Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Skuuttityttö kuoli

Vierailija
22.07.2025 |

Liikenneonnettomuudessa loukkaantunut 15 vuotias tyttö on nyt kuollut.

Kommentit (358)

Vierailija
201/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jouduin autolla tilanteeseen jossa äiti ajoi skuutilla ja tyttö polkupyörällä kevyen liikenteen väylää alamäkeen ja itse olin menossa mäkeä ylöspäin. Mäen alla kaksi tietä risteää ja on suojatiet. Olin jo risteyksessä ja suojatien ohi jo ajanut kun nämä äidin johdolla kääntyivätkin täysin yllättäen suojatietä käyttämättä ajoradalle suoraan auton eteen mennäkseen tien yli. Ainoastaan hyvät jarrut pelasti, tyttö oli ajamassa suoraan auton alle ja äiti perässä. Liikennesäännöt on menettäneet täysin merkityksensä. 

Vierailija
202/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin autolla tilanteeseen jossa äiti ajoi skuutilla ja tyttö polkupyörällä kevyen liikenteen väylää alamäkeen ja itse olin menossa mäkeä ylöspäin. Mäen alla kaksi tietä risteää ja on suojatiet. Olin jo risteyksessä ja suojatien ohi jo ajanut kun nämä äidin johdolla kääntyivätkin täysin yllättäen suojatietä käyttämättä ajoradalle suoraan auton eteen mennäkseen tien yli. Ainoastaan hyvät jarrut pelasti, tyttö oli ajamassa suoraan auton alle ja äiti perässä. Liikennesäännöt on menettäneet täysin merkityksensä. 

Juuri näin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida täällä vauvapalstalla tietää, miten autoilija on ajanut suojatiehen nähden. Kun nyt rikoksesta epäillään.

Näin Pirkkalassa (ja vieressä Härmälänrannassa) asioitani hoitavana jalankulkijana, olen tottunut olemaan varovainen suojateillä. Ei ole kaikilla autoilijoilla erityinen varovaisuusvelvoite suojateitä lähestyessä kirkkaana mielessä, autokoulunsa jäljiltä.
Skuuttien takia pitää aina ensin katsoa taakseen, ennen kuin yhtään asemoituu kävelytiellä uuteen suuntaan, samoin pitää pyörien takia vilkuilla taaksepäin.

Vierailija
204/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on myös yksi suojatie, jolle aivottomat teinit posottavat skuuteilla puhelimet kädessä, kuulokkeet korvilla ja kaksi päällä tuhatta ja sataa, vaikka siinä on pyöräilijän/skuutin väistämisvelvollisuus. Vaikka sen kohdan tietää, silti tulee usein läheltä piti -tilanteita kun siitä menee autolla. Nopeusrajoitus on 30, itse ajan yleensä vielä hitaammin, mutta silti näitä ei useinkaan voi nähdä ajoissa kun omaa järkeä ei skuuttikuskeilla ole yhtään. Suurin osa on teinejä ja lapsia, hyvin harvoin aikuisia.

Skuuteilla ajoa pitäisi valvoa enemmän ja rangaista tuntuvasti ylinopeuksista, puhelimen töllötyksestä, kaksi päällä ajamisesta sekä kuulokkeiden käytöstä. Sillä jo saataisiin muutaman ihmisen henki säästymään. Jos niitä nyt halutaan säästää - liekö tuollainen yhtään parempi sitten autokuskinakaan.

Vierailija
205/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnettomuus tapahtui Naistenmatkantien ja Pirjolantien risteyksessä sunnuntaina. Sähköpotkulauta ajoi suojatielle ja törmäsi Naistenmatkantietä ajaneen henkilöauton kanssa.

Sähköpotkulaudan kyydissä oli kaksi 15-vuotiasta tyttöä, joista toinen menehtyi tiistaina onnettomuudessa saamiinsa vammoihin.

Matkustajana ollut tyttö loukkaantui, mutta poliisin saamien tietojen mukaan hänen vammansa eivät ole hengenvaarallisia.

Sähköpotkulaudan kuljettajan epäillään ajaneen vastoin liikennesääntöjä suojatielle. Skuuttikuljettajan epäillään syyllistyneen liikenneturvallisuuden vaarantamiseen sekä kuoleman- ja vammantuottamukseen.

kiitos tampereen ratikkatyömaa

Ei, vaan kaksi tyttöä skuutilla, jotka eivät noudattaneet liikennesääntöjä. Poliisi klaarasi heti sunnuntaina auton kuskin, hän ei tehnyt mitään väärää.

Pelin henki on, että väärin tehnyt valkopestään ja syyllinen taiotaan jostain muusta.

Oikeuslaitos.

Vierailija
206/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei voida täällä vauvapalstalla tietää, miten autoilija on ajanut suojatiehen nähden. Kun nyt rikoksesta epäillään. Näin Pirkkalassa (ja vieressä Härmälänrannassa) asioitani hoitavana jalankulkijana, olen tottunut olemaan varovainen suojateillä. Ei ole kaikilla autoilijoilla erityinen varovaisuusvelvoite suojateitä lähestyessä kirkkaana mielessä, autokoulunsa jäljiltä. Skuuttien takia pitää aina ensin katsoa taakseen, ennen kuin yhtään asemoituu kävelytiellä uuteen suuntaan, samoin pitää pyörien takia vilkuilla taaksepäin.

Voisiko autoilijalle antaa mahdollisuuden ennakoida?

Vierailija
207/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi kieltää toisen henkilön kuljettaminen, voi viedä huomion muulta. 

On kiellettyä, eikö vieläkään jokainen sitä ymmärrä !

Vierailija
208/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötätuntoni kuljettajalle, ihan hirveä tilanne joutua ilman omaa syytä. Noin voisi käydä ihan kenelle meistä autoa ajavista tahansa, se on ihan tuurista kiinni, kaahaako joku skuutilla eteen vai ei.

Vierailija
209/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei voida täällä vauvapalstalla tietää, miten autoilija on ajanut suojatiehen nähden. Kun nyt rikoksesta epäillään. Näin Pirkkalassa (ja vieressä Härmälänrannassa) asioitani hoitavana jalankulkijana, olen tottunut olemaan varovainen suojateillä. Ei ole kaikilla autoilijoilla erityinen varovaisuusvelvoite suojateitä lähestyessä kirkkaana mielessä, autokoulunsa jäljiltä. Skuuttien takia pitää aina ensin katsoa taakseen, ennen kuin yhtään asemoituu kävelytiellä uuteen suuntaan, samoin pitää pyörien takia vilkuilla taaksepäin.

Skuuttimölöt ajavat vaikka ratikan kylkeen suojatietä pitkin. Erityinen varovaisuus ei riitä. Mutta mikä riittäisi?

Vierailija
210/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkin olin joutua todistamaan onnettomuutta. Skuuttitytöt ajoivat jalkakäytävällä ja kaarsivat yht' äkkiä autoni eteen kun olin poistumassa kiertoliittymästä. Jouduin tekemään äkkijarrutuksen ja tämä nauratti tyttöjä kovasti. 

Vierailija
211/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ilmeisesti autoilijaakin syytetään MUTTA. Olen niin monta kertaa nähnyt kun potkulaudalla kaarretaan salamana suoraan suojatielle Autoilija ei kertakaikkiaan ehdi reagoida.

Pitää varmaan asentaa kojelautakamera, että on todistusaineistoa näiden varalle. 

Vierailija
212/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ilmeisesti autoilijaakin syytetään MUTTA. Olen niin monta kertaa nähnyt kun potkulaudalla kaarretaan salamana suoraan suojatielle Autoilija ei kertakaikkiaan ehdi reagoida.

Autoilijan pitää lähestyä suojatietä sellaisella nopeudella, että pystyy ennen sitä auton pysäyttämään. Tässä tapauksessa autoilija ajoi liian suurta tilannenopeutta ja luultavasti myös ylinopeutta, joten on ainakin osasyyllinen.

Suojatiellä on väistämisvelvollisuus pyörillä ja niihin rinnastettavilla ajoneuvoilla juuri sen takia, että ne kulkee niin vauhdikkaasti että ei voi olettaa autoilijan pystyvän niitä havainnoimaan jos yhtäkkiä paukaisevat suoraan eteen. Sen pitää riittää että auton ajonopeus on sellainen että ehtii reagoimaan jalankulkijoihin, ei autojakaan voi pakottaa matelemaan jokaiselle suojatielle sen varalta

Näin juuri. Näissä tilanteissa syyllinen on pyörä/skuuttikuski. Tätä eivät teinit ymmärrä.

Vierailija
213/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että kuoli pois, ei tuollasesta lainrikkojasta mitään kunnon veronmaksajaa olisi tullukkaan. Halvalla päästiin, kiitos siitä.

Vierailija
214/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosepäily tässä vaiheessa on täysin normaali toimenpide myös toisen osapuolen kohdalla. Jos autoilijalla ei ole ollut ylinopeutta niin aika selvä tapaus on.

Vierailija
215/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikosepäily tässä vaiheessa on täysin normaali toimenpide myös toisen osapuolen kohdalla. Jos autoilijalla ei ole ollut ylinopeutta niin aika selvä tapaus on.

Skuutin ohjastaja on ainoana syyllinen. Kuolemantuottamus ja auton mahdolliset vauriot korvattavana.

Loppuelämän rankkaa painolastia.

Vierailija
216/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillisesti noilla skuuteilla ajetaan tosi holtittomasti.

Vierailija
217/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinen tapahtuma mutta kaikilla ajoneuvoilla ajavilla sattuu onnettomuuksia ja myös kuolemia. Autojakaan ei ole kielletty vaikka niillä vasta porukkaa vammautuu ja kuolee. 

Vierailija
218/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullinen tapahtuma mutta kaikilla ajoneuvoilla ajavilla sattuu onnettomuuksia ja myös kuolemia. Autojakaan ei ole kielletty vaikka niillä vasta porukkaa vammautuu ja kuolee. 

Autoilijat kärsivät nahoissaan omat ja muiden törttöilyt.

Vierailija
219/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Skuutin ohjastaja on ainoana syyllinen. Kuolemantuottamus ja auton mahdolliset vauriot korvattavana.

Loppuelämän rank

Eipä se skuutin kuski mitään korvaa enää kun lähti henki itseltä.

Vierailija
220/358 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skuuttimölöt ajavat vaikka ratikan kylkeen suojatietä pitkin. Erityinen varovaisuus ei riitä. Mutta mikä riittäisi?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011351483.html