Hakekaapa vaaka ja punnitkaa itsenne, laskekaa indeksi ja vastatkaa kyselyyn
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
I have a problem!
Mun vaaka nimittäin näyttää erilaisilla lattiapinnoilla erilaisia lukemia. Manuaalinen vaaka.
Yhden maton päällä se näyttää 59, toisen 58 ja kylpyhuoneessa matottomalla 56.
Otetaanko keskiarvo?
18,42 painoindeksi.
Siirtely vaikuttaa vaa'an kalibrointiin joten hyvä jos se olisi samalla paikalla
Keskimittaisen suomalaisnaisen ihannepaino näyttää olevan 50-66kg. Siihen välille mahtuu, vaikka olisi romuluinen. Lihaksetkaan kun ei naisen painoa kasvata (ellei puhuta kehonrakennuksen ammattilaisista).
Vierailija kirjoitti:
I have a problem!
Mun vaaka nimittäin näyttää erilaisilla lattiapinnoilla erilaisia lukemia. Manuaalinen vaaka.
Otetaanko keskiarvo?
18,42 painoindeksi.
Mieti nyt sitä loppu ilta. Onko matto suorempi kuin matoton lattia. Vaakaa ei ikinä pidetä maton päällä
Tällä hetkellä 172cm 81kg :( lihasta on, mutta niin on läskiäkin. Pelkkää läskiä voisi pudottaa 20 kiloa ja olisin silloinkin vielä monta kiloa normipainon alarajasta.
On ollut suunnitteilla tuo ruokailutottumusten muuttaminen, mutta se tuntuu aina todella vaikealta kun aloitan.
Tosin nyt paino on noussut siihen pisteeseen, että vaatteeni eivät mahdu päälle. En halua ostaa uusia isompia vaattelta, vaan mahtua vainhoihini. Jotain on siis tehtävä...
Vaaka sanoi erroria. Meni yli 150 kg. Indexiä ei voinut laskea
Vierailija kirjoitti:
I have a problem!
Otetaanko keskiarvo?
18,42 painoindeksi.
Mikä on manuaalinen vaaka? Jos laitat paksun pehmeän maton alle, niin vaaka ei välttämättä näytä mitään järkevää. Katsopa sitä vaakaa, siinä on 4 vaaka anturia, halkaisia n 60mm. Antureiden keskellä on mittapää, halkaisija 15mm ja korkeus 5mm. Vaaka laskee yhteen kaikkien 4 anturin mittausarvon ja näyttää summan digitaalisesti näytössä. Laita vaaka kovalle lattialle. Ei haittaa mitään vaikka yksi anturi jää ilmaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I have a problem!
Otetaanko keskiarvo?
18,42 painoindeksi.
Mikä on manuaalinen vaaka? Jos laitat paksun pehmeän maton alle, niin vaaka ei välttämättä näytä mitään järkevää. Katsopa sitä vaakaa, siinä on 4 vaaka anturia, halkaisia n 60mm. Antureiden keskellä on mittapää, halkaisija 15mm ja korkeus 5mm. Vaaka laskee yhteen kaikkien 4 anturin mittausarvon ja näyttää summan digitaalisesti näytössä. Laita vaaka kovalle lattialle. Ei haittaa mitään vaikka yksi anturi jää ilmaan.
Hei, mulla ei ole digitaalista vaakaa, vaan ihan perinteinen manuaalivaaka! Sellainen josta voi pientä pyörää kääntäen asettaa osoittimen nollakohtaan. Sellanen on mun mielestä aika manuaalivaaka.
ootko koskaan sellasta edes nähnyt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
I have a problem!
Otetaanko keskiarvo?
18,42 painoindeksi.
Hei, mulla ei ole digitaalista vaakaa, vaan ihan perinteinen manuaalivaaka! Sellainen josta voi pientä pyörää
Joo, muistan tuon. Siinä veltostuu se jousi, kun aikaa kuluu. Sitten se näyttää 3kg liian vähän. Hämmästyin kun sairaalassa punnittiin. Ostin heti uuden digivaakan. Se näytti samaa kuin sairaalan vaaka.
Ylipaino on ilman vaakaa ja laskintakin.
Ja kyselyn vastausten perusteella laaditaan ip lehteen tutkimustulos suomalaisten painoindeksistä. Miksi antaisin tietoja ilmaiseksi tällaisiin kyselyihin ja diipadaapa juttuihin.
Vierailija kirjoitti:
I have a problem!
Otetaanko keskiarvo?
18,42 painoindeksi.
Kyllä mun digivaaka tekee ihan samaa.
"Yhden maton päällä se näyttää 59, toisen 58 ja kylpyhuoneessa matottomalla 56."
Vaakaa ei pidä pitää maton päällä, vaan tasaisella kovalla alustalla. Viimeinen luku on siis oikea.
Vierailija kirjoitti:
I have a problem!
Otetaanko keskiarvo?
18,42 painoindeksi.
Mun vaaka näytti kolme kiloa vähemmän, kun käänsin sitä lattialla 90 astetta. Muutenkin painoa on lyhyessä ajassa kadonnut muutama kilo, en tiedä miten, kun vielä nyt helteellä on tullut juotua valmiita kylmiä kahvijuomia (niissähän on hirveesti sokeria) ja välillä puuron sijassta muromysliä ja jogurttia. Outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menetin 3kg kesän aikana. Huomasin kun kävin pitkästä aikaa salilla ja vaa'assa. Eli 54kg --> 51kg ja tulokset: Painoindeksi (BMI) = 19.4 kg/m2.
Normaali paino.Menetin? Et taida olla suomalainen.
Kyllä minäkin kesäisin menetän pari kiloa. Kuumalla ei maistu ruoka. Otan ne jouluna takaisin.
22,7 on painoindeksi. Allit silti on ja reisissä löysää. Lähden nyt lenkille kun on hieno ilma.
Bmi 32,9. Olen lihonnut neljä kiloa.
162cm, 83kg