Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä konservatiivista, kristillisiä naisia?

Vierailija
22.07.2025 |

Uskallatteko sanoa julkisesti mielipiteitänne, jotka nykymaailmassa ovat "takapajuisia?" Itseäni ahdistaa, kun tuntuu että esimerkiksi ihmissuhteisiin liittyviä mielipiteitäni en uskalla edes sanoa, koska ne lynkattaisiin heti liberaalien, ei kovin uskonnollisten ihmisten keskuudessa, joita suurin osa lähipiiristäni on. Nykyään monessa asiassa on vain yksi sallittu mielipide, joka on että kaikkea pitää suvaitseva ja kannustaa. 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen konservatiivi. Raamatun Sana on minulle auktoriteetti.

Voi sinua. Säälin ymmärtämättömyyttäsi.

Vierailija
22/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No miksi ihmeessä se ilmiöstä keskustelu haittaisi ketään ja ap:n tarvitsisi edes miettiä asiaa? Olen pyörinyt konservatiivien porukoissa, tiedän ihan hyvin keskustelukulttuurin"

Siksi, että on olemassa paljonkin ihmisiä, jotka eivät kestä mielipiteitä, jotka eroavat kovin paljon heidän omissaan.

Mitä ovat "konservatiivien porukat"?

Erilaisten seurakuntien konservatiivisia aktiiveja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatusmaailmani on muuttunut viimeisen viiden vuoden aikana hyvin progressiivisesta huomattavasti konservatiivisemmaksi. En sinänsä pelkää mielipiteideni ääneen lausumista, mutta en myöskään kovin voimakkaasti ota niitä esille sellaistan ihmisten kanssa, jotka eivät oikein kestä niitä. 

Jumalan sana on totuutta eikä ihmisen tai ihmisten mielipide.

Vierailija
24/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Aavikon hiekkademonin kulteissa halvennetaan naisia ja heidän ihmisoikeuksiaan. Luopio, tee parannus ja luovu demonin palvonnasta.

Vierailija
25/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatusmaailmani on muuttunut viimeisen viiden vuoden aikana hyvin progressiivisesta huomattavasti konservatiivisemmaksi. En sinänsä pelkää mielipiteideni ääneen lausumista, mutta en myöskään kovin voimakkaasti ota niitä esille sellaistan ihmisten kanssa, jotka eivät oikein kestä niitä. 

Jumalan sana on totuutta eikä ihmisen tai ihmisten mielipide.

En puhunut viestissäni jumalan sanasta, vaan keskustelemisesta muiden ihmisten kanssa.

Vierailija
26/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä suinkaan pidät vain huoli &l uku omista synneistäsi ja parannuksesi teosta. Sääli itseäsi ja rukoile Jumalalta armoa ja uskoa kuolleeseen sydämeesi.

Vierailija
27/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi hyökkäät noin kristittyjä vastaan? Mitä pahaa he ovat sinulle tehneet?

Vierailija
28/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtelias tapa kertoa omista mielipiteistä on kertoa millaisen elämäntyylin itse on valinnut ja miksi kokee idean hyväksi ja sitten kohteliaasti kuunnella toisen elämäntyylistä ilman tuomitsemista

Vierailija
29/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No miksi ihmeessä se ilmiöstä keskustelu haittaisi ketään ja ap:n tarvitsisi edes miettiä asiaa? Olen pyörinyt konservatiivien porukoissa, tiedän ihan hyvin keskustelukulttuurin"

Siksi, että on olemassa paljonkin ihmisiä, jotka eivät kestä mielipiteitä, jotka eroavat kovin paljon heidän omissaan.

Todellinen uskova Konservatiivi pistää Raamatun sanan kaiken yläpuolelle myös seurakuntien johtajien. Jos Raamattua ei noudateta ja kunnioiteta on kyseessä luopioseurakunta josta on syytä lähteä pois heti.

Vierailija
30/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve, olen eri mutta kyllähän kristityt haluavat pakottaa noita omia sääntöjään muille ihan politiikankin kautta. Se on tietysti sallittua, tämä on vapaa demokratia. Mutta silloin ei ole enää yksityisasia paasata Raamatun Sanan auktoriteetista jos sitä on pakottamassa muidenkin elämään.

Vierailija
31/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todellinen uskova Konservatiivi pistää Raamatun sanan kaiken yläpuolelle myös seurakuntien johtajien. Jos Raamattua ei noudateta ja kunnioiteta on kyseessä luopioseurakunta josta on syytä lähteä pois heti.

Tärkein Raamatun sana on rakkauden kaksoiskäsky. En ole vielä tavannut kristittyä jolle se olisi kovin tärkeä. Onko pelkkää luopioseurakuntaa maa täynnä?

Vierailija
32/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtelias tapa kertoa omista mielipiteistä on kertoa millaisen elämäntyylin itse on valinnut ja miksi kokee idean hyväksi ja sitten kohteliaasti kuunnella toisen elämäntyylistä ilman tuomitsemista

Itse jätän tästä kuuntelun väliin. Ei kiinnosta toisten synnit. Omissanikin on tarpeeksi.

Vierailija
33/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo sun toinen ketju samasta aiheesta. Älä jaksa spämmätä.

https://www.vauva.fi/keskustelu/6154258/konservatiiviset-ja-kristillise…

Vierailija
34/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terve, olen eri mutta kyllähän kristityt haluavat pakottaa noita omia sääntöjään muille ihan politiikankin kautta. Se on tietysti sallittua, tämä on vapaa demokratia. Mutta silloin ei ole enää yksityisasia paasata Raamatun Sanan auktoriteetista jos sitä on pakottamassa muidenkin elämään.

Kuka sinuakin on muka pakottanut? Räsänenkö? Hän vain toteaa, että miestenvälinen peppuseksi on Raamatun mukaan synti.  

Vierailija
35/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ole "kristittyjen sääntöjä". Kyseessä on Jumalan lait. 

Vierailija
36/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pappi siis kristitty, mutta olen liberaali. Raamattua on tulkittava ja etsittävä miten Jumalan rakkaus ja hyvyys voi tulla parhaalla mahdollisella tavalla esille ihmisten ja luomakunnan elämään. Ei Raamattua voi lukea silleen, ettei sitä tulkita. 

Hyvyyttä maailma tarvitsee, ei tuomiovaltaa. 

Vierailija
37/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tärkein Raamatun sana on rakkauden kaksoiskäsky. En ole vielä tavannut kristittyä jolle se olisi kovin tärke

No rakastatko Jumalaasi Herraasi yli kaiken? 

Vierailija
38/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät ne ole "muslimien sääntöjä". Kyseessä on Allahin lait.

Vierailija
39/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat asua jossain muussa kuin demokratiassa, olet vapaa muuttamaan. Me asumme moniarvoisessa yhteiskunnassa jossa yhteisiä pelisääntöjä ei päätetä sinun henkilökohtaisen uskosi perusteella vaan demokraattisen prosessin avulla.

Vierailija
40/57 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on aina ollut se ajatus, että kannattaa elää niin kuin oikeaksi näkee. Esimerkin voima on valtava. Samoin suosittelen sitä muille. Kyllä muut sitten näkevät teidän elämästänne, että kannattaako sillä tavalla elää.

Kuluu elää kuten Jumala oikeaksi näkee. Omilla pikku mielipiteillä ei ole merkitystä tai toisten ihmisten sati sitten jumalattomien.

Et taida siis palvoa kristinuskon Jumalaa, joka on rakkauden Jumala. Ilkeyttäänkö loi ihmisille tahdon ja mielipiteet? ;))

Jumala vihaa syntiä yli kaiken. Lue Raamattu kerran et usko.