En pääse yli pakkohoidon aiheuttamista traumoista
Ja jos asiasta avautuu, saa (varmaan ainakin tällä palstalla) sanallista väkivaltaa. Sama kuin sanoisit raiskatulle jotain alentavaa. Jouduin hengellisten (kyllä) kokemusten takia. Toki en saa uskoa näin, koska sekin on vain "harhaisuutta", mutta uskonpa silti. Sori siitä. Toivon kaikkea pahaa minulle väkivaltaa tehneille.
Kommentit (96)
Pakkohoitoon pääseminen ei ole helppoa se on äärimmäisen vaikeaa. Siinä pitää olla joko vaarallinen itselleen tai muille tai molempia.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa ap:lla olla psykoosi tulossa? Oletko muistanut ottaa lääkkeesi?
Ei toisen psykoosia voi netin välityksellä diagnosoida. Missä oma lääkityksesi on, vessanpöntössä?
AP. Millaista se henkisyys oli, jonka vuoksi jouduit hoitoon?
Mulla oli vaihe, jolloin aloin aistimaan demonien läsnäoloa. Olin juuri alkanut uskomaan Jumalaan ja aloittanut Raamatun lukemisen. Meillä oli ollut miehen kanssa vaikeaa ja siis oikeasti aistin pahoja henkiä, jotka vaikeuttivat sekä mun, että miehen elämää.
Koin olevani vahvasti yhteydessä Jumalaan ja Jumala ikäänkuin puhui ja neuvoi minua. Sain kaikenlaista tietoa ja tiesin, että todellisuudentajuni oli todellakin ihan toisissa ulottuvuuksissa. Yksi asia, mitä minulle kerrottiin oli, etten saisi kertoa niistä asioista kellekään, koska mut leimattaisiin psykoottiseksi. Ihan psykoottistahan se kaikki olikin, mutta mies onneksi ymmärsi etten ole psykiatrisen hoidon tarpeessa. Häädin pahoja henkiä kotoa ja miehestä. Mies puhui niihin aikoihin unissaan ihme kielillä ja kertoi näkevänsä unta jostain entiteeteistä jotka kiusaa ja "v*ttuilee".
Hän ei ensin uskonut noihin juttuihin, mutta kertoi myöhemmin että ei uskonut mun oikeasti olevan sairas, koska noiden häätöjen yhteydessä hänkin koki jotain yliluonnollista. Hän on ihan todella skeptinen ihminen, eikä usko mitään ilman päteviä perusteita.
Ennen tuota meidän elämässä oli todella paljon vastoinkäymisiä ja mies oli sairastunut syvään masennukseen. Tuon mun psykoottisen uskoontulon ja puhdistuksen jälkeen oli miehen masennus tiessään ja asiat alkoivat menemään parempaan suuntaan.
Olin silloin työttömänä kotona, mutta kun tuo vaihe meni ohi työllistyin taas normaalisti. Kukaan ei uskoisi että olen ollut henkisessä psykoosissa, ellen kertoisi. Enkä aiokaan kertoa kenellekään. Lähimmät ystävät tietävät.
Katsoin juuri Mia Tihulan haastatteluja aiheesta. Onhan se jännä kun niin voi käydä tavallisellekkin ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkohoitoon joutuu, kun on pakkohoidon tarpeessa. Olit/olet harhainen.
Ei minun uskoa kokemuksistani saa muutettua. Vaikka sitäkin väkivalloin kyllä yritettiin tehdä. Suomessa on uskonvapaus.
Ap
Ei uskonnon perusteella ketään laiteta pakkohoitoon, vaan niiden tekojen. Olihan sillä vappuna espalla 140 km/h kaahanneella tyypilläkin hengellinen kokemus kun huusi videolla poliisille uskonnollisia asioita. Syy pakkohoitoon oli se espalla kaahailu ja sivullisten hengen vaarantaminen. Saat tuolla kylillä puhua ihan kuinka pehmoisia tahansa, jos et aiheuta muille uhkaa.
Meillä oli talossa skitsofreenikko, joka huusi yöt ja päivät harhojaan. Ei voinut nukkua. Hänkään ei päässyt hoitoon, sai ainoastaan häädön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ei ketään pakko hoideta ilman syytä. Uskot sitten mitä haluat
Niin no, enemmän kritisoin väkivaltaa, en koe että siitä on apua. Moni on pikemminkin haavoittuvassa tilassa.
Ap
Väkivaltaa?
Vierailija kirjoitti:
Pakkohoitoon pääseminen ei ole helppoa se on äärimmäisen vaikeaa. Siinä pitää olla joko vaarallinen itselleen tai muille tai molempia.
Olet väärässä. Kriteereissä on kolme kohtaa jotka ovat pääpiirteittäin: on vaaraksi itselleen, on vaaraksi muille tai on todettu mielisairaus, jonka hoitamatta jättäminen pahentaa sairautta. Muutaman muun speksin ohella noista kolmesta täytyy vähintään yhden kohdan täyttyä ja se voi olla tuo viimeinen. Eli ei tarvitse olla vaaraksi yhtään kenellekään.
Lue vaikka lakikirjasta.
Mun kaveri saa psykooseja uudelleen ja uudelleen.
Pakkohoitoon on vastentahtoista erittäin vaikea saada. Hänen sukulaisillaan on aina täysi työ saada välillä muutamaksi kuukaudeksi hänet pakkohoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus Ap - kiitos sinulle. Olen mukana traumassasi mutta en halua kirjoittaa tähän mitään. Sairaanhoito on aivan sairasta. Se on henkistä väkivaltaa eikä kenenkään muka sairaan hoitamista. Lääkitys on kemiallinen vankila. Pakkohoito on kuin fyysinen vankila ja pahempi koska et edes tiedä koska pääset pois. 3 kk pakkohoito on standardi ja maksaa sinulle noin 2500 euroa ja jos olet vähätuloinen niin olet sitten velkavankeudessa seuraavaan kertaan. AIVAN TÄYSIN KREISIÄ TOIMINTAA. Voisi sitä pitää myös rikollisena - ihmisarvon loukkaamisena jne.
Nyt on kyllä pakko sanoa itse psykiatrisella osastolla töissä olleena että 3kk pakkohoito on kyllä harvinaisuus. Hoito on kallista ja potilaita on tulossa kaikista ovista ja ikkunoista enemmän kuin osasto vetää joten lähtökohtaisesti siellä ei todellakaan ketään pidetä vakiintuneesti 3kk jaksoa.
Alapeukutteletko toisten traumakokemuksia pakkoinjektoinneista? Itse en astu enää jalallanikaan osastolle koskaan. Oma pakkohoitoni alkoi kun psykiatri muutti vapaaehtoisen hoidon pakkohoidoksi. Hän kiisti lääkehaitat. Sain diagnoosin niistä hoidon jälkeen
Jos psykiatria ymmärtäisi psyykeä edes vähän he tajuaisivat kuinka lääkehaitat kuten akatisia nostaa sympaattisen hermoston aktivaatiota ja hätää ja lääkkeet voi sotkea unta mikä voi aiheuttaa itsetuhoajatuksia ja psykoottista paranoidisuutta
Sama. Sain c ptsd ja nyt terapiaa
Etpä vaikuta kovin hengelliseltä, kun toivot kaikkea pahaa muille
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Suomessa on niin huonosti resursoidut mt-palvelut, että IM yrittänytkin laitetaan vaan sairaalasta kotiin sen sijaan, että otettaisiin osastolle. En oikein suostu uskomaan, että täällä huvikseen heitetään ihmisiä suljetulle, missä on vielä rajallisemmat tilat.
Juurihan tässä on tunteja tallennetta naisesta joka oli pakkohoidossa 7vko.
Ilman syytä. Siitä on tehty julkinen tilannekuva.
Hänellä on asianajaja ja tapaus vielä kesken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä aloitus Ap - kiitos sinulle. Olen mukana traumassasi mutta en halua kirjoittaa tähän mitään. Sairaanhoito on aivan sairasta. Se on henkistä väkivaltaa eikä kenenkään muka sairaan hoitamista. Lääkitys on kemiallinen vankila. Pakkohoito on kuin fyysinen vankila ja pahempi koska et edes tiedä koska pääset pois. 3 kk pakkohoito on standardi ja maksaa sinulle noin 2500 euroa ja jos olet vähätuloinen niin olet sitten velkavankeudessa seuraavaan kertaan. AIVAN TÄYSIN KREISIÄ TOIMINTAA. Voisi sitä pitää myös rikollisena - ihmisarvon loukkaamisena jne.
Nyt on kyllä pakko sanoa itse psykiatrisella osastolla töissä olleena että 3kk pakkohoito on kyllä harvinaisuus. Hoito on kallista ja potilaita on tulossa kaikista ovista ja ikkunoista enemmän kuin osasto vetää joten lähtökohtaisesti siellä ei todellakaan ketään pidetä vakiintuneesti 3kk jaksoa.
Juuri näin. Eikä sinne ketään myöskään heppoisin perustein määrätä, aivan samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Joku sanoi että raiskauksen uhriin vertaaminen oli "ala-arvoista". Ei ollut. Koska se että kehoosi kajotaan ilman suostumusta ja väkivalloin. En osaa keksiä parempaa vertailukohtaa kuin raiskaus.
No kokeileppa raiskatuksi tulemista ja tule sitten kertomaan uudestaan.
Ollu ite osastolla vuosia ja sain traumat. Jopa sellaset et lääkärinkin pakko todeta miten traumatisoivaa se oli (olin alaikäinen)
Vierailija kirjoitti:
Etpä vaikuta kovin hengelliseltä, kun toivot kaikkea pahaa muille
Aa tämä ketju on noussut. Olen aina toivonut kaikkea hyvää toisille ihmisille ja siitä "kiitos" on kidutus ja ihmisoikeuksieni rikkominen. Juuri tänään rukoilin Jumalaa että Hänen edessään en ansaitse mitään mutta varjelisi noilta pedoilta jotta edes kykenen löytämään sen oikean jumalasuhteen ennen kuin t.appavat ja lobotoivat.
ap
Taitaa ap:lla olla psykoosi tulossa? Oletko muistanut ottaa lääkkeesi?