Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutto toiselle paikkakunnalle auttanut ahdistavan elämäntilanteesi kanssa?

Vierailija
23.07.2025 |

Mietin onko ihmisiä auttanut sellainen, että vaan muuttaa jonnekin muualle. Siis ratkaisu muuttaa muuhun ympäristöön, jotta elämä siten myös väistämättä jotenkin muuttuisi.

Itselläni pysyvää ahdistavaa elämäntilannetta ovat mukana aiheuttamassa tietyt ihmiset, asuinympäristö ja rakenteet joiden vaikutuksen alla elän tässä kaupungissa. Minulla on haluja muuttaa jonnekin uuteen ympäristöön, missä olisin täysin yksin. Mutta toisaalta tällaisella muutolla kaupunkiin, jossa en esim. tunne ketään, voi olla negatiivisia seurauksia. Työtä teen etänä alentuneella työkyvyllä osa-aikaisena, joten työhön muutolla ei olisi vaikutuksia.  

Kiitos jos joku voi avata kokemustaan!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä auttoi kun jätin vanhan ympäristön kokonaan taakse. Mutta toisaalta muutin nimenomaan lähemmäs mm sisaruksiani. Mutta voisin kuvitella että joka tapauksessa uusi paikka tuo uusia mahdollisuuksia.

Vierailija
2/5 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoi. Jätin kaiken ja muutin 350 km päähän paikkaan josta en tuntenut ketään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa tietysti auttaa, kun ongelma on selkeästi tietyt ihmiset. Mulla auttoi ihan kaupunginosan vaihtaminen, niin pääsi naapureiden ongelmista eroon...

Vierailija
4/5 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta sanon että moni asia vaikuttaa. Mulla oli tilanne että työnhaku takkusi, asuinpaikka tuntui liian pieneltä ja omistusasumiseen väkisin liittyvät taloyhtiöasiat ärsyttivät. Vaikutti varmaan myös perhe-elämään. 

Vuokralle isompaan kaupunkiin, sain töitä melkein heti ja alkuun näytti valoisalta. Jonkin ajan kuluttua muutto alkoi tuntua epäonnistumiselta ja aloin miettimään mitä olisin voinut vanhassa paikassa tehdä toisin. Joten ainakin mun kohdalla huomasin että ongelmat oli syvemmällä kuin nuo pintapuoliset, joskin tärkeät, arkipäivän asiat jotka alkuun mainitsin. 

Sitten tuli lisää muuttujia, en laita tähän tunnistettavuuden takia enempää. Mutta ehkä niin että jos on joku yksi selkeä juttu minkä tietää ja elämä on muuten tasapainossa niin muutto voi auttaa. Kannattaa varmaan selvitellä niitä omia syitä joitakin viikkoja tai kuukausia jos mahdollista ja päättää sitten. 

Vierailija
5/5 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutto yksinään ei ratko ongelmia, toki voi auttaa näihin ympäristöön liittyviin ongelmiin. Oma pää tulee kuitenkin mukana eli ahdistusta ei kokonaan pääse karkuun. Toisaalta uusi ympäristö voi auttaa. Toisaalta muutto on myös henkisesti aika raskasta varsinkin jos ahdistaa valmiiksi.