Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä konservatiivista, kristillisiä naisia?

Vierailija
22.07.2025 |

Uskallatteko sanoa julkisesti mielipiteitänne, jotka nykymaailmassa ovat "takapajuisia?" Itseäni ahdistaa, kun tuntuu että esimerkiksi ihmissuhteisiin liittyviä mielipiteitäni en uskalla edes sanoa, koska ne lynkattaisiin heti liberaalien, ei kovin uskonnollisten ihmisten keskuudessa, joita suurin osa lähipiiristäni on. Nykyään monessa asiassa on vain yksi sallittu mielipide, joka on että kaikkea pitää suvaitseva ja kannustaa. 

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ole "kristittyjen sääntöjä". Kyseessä on Jumalan lait. 

Eivät ne ole "muslimien sääntöjä". Kyseessä on Allahin lait.

Täällä puhutaan kristyistä , Jahvesta, ainoasta oikeasta todellisesta ja elävästä Jumalasta.

Vierailija
42/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristitty ja enemmän liberaali. En toki kaikessa. Mutta en esim.tajua miksi jotkut kristityt kokevat esim.muunsukupuolisuuden uhkaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen konservatiivi. Raamatun Sana on minulle auktoriteetti.

Voi sinua. Säälin ymmärtämättömyyttäsi.

Miksi hyökkäät noin kristittyjä vastaan? Mitä pahaa he ovat sinulle tehneet?

Terve, olen eri mutta kyllähän kristityt haluavat pakottaa noita omia sääntöjään muille ihan politiikankin kautta. Se on tietysti sallittua, tämä on vapaa demokratia. Mutta silloin ei ole enää yksityisasia paasata Raamatun Sanan auktoriteetista jos sitä on pakottamassa muidenkin elämään.

Jos haluat asua jossain mu

Onko sinulle noin vaivalloista ja vaikeaa  kunnioittaa kristillistä vakaamusta?  Minä olen konservatiivi kristitty ja Jumala on minun Herrani ja Hänen sanansa Raamattu on pyhä teksti minulle. Raamattu ilmoittaa Jumalan muuttumattomat  lait ja totuuden. Eivät ihmisten mielipiteitä tai mutuja. Raamattu on kirjasto Kirjoja jotka kertovat Jumalasta. Eivät sinusta ja sinun mutuista.

Vierailija
44/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kristitty ja enemmän liberaali. En toki kaikessa. Mutta en esim.tajua miksi jotkut kristityt kokevat esim.muunsukupuolisuuden uhkaksi. 

Lue Raamattua alkanee valjeta jo 1Moos. Luku 2. Että miksi.

Vierailija
45/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, meillä on järki

Jep, täällähän on todella laadukasta keskustelua..

On, kunhan teidät perusnatsit saadaan täältä ns. helvettiin.

Vierailija
46/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve, olen eri mutta kyllähän kristityt haluavat pakottaa noita omia sääntöjään muille ihan politiikankin kautta. Se on tietysti sallittua, tämä on vapaa demokratia. Mutta silloin ei ole enää yksityisasia paasata Raamatun Sanan auktoriteetista jos sitä on pakottamassa muidenkin elämään.

Taisit nukkua uskontotunnilla kun kerrottiin, että Raamattu on erehtyväisten  mutuilevien ihmisten kirjoittamista sekalaisista teksteistä mielivaltaisesti kokoon kyhätty Valitut Palat. 

Vierailija
47/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivisia kyllä, mutta uskonnollisia ei

Vierailija
48/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule ikinä ymmärtämään miten vähä-älyinen pitää ihmisen olla, että vielä tänäkin päivänä uskoo johonkin raamatun horinoihin. Mielisairaaloissakin psykoottisten ihmisten puheissa on enemmän tolkkua.

Vierailija
49/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole muodikasta pyrkiä elämään pyhää ja puhdasta elämää. Ei se ollut sitä edes Nooan tai Lootin aikana. Raamattu nostaa riman todella korkealle: 

"Olkaa pyhät niin kuin Jumala on pyhä."

"Antakaa itsenne eläväksi uhriksi Jumalalle" - tarkoittaen että kysymme mitä Jumala tänään haluaa minun kauttani tehdä.

"Vangitkaa jokainen ajatus kuuliaiseksi Kristukselle."

Nuo ovat siis uskoon tulleille. Uskon ulkopuolella olevien kanssa on aivan turha alkaa jakaa ajatuksia ja mielipiteitä. Heille kuuluu julistaa evankeliumia. Uskoon tulleita kehotetaan, nuhdellaan ja opetetaan pysymään Jeesuksessa.

Vierailija
50/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

? Miksi sinun pitää sanoa muiden ihmisten ihmissuhteisiin mielipiteitä.

Ole rauhassa konservatiivinen omissa suhteissasi äläkä välitä muiden ihmisten ihmissuhteista

Jos he vaikka kysyvät mielipidettäni? En voi sanoa todellista mielipidettäni, koska se on liian ahdasmielistä nykymaailmassa. Kuten se, että paheksuu vaikka uusperheitä, avopareja, tiettyjä vähemmistöjä jne. Ylipäätään nykymaailman vapaamielisyyttä.

Missä tilanteessa kukaan toinen ihminen tulee kysymään sinulta "mitä mieltä olet uusperheistä"?

Eihän se nyt ole kuin kusipäistä sanoa toiselle ettei hyväksy hänen elämäntyyliään. Sama kun sanoisi ettei pidä toisen hiusväristä tai muuten vaan aukoisi päätään jostain mikä v#tuttaa. Ei vaikuta ap:n elämään mitenkään.

Vierailija
51/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai uskallan.. miksi en uskaltaisi?

Vierailija
52/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi välität mitä muut ihmiset sanovat tai ajattelevat? eivät he sinua pelasta, evankeliumia meidän pitää levittää eikä pelätä, sellainen jolla pyhä henki on ei pelkää

Vierailija
53/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tule ikinä ymmärtämään miten vähä-älyinen pitää ihmisen olla, että vielä tänäkin päivänä uskoo johonkin raamatun horinoihin. Mielisairaaloissakin psykoottisten ihmisten puheissa on enemmän tolkkua.

Uskovaiset kyllä itse ymmärtävät kuinka vähä-älyisiä he olivatkaan hylätessään Jumalan ja kääntäessään selkänsä Jeesukselle. Uskovilla on asioihin kaksi näkökulmaa: se aikaisempi elämä ilman Jumalaa ja nykyinen elämä jossa on Jumala. Ovat kyllä kuin yö ja päivä. Ihminen on niin synnin sokaisema että eihän tuo voi käsittää Jumalaa ja näkymättömiä ennen, kuin Jumala kutsuu ja ihminen siihen kutsuun myöntävästi vastaa.

Joka ikinen luotu tulee polvistumaan Jeesuksen edessä ja suullaan tunnustamaan että hän on Herra. Raamattu toteaa että Jumalan pelko on viisauden alku. On viisasta oikealla tavalla pelätä Luojaansa, jolla on kaikki valta ja joka tulee olemaan jokaisen tuomari ja antaa kullekin tekojensa mukaan.

Vierailija
54/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sinuakin on muka pakottanut? Räsänenkö? Hän vain toteaa, että miestenvälinen peppuseksi on Raamatun mukaan synti.  

Räsänen vastustaa kynsinhampain kaikkea homojen oikeuksia edistävää lainsäädäntöä. Avioliittoa ja sitä ennen rekisteröityä parisuhdetta. Eheytyshoitojenkin kieltämistä neliraajajarruttaa. Vaikka mitäpä sitä sulle selitän, ịdiootille jolla ei mielessä muu kuin peppu ja seksi kun äly ei riitä. 

Vierailija
55/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kristillinen joo, mutta en konservatiivinen. Siis jos tarkoitetaan vanhoillista. Tietyt asiat on minulle tärkeitä. Lähimmäisenrakkaus. Heikompien auttaminen. Avioliitto (ei avoliitto). Pyhän kirjan lukeminen. Rukoilu. Sen sijaan en ymmärrä esim. perheväkivaltaa, en miehen käskyvaltaa vaimoon nähden, en seksuaalivähemmistöjen eheyttämishoitoja, en yleensäkään sellaista, minkä tarkoitus on mitätöidä tai satuttaa toisia.

Vierailija
56/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskovaiset kyllä itse ymmärtävät kuinka vähä-älyisiä he olivatkaan hylätessään Jumalan ja kääntäessään selkänsä Jeesukselle. Uskovilla on asioihin kaksi näkökulmaa: se aikaisempi elämä ilman Jumalaa ja nykyinen elämä jossa on Jumala. Ovat kyllä kuin yö ja päivä. Ihminen on niin synnin sokaisema että eihän tuo voi käsittää Jumalaa ja näkymättömiä ennen, kuin Jumala kutsuu ja ihminen siihen kutsuun myöntävästi vastaa.

Joka ikinen luotu tulee polvistumaan Jeesuksen edessä ja suullaan tunnustamaan että hän on Herra. Raamattu toteaa että Jumalan pelko on viisauden alku. On viisasta oikealla tavalla pelätä Luojaansa, jolla on kaikki v

Joo, enpä taida mielikuvitusolentojen edessä paljon polvistua. Enkä kyllä olemattomia "jumalia"  ryhtyä pelkäämäänkään. Vähän liian vanha olen siihen että satuolennot enää pelottaisi.

Vierailija
57/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen konservatiivisesti ajatteleva kristitty ja joskus asia nousee esiin ja yllättävästi nimenomaan liberaalisti ajattelevat kokevat tarvetta jotenkin haastaa ja inttää mielipiteistään.

En yleensä lähde väittelemään tai erityisesti perustelemaan omia näkemyksiäni ja esim. työelämässä en ala opillisista asioista keskustella vaikka useimmat tietää että olen uskossa.

Ajattelen että opillinen pohdinta käydään uskovien välillä ja mielellään toista kunnioittavassa hengessä. 

Mulle esim samaa sukupuolta olevien liitot sinällään ok yhteiskunnassa, ei täällä muutenkaan ihmiset elä muissakaan asioissa Raamatun mukaan mutta kirkon tulee pysyä Raamatun opetuksessa ja siitä poikkeamista saa arvostella. Yksittäisen uskovan kohdalla en mitään tuomiota halua julistaa, omissa synneissä on tarpeeksi. Mutta toki pidän syntinä asioita, joita yhteiskunnassa pidetään hyvinä asiona ja omalla kohdalla pyrin tietoista syntiä välttämään.