Ozempicin lopetus. (Älkää lukeko, jos ette halua kuulla.) 😭😭😭 Kamala pettymys, hyvästi kevyt elämä... Jo 18 kg noussut paino.
Lopetin Ozempicin keväällä, koska sitä ei ole tarkoitettu pysyvään käyttöön.
No ette varmaan halua kuulla miten minullekin on käynyt Ozempicin lopetuksen jälkeen... 😢 Ja älkää huudelko onko pakko taas syödä itsensä läskiksi, kun ette tiedä miten huono olo ja miten hirveä nälkä taas jäytää 24/7. Siis oikeasti herään yölläkin syömään, koska muuten en saa unta ja kuitenkin kohta syön senkin edestä.
Puntari lähti tänään häkkivarastoon, koska en enää halua nähdä että painoni on noussut jo 18 kg. Huomasin kyllä pukiessani että kiloja taas tulee, mutta lukema masensi minut täysin.
Mutta surettaa jättää kevyt elämä, energisyys, hyvä mieliala, kivuttomuus, tuttavien kehut ja ihanat vaatteet. Ihan melkein itkettää. 😭
Ozempic oli minulle unelmatrippi.
Kommentit (306)
Vierailija kirjoitti:
onko teillä muilla ozempicilla itsenne sokeuttaneilla näkö palannut ennalleen?
Näkö ei mutta ulkonäkö kylläkin. Painan siis saman kuin ennen ozempiccaamista mutta näköaisti jäi pysyvästi vahingoittuneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ozempic on tarkoitettu diabeteksen hoitoon, ei laihtumistarkoitukseen. Todella typerä idea alkaa käyttämään semaglutidi-valmisteita ellei ole diabeetikko.
2-tyypin diabetes on elintapasairaus, joka myös paranisi elämäntapamuutoksella. Sinänsä huvittavaa että aikuisiän diabeetikot ovat alttiisti moralisoimassa Ozempicin käyttöä lihavuuden hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko teillä muilla ozempicilla itsenne sokeuttaneilla näkö palannut ennalleen?
Näkö ei mutta ulkonäkö kylläkin. Painan siis saman kuin ennen ozempiccaamista mutta näköaisti jäi pysyvästi vahingoittuneeksi.
niin,elintavat ne pitää olla kunnossa. aloit ahmimaan heti ku lopetit ?
Miten voi olla koko ajan nälkä? Mä syön aamupala, lounas, välipala ja illallinen. En napostele ja juomana vesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tee yöksi isoon pulloon valmiiksi hedelmä/vihannessmoothie, lisää vähän proteiinijauhoa. Toimi mulla. Tsemppiä!
Joo opeta elimistö siihen, että yölläkin pitää tankata.
Täysin käsittämätöntä. 4 kertaa päivässä syöminen riittää.
En tiedä lukeeko ap tätä ketjua enää, mutta olisit itelle armollinen. Tämä lääke heittää kehon tasapainon aivan metsään, ja kun sen käytön lopettaa, aliravittu keho vastaa siihen väistämättä nälällä. Ei ole vika sinussa, vaan keho haluaa takaisin tasapainoon. Ja muista: et ole sinun paino, vaan ihminen.
Kun kehoa on piinattu kuukausitolkulla vähäkalorisella ruokavaliolla, lääketasoitetulla ruokahalulla ja siitä aiheutuvasta stressistä, se ei reagoi siihen kiitollisesti. Kehosi on kuin sotaan joutunut selviytyjä. Kun laihtuu Ozempicilla, ei lähde vain ylimääräinen rasva, vaan keho alkaa syödä kirjaimellisesti itseään ja niin keho menettää lihasmassaa myös.
Ja kun lopettaa käytön, keho kerää takaisin kaiken sen minkä se on menettänyt. Se varautuu seuraavaan nälkäkuuriin. Se nostaa insuliinitasot, leptiinit, greliinit, kortisolin, ja tekee sen mihin se on evoluution aikana ohjelmoitu: selviytyy.
Et ole epäonnistunut: kehosi vain rakastaa sinua niin paljon, että haluaa sinun voivan hyvin eikä keho koskaan voi hyvin keinotekoisilla menetelmillä.
Jossain tuoreessa jutussa kerrottiin, että kun syö sellaisia ruokatarpeita, joissa energiaa on alle 150 kcal/100 g, ei ole vaaraa lihomisesta juurikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eikä ihmisten tarvitse liikkua itse mihinkään. Jopa herkut voi nykyään tilata kotiin, jos on liian vaivalloista kömpiä lähikauppaan tai ajaa autolla jättimarkettiin.
Tätähän on tutkittu ja tuloksena, että nykyihminen ei kuluta juurikaan vähempää kaloreita kuin metsästäjä-keräilijät. Liikunan osuus lahduttamisessa on todella marginaalinen.
Kolme juoksulenkkiä viikossa á 1500 kcal tekee 4500 kcal viikossa ja 234 000 kcal vuodessa. Se tarkoittaa vuodessa 33 kiloa rasvaa. Kolmessa vuodessa jo 100 kg rasvaa. Että kyllä liikkumalla saa rasvaa poltettua. No tietysti törmäämme muna-kanatilanteeseen; harva ylipainoinen on siinä kunnossa, että pystyisi kuluttamaan noin paljon liikkumalla. Onnistuu vain hoikilta hyväkuntoisilta.
Keho adaptoituu eli sopeutuu liikunnan määrään ja kaloreita ei kulu kuten lasket. Liikunnan osuus laihdutuksessa on lähinnä lihas- ja aerobisen kunnon ylläpito ja jaksaminen. Kalorien polttamiseen tähtäävää liikuntaa ei kukaan jaksa niin pitkään, että laihtuisi liikunnalla merkittävästi.
Nälkä loppuu kun on syömättä tarpeeksi pitkään. Itsekuria vaadittaisiin. Minä en edes ymmärrä miten ylipainoisilla on rahaa ja aikaa niin paljon syömiseen.
Tärkeintä lienee verensokerin pitäminen kurissa ja insuliiniresistenssin välttäminen tai jo olemassa olevan vähnetäminen. Se onnistunee parhaiten ketodieetillä, eli laadukasta lihaa ja sisäelimiä ynnä laadukasta tyydyttynyttä rasvaa, esim. silavaa. Hiilarit minimiin. Siemenöljyt totaalibanniin!
Berberiini saattaa myös auttaa mutta sen käyttö kannattaa aloittaa varovasti. Itse huomasin sen auttavan jo muutaman päivän käytön jälkeen aamulliseen lievään pahoinvointiin. Vinkki aloitukseen: puoli tablettia esim. Tolosta murskattuna ja lasilliseen ab-piimää sekoitetuna, juoden sen pikka hiljaa päivän aikana. Jos sinulla on SIBO, liian iso annos äkillisesti voi johtaa die-off* -ilmiöön, joka tuntuu erilaisina kovinakin vatsavaivoina ja pahoinvointina, jopa yrjöämistarpeena!
*LLM: Die-off-ilmiö tarkoittaa hoidon alkuvaiheessa syntyvää, mikrobien hajoamistuotteiden laukaisemaa tulehdusreaktiota, joka voi hetkellisesti pahentaa oireita.
Vierailija kirjoitti:
"Jos lopetat Ozempic-valmisteen käytön
Älä lopeta tämän lääkkeen käyttöä keskustelematta asiasta lääkärin kanssa. Jos lopetat sen käytön, verensokeritasosi saattaa nousta."
No shit Sherlock, verensokerin laskemiseen se mulla määrättiin, eli aika luonollista että lopettaminen nostaa.
Tauolla on ollut kun oli saatavuus ongelmia ja AP oikeassa, ruokahalu kasvaa. Itse korvannut leivän ja hiilarit hedelmillä ja kasviksilla.
Käytän Ozempicia diabeteksen hoitoon. Olen normaalipainon alarajoilla ja ennen Ozempicia paino oli normaalin ylärajoilla. Lääkitys on elinikäinen, koska diabetes on itselläni ärhäkkää mallia ja päätyy lopulta insuliinihoitoiseksi.
Ennen Ozempicia ruokavaliossa tai nälässä ei ollut juurikaan mitään epänormaalia, mutta silloin kun Ozempicista oli pulaa niin sain kokea mitä ns Ozempic nälkä on kun lääkettä ei ollut saatavilla. Se nälän tunne oli järkyttävää - huonoa oloa, kipua ja tunnetta että ei ole ruokaa saanut viikkoihin. Vieläkin jos joskus harvoin nälkää tuntee niin se voimakkuus on jotain mitä vaikea ymmärtää ellei itse kokenut. Ei siinä ajatus enää toimi ellei jotain sinne vatsaan saa. Se tunne menee pienelläkin ruoalla ohi, mutta jos ilman Ozempicia on niin toki jatkuu jatkumistaan ja pienet naposteltavat ei sitä tunnetta välttämättä poista.
Kyllä se on koko elämän lääke valtaosalle, jotka sitä painonhallintaan käyttää ja siihen on asennoiduttava. En odota sitä hetkeä kun pitää siirtyä Ozempicista insuliiniin, koska se hetki on joskus edessä.
Vierailija kirjoitti:
.
Et ole epäonnistunut, kehosi vain rakastaa sinua niin paljon, että haluaa sinun voivan hyvin eikä keho koskaan voi hyvin keinotekoisilla menetelmillä.------------------------
Tuskin kehosi sinua rakastaa. Triljoonat solut vain rakastavat itseään niin paljon että yrittävät yhteistyössä selvitä mahdollisimman pitkään hengissä ihmiskeho-nimisessä, "kolleegasolujen" muodostamassa elinympäristössään. 😂
Kyllähän se paino kasvaa jos mässää. Syö lihaa ja eläinrasvaa niin pysyy paino kunnossa ilman lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
Et ole epäonnistunut, kehosi vain rakastaa sinua niin paljon, että haluaa sinun voivan hyvin eikä keho koskaan voi hyvin keinotekoisilla menetelmillä.------------------------
Tuskin kehosi sinua rakastaa. Triljoonat solut vain rakastavat itseään niin paljon että yrittävät yhteistyössä selvitä mahdollisimman pitkään hengissä ihmiskeho-nimisessä, "kolleegasolujen" muodostamassa elinympäristössään. 😂
Hups, tuli ämerikkäläinen yksikkö, oikeampi lienee max. noin 100 biljoonaa...
Vierailija kirjoitti:
Miksei sitä nälkää pysty kestämään? Jotain henkistä tutkiskelua tarvitaan ja harjoittelua. Ja ala harrastaan paastoilua. Eka vaikka kokeilet että oot 10 tuntia putkeen syömättä (ei edes kahvia, vain pelkkää vettä saa juoda). Sit nostat sitä aikaa pikkuhiljaa.
Pätkäpaasto (jolla on terveysvaikutuksia) kestää 16h putkeen. Ota tuo pätkäpaasto loppuvastukseksesi että pystyisitkö olemaan jopa 16h syömättä? Ja sit seuraava tavoite voisitko toistaa pätkäpaaston kaksi päivää peräkkäin ehkä jopa kolme päivää peräkkäin?
Ja mielenkiinnosta kannattaa kokeilla 24h paastoakin. Ja yrittää tehdä ennätystä kuinka kauan jaksaa paastota. Itsellä ennätys nyt 35h. Paastoharrastuksella itse olen oppinut sietämään nälkää. Aloita pikku paastoista ja sit kokeilet pidempiä ja pidempiä
Pätkäpaastosta on mulle jo tullut elämäntapa. Pysty oleen viikonkin putkeen pätkäpaastolla.
Mulla romahti rauta-arvot yms muut pätkäpaastolla alle vuodessa. Sen jälkeen en ole jaksanut tehdä yhtään mitään ja paino nousee tasaisesti ja nyt on jo reippaasti enemmän mitä oli alussa ennen pätkäpaastoa. Iso virhe.
Ozempicin avulla voi olla tervepainoinen niin kauan kuin rahat riittävät.