Muutan vuokralaisille lähetettävät vuokralaskut suoraan ulosottokelpoisiksi
Olen ollut liian löysä tähän asti. Nyt laitan päivänkin myöhästymiset ulosottoon suoraan. Tällöin saan korkotuoton.
Kommentit (31)
Kun heti sopii asian, kaikki eivät peri korkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Minulla oli aikoinaan tiukka vuokraisäntä. Muistaakseni vuokranmaksupäivä oli joka kuukauden 1. päivä. Joskus maksoin vasta 2. tai 3. päivä. Jossain vaiheessa vuokraisäntä lähetti laskelman siitä, kuinka paljon hän oli menettänyt tuloja tämän minun viivyttelyn takia. 😆
Saan 9.5 % koron + kulut jokaiselta päivältä.
AP
Se on vuosikorko. Jos vuokra on esimerkiksi 700e, niin korkoa voit periä 0,18e/päivä. Oikea kultakaivos. Suosittelen että ap menet töihin. Tällöin jos palkka on esimerkiksi 18e/tunti, tienaat tuon päiväkoron puolen minuutin välein.
"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla julkisilla aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."
"Omat pääomatulosi ja muut tulosi voivat vähentää työmarkkinatuen määrää. Ne ovat siis tarveharkinnassa huomioon otettavia tuloja. Pääomatuloja ovat esimerkiksi vuokra-, metsä-, korko-ja osinkotulot (myös osakesäästötilille maksettavat osinkotulot)." https://www.kela.fi/tyomarkkinatuki#paaomatulot-ja-muut-kuin-palkkatulot
Ei kukaan vuokraisäntä asioista täällä ketjuissa ilmoittele, vaan suoraan vuokralaisille.
Yksityisoikeudellinen saatava muuttuu ulosottokelpoiseksi vasta oikeuden päätöksen jälkeen. Julkisoikeudelliset saatavat ovat ulosottokelpoisia suoraan, eivät vaadi oikeuden päätöstä.
Höpö höpö. Sinä ap et ole edes vuokranantaja vaan lukuisista mielenterveyden häiriöistä kärsivä persaukinen ihmisriepu jolla ei muuta elämää eikä viihdykettä kuin täällä trollailu.
Ruotisissahan on jo tämä amerikkalainen talonvaltaus kulttuuri nousemassa kun paljon muualta tulleita.
Eli kohta täälläkin alkaa massoittain se, että vuokria ei vain makseta ja näissä asunnoissa vain asutaan ja näillehän ei voida mitään, kun nämä ottavat lain omiin käsiin ja viranomaiset eivät voi edes vesiä tai sähköjä katkaista kun pelkäävät sitä r-korttia.
Ap on itse vuokralainen ja pelkää nyt että vuokranantaja laittaa maksamattomat vuokrat ulosottoon.
Ole rauhassa, ap. Maksat sitten kun jaksat.
Aloitus kuuluisi poistettaviin. Sillä perusteella, ettei aloittaja ole vaivautunut selvittämään asiaan kuuluvia seikkoja, eli kertoo aloituksessaan vain tietämättömyytensä! Turhaa palstan täytettä!
Osaatko laskea päivittäisen koron vuosikorkosta?