihin aprikooseihin. Syy on tosiaan se pistävä maku, joka peittää hedelmien ja marjojen maun alleen.

Vierailija
25/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon onnekas koska en maista sivumakua. Paitsi vehnä jos siinä on sitä. Onko ollut puolukkaa liikaa vispipuurossasi.

Manna on vehnää.

Vierailija
26/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sen takia vispipuuroon laitetaan ripaus suolaa. Se poistaa karvaan maun.

Vierailija
27/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tosiaankin näin, että ihmiset eivät osaa edes vispipuuroa tehdä? Vispipuuroa voi tehdä vaikka mistä marjoista ja niiden yhdistelmistä, ja kun valitsee mehukkaat ja makeat marjat, niin ei tarvitse aokeriakaan paljon käyttää. 

Vierailija
28/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaten ihan perus kaurapuuro jäisillä mustikoilla maistuu jotenkin oudon etikkaiselta ja pahalta, vaikka mustikat muuten ovat hyviä ja kaurapuuro on ihan ok.

Vierailija
29/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samasta syystä minä pysyn erossa vispipuurosta. Olen joskus ihmetellyt sitä, miksi muut eivät tunne sitä voimakasta, epämiellyttävää makua. Tai ehkäpä tuntevatkin, mutta heille se ei ole paha maku?

Ehkä raaka-aineiden yhdistelmä on se, mikä maistuu pahalta. Minä myös pidän kovasti esimerkiksi jogurtista ja pähkinöistä erikseen, mutta yhdessä niistä tulee melkein syömäkelvottomia. Maku muuttuu aivan erilaiseksi. 

Pelastit päiväni, en ole siis ainoa! 

Onkohan se maku sitten kitkerä vai karvas, en oikein tiedä. Mutta se voimistuu joka lusikallisella kun syön vispipuuroa. 

-ap

Kokeile tehdä mansikoista, josko olis parempaa tai mustaherukoista. Niissä on voimakas maku. 

Purista myös siivilästä haarukalla kaikki marja puuroon, toiset eivät sitä tee ja puuro on laimeaa. 

Vierailija
30/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tosiaankin näin, että ihmiset eivät osaa edes vispipuuroa tehdä? Vispipuuroa voi tehdä vaikka mistä marjoista ja niiden yhdistelmistä, ja kun valitsee mehukkaat ja makeat marjat, niin ei tarvitse aokeriakaan paljon käyttää. 

Vaikea sanoa. Itse en ole kai koskaan tehnyt vispipuuroa, mutta olen syönyt sitä useissa paikoissa ja maistan sen sivumaun ihan kaikkialla. Kukaan ei siis osaa tehdä vispipuuroa missään?

Vierailija
31/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Purista myös siivilästä haarukalla kaikki marja puuroon, toiset eivät sitä tee ja puuro on laimeaa".

Sehän riippuu, paljonko laitat vettä, että tuleeko laimeaa vai ei.

Vierailija
32/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut että vispipuuroon tulee herkästi sellainen outo sivumaku jos käyttää esim. pakastepuolukoita. Tuoreista tule niin voimakas maku

Vierailija
33/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen huomannut että vispipuuroon tulee herkästi sellainen outo sivumaku jos käyttää esim. pakastepuolukoita. Tuoreista tule niin voimakas maku

Pakastepuolukoista olen tehnyt jo vuosia vispipuuron ja on hyvää. Se suolan lisäys on tärkeää.

Vierailija
34/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa. Itse en ole kai koskaan tehnyt vispipuuroa, mutta olen syönyt sitä useissa paikoissa ja maistan sen sivumaun ihan kaikkialla. Kukaan ei siis osaa tehdä vispipuuroa missään?

Minä osaan tehdä kotonani. Meillä tykätään todella paljon vispipuurosta.

Vierailija
35/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Purista myös siivilästä haarukalla kaikki marja puuroon, toiset eivät sitä tee ja puuro on laimeaa".

No joo joo, mutta siis etkö muka ymmärrä periaatetta?

Toiset vetää vaan veden marjojen läpi ja heittää marjat biojätteeseen.

Itse vielä puserran makua lisää haarukalla puuroon.

Miksi kaikki muuten pitää täällä aina nykyään selittää moneen kertaan?

Onko helle sulattanut joidenkin aivot vai mikä? 

Vierailija
36/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No joo joo, mutta siis etkö muka ymmärrä periaatetta?

Toiset vetää vaan veden marjojen läpi ja heittää marjat biojätteeseen.

Itse vielä puserran makua lisää haarukalla puuroon.

Miksi kaikki muuten pitää täällä aina nykyään selittää moneen kertaan?

Onko helle sulattanut joidenkin aivot vai mikä? 

Yli 6-kymppisenä olen tehnyt aika monta kertaa vispipuuroa. Minä en puserra puolukoita, mutta mikäpä sen estääkään.

Vierailija
37/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole koskaan pitänyt mistään mannaryynipohjaisists jälkiruuista. Liikaa vehnää. Joka naksuu kitalaessa. 

Vierailija
38/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tulee, kun keittää ensin sen puuron veteen (en laita suolaa ollenkaan), ja lisään marjasoseen vasta valmiiseen puuroon.

Vierailija
39/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta: te ketkä maistatte karvauden vispipuurossa, maistatteko myös saippuan maun korianterissa? Minä ainakin maistan. 

Mietin voisiko tässä olla joku sama homma kyseessä että osa ihmisistä maistaa jonkun yhdisteen eri lailla. 

-ap

Vierailija
40/61 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa olla ettet osaa keittää puuroa.