Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihduttamisesta!??

Vierailija
23.07.2025 |

Siis katastrofi! Painoni ei ole laskenut yhtään kahteen viikkoon! Olo on kuin turvonneella sotanorsulla. Turvottaako teitä tämä helle? 

olen 174 ja painan 118,8 se oli jo 116,7. Mutta nyt helteiden alettua olen saanut pettyä. Joo minulla on käytössä ryaltris. Ja ainoa lääke venlafaksiini masennukseen.

Liikun, käyn salilla ja vesijumppaan viime viikolla 5kertaa. 

syön 1200kaloria päivään mutta ei tapahdu mitään! 

olen 48-V nainen eli onko vaihdevuosista merkitystä? Ja minulla on kierukka Mirena.

Jätettiin jo olanzapin pois. En napostele ja ruoka maistuu normi annokset. Terveellistä kasvispitoista ruokaa. Eilen ostin lapsille herkkuja, itse en koskenutkaan niihin.

Miten teillä on sujunut? 

niin ja olen pudottanut jo 15kg painostani.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri, että helle turvottaa. Niin ainakin minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveellistä kasvispitoista ruokaa = paljon hiilihydraatteja ja liian vähän proteiinia.

Vierailija
4/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda liikunta kävelyyn.

Syö aamupalaksi kananmunia ja proteiinia, jätä kokonaan leipä, perunat, tärkkelykset makaronit vehnä yms. pois

Syö viimeinen suupala klo 15 ja ole sen jälkeen syömättä aamu 7-8 asti, myöhempään jos pystyt.

Kun lopetat iltapäivästä syömisen ota omaa aikaa itsellesi, puhelin pois ja istu ja tunne miten nälkä kourii vatsassa, mutta ajattele että siihen ei kuole. opi hyväksymään tämä ikävä tunne.

Ylipaino sen sijaan **ppaa sinut ennemmin tai myöhemmin, nyt se jo varastaa sinulta elämän

Vierailija
5/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, kasvispitoinen tarkoittaa salaatteja, ei makkaramättöä. On minulla proteiinin lähde rasvaton liha, kanaa tai kalaa. Raejuustoa. Tofua, rahkaa. 

ap

Vierailija
6/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri mietinkin tuota, että jättäisin nämä aamupalaleivät syömättä. En syö päivällä muuta leipää kuin vaan aamupalalla 2 puolikasta Sitkasta. 

mitenkähän voin olla syömättä noin pitkään??

ap

Vierailija
7/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laihdutin muutama vuosi sitten tällä tyylillä. Punnitsin itseni viikottain samana päivänä ja aamuisen vessassakäymisen jälkeen, jotta punnituksen tulos olisi mahdollisimman vertailukelpoinen. Asetin tavoitteen ja laskin kauanko puolen kilon viikkotahdilla tavoitteeseen pääsemiseen menisi. Todellisuudessa viikottainen pudotustahtini oli enemmän ja saavutin tavoitteeni etuajassa.

Ensin laitoin ruokavalion peruskuntoon eli jätin alkoholin ja herkut pois. Kiinnitin huomiota annoskokoon, että mieluummin vajarit kuin överit. Samaan aikaan aloin tekemään kävelylenkkejä 2-3 kertaa viikossa. Tein tätä pari viikkoa totutellen uuteen ruokavalioon.

Sitten aloin käymään kuntosalilla pari kertaa viikossa. Pidin myös mehupaastoviikonloppuja muutaman kerran. Tyyliin perjantaina salaattia ruokana ja la-su kolme litra mehua kumpanakin päivänä.  Taas totuttelua kuntosaliin pari viikkoa ja rupesin käymään uimassa pari kertaa viikossa.

Kun olin totutellut uimiseen muutaman viikon aloitin karaten, missä peruskurssin treenit oli kahdesti viikossa. Tässä kohtaa kävelylenkit jäi suurelta osin pois. Mikäli illalla oli vielä menohaluja, niin saatoin silti käydä kävelyllä, mutta säännölliset lenkit jäivät pois. Liikuntaa siis oli viikossa 2 salia, 2 uintia ja 2 karatea. Tässä kohtaa kokeilin myös pätkäpaastoa jättämällä aamiaisen kokonaan pois. Koitin muilla aterioilla syödä miten söisin laihdutuksen loputtua ja aamiaisesta tuli päivän kalorivaje. 

Vierailija
8/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan lenkit heti kun lämpö hellittää.

ap

Vierailija
9/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellistä kasvispitoista ruokaa = paljon hiilihydraatteja ja liian vähän proteiinia.

Miten kukakin tuon tulkitsee. Itse syön kasvispitoista ruokaa, mutta ilman riisi/pasta/peruna ja kasvisten rinnalla kalaa/lihaa/kanaa.

Vierailija
10/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"mitenkähän voin olla syömättä noin pitkään??"

Juuri tämä on se sun ongelma. Mielen ongelma, harjoittele nälän tunnetta ja hyväksymään pelkosi. Jos sulla on noin paljon ylipainoa voit olla syömättä vaikka 2 viikkoa!

Suosittelen että haet kaupasta garande merisuolaa tai himalajan suolaa ja laitat sitä vähän suuhun aamulla ja puhdasta vettä päälle. Muuta et tarvitse, et mitään mehuja tms. klo 16-7 välillä.

Vierailija
11/11 |
23.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda liikunta kävelyyn.

Syö aamupalaksi kananmunia ja proteiinia, jätä kokonaan leipä, perunat, tärkkelykset makaronit vehnä yms. pois

Syö viimeinen suupala klo 15 ja ole sen jälkeen syömättä aamu 7-8 asti, myöhempään jos pystyt.

Kun lopetat iltapäivästä syömisen ota omaa aikaa itsellesi, puhelin pois ja istu ja tunne miten nälkä kourii vatsassa, mutta ajattele että siihen ei kuole. opi hyväksymään tämä ikävä tunne.

Ylipaino sen sijaan **ppaa sinut ennemmin tai myöhemmin, nyt se jo varastaa sinulta elämän

Näläntunteeseen ei kuole, mutta arjesta selviäminen on mahdotonta, jos nälän takia ei saa nukuttua yöllä. Siksi itse syön iltapainotteisesti ja selviän hyvin syömättä vaikka pitkälle iltapäivään.

-Eri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän