Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sitten tapahtuu ihmisille, kun terveyskeskuksia suljetaan? Uusi terveyskeskus toisella paikkakunnalla ja kaukana kotoa.

Vierailija
22.07.2025 |

Asiakkaita pienillä paikkakunnilla on eläkeläiset.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asun kunnassa, jossa viikonloppupäivystys on 50 km päässä. Jos vaiva iskee viikonloppuna, niin autolliset yleensä itse ajaa sinne päivystykseen vaikka 40 asteen kuumeessa, jos kaveria ei saa kuskiksi.

Muutenhan se on taksilla mentävä.

Tai sitten odotellaan maanantai aamuun, mikä aina sekään ei ole hyvä. Aika useinhan se voi riittää, jos on ns. turhasta panikoiva tapaus. Ei hyvä aivoinfarktin tapauksessa.

Vierailija
42/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen hva:n sairaala eri paikkakunnalla

Yksityinen vastaanotto

Etälääkäri

Vaihtoehtoja on.

Jos asuu hevonkuusessa, se on oma valinta.

Ai jos on muuttanut sinne hevonkuuseen silloin kun se oli vielä elinvoimainen ja sieltä löytyi oma terveyskeskus sun muut palvelut? Ja nyt ei mitenkään saa sitä taloaan enää myytyä kun kukaan ei muuta paikkaan josta niitä palveluita ei enää löydy.

Miten se on kenenkään muun syytä? Ei se paikkakunta hetkessä tyhjentynyt. Siihen on mennyt vuosia. Ei toiset ole velvollisia tarjoamaan sinulle palveluita hevonkuuseen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne menevät palvelulinjoilla sitten sinne toiseen terveyskeskukseen tai opettelevat käyttämään etäyhteyksiä ja chattia. Tai kelataksilla, tai omaisten kyydissä. 

Vierailija
44/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmilla on kolme lasta ja seitsämän lapsenlasta. Joku meistä kuljettaa. Samoin työkaverini kuskaa nyt isäänsä. Ja siskoni myös anoppiaa. Tämä oli joskun maan tapa, mutta nyt kaikki apu on opetttu hakemaan valtiolta. Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. 

Kiva sun vanhemmille. Entä ne joilla ei ole lapsia, tai vaikka minun vanhempani joista asun 600km päässä? Täältäkö pitäisi lähteä käyttämään heitä verikokeessa kunhan enää eivät itse pysty ajamaan? 

Eikö vanhempiesi paikkakunnalla ole taksia? 

Vierailija
45/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on jännä, että noille vanhuksille ei tuota tuskaa lähteä shoppailemaan linja-autolla siihen samaan kaupunkiin, jossa pitäisi tk:ssakin käydä, mutta se tk reissu aina harmittaa, kun on niin vaikeaa

Vierailija
46/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy Annika Saarikolta.

Kysy perskokkareilta,  jotka  antoivat   kokoomuslaisten  johtamille  yksityisille  terveysjäteille 600  miljoonaa euroa,   mutta edes 26,5 miljoonaa euroa ei  annettu  julkisten  sairaaloiden  yöpäivystysten  jatkamiseen.

Vierailija
47/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksihän oikeistoa äänestetään että saadaan julkiset  palvelut alas, hoitakoon kukin omat vaivansa 

Ajetaan julkiset palvelut alas ja kuitenkin veronmaksajat rahoittaa yksityisille lääkäriasemaille eläkeläisten käynnit. Sellaista kapitalismisosialismia. Jätetäänpä se veronmaksajien maksuosuus pois ja jokainen aidosti maksaa käyntinsä itse, myös ilman kela-korvauksia, lääkekorvauksia sekä kela-takseja. Miten menee sen jälkeen kapitalistisosialisteilla.

Vierailija
48/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tätä voi kysyä niiltä, jotka asuvat jossai Suomussalmen tai Kuusamon peräkylillä, lähimpään terveyskeskukseen jotain 70 km. 

Vierailija
49/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmilla on kolme lasta ja seitsämän lapsenlasta. Joku meistä kuljettaa. Samoin työkaverini kuskaa nyt isäänsä. Ja siskoni myös anoppiaa. Tämä oli joskun maan tapa, mutta nyt kaikki apu on opetttu hakemaan valtiolta. Hyvinvointivaltio tuottaa oman tuhonsa siemenet. 

Kiva sun vanhemmille. Entä ne joilla ei ole lapsia, tai vaikka minun vanhempani joista asun 600km päässä? Täältäkö pitäisi lähteä käyttämään heitä verikokeessa kunhan enää eivät itse pysty ajamaan? 

Mun veli asuu pienellä paikkakunnalla. Sieltä lakkautettiin terveyskeskus tämän vuoden alussa. Siellä ei ole taksia, joka päivystää viikonloppuisin. Siellä ylipäätään on kaksi taksia, mutta kumpikaan ei aja viikonloppuisin. Ei vaan kannata.  Taksin saa kyllä kaupungista, jos saa, ruuhkaisiin aikoihin ei välttämättä saa. Ambulanssikuntoinen vain pääsee päivystykseen, jos ei ole läheisiä, muutan pitää odottaa arkipäivää. 

Vierailija
50/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälsa eller skolmedicin?

Vierailija
51/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa maalla toistekin äänestää persuja. Tärkeintähän oli ettei kuusamon metsissä juokse ulkomaalaisia "katu jengejä".

Sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
52/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä kun synnytyssairaalatkin  poiston takia, niin kaukana ettei ehdi?

Ei kannata asua jumalan selän takana. Turha valittaa, jos sinne on vapaaehtoisesti ensin änkenyt. Koko Suomea ei tarvitse pitää väkisin asuttuna, vaikka kepu niin väittää. 

Vierailija
53/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten mennään sinne jollain kyydillä. Miten se on joillekuille niin vaikeaa? Meillä 45 kilsaa lähimpään päivystykseen, terveyskeskukseen 25 kilsaa. Se on sitten eri asia kun ruvetaan puhumaan sadoista kilsoista.

Vierailija
54/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hälsa eller skolmedicin?

Juo hopeavettä homo.

Vierailija
55/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etävastaanotot. Ja taksikyydit.

Ei tapahdu muuta kuin se, että potilas menee sinne uuteen toimipaikkaan.

Yhden lääkärireissun hinnaksi tulee 100 e hyvinkin helposti, koska Kela-taksi ei ole maksuton. Asiakas maksaa, ei hyvinvointialue.

Vierailija
56/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse asun kunnassa, jossa viikonloppupäivystys on 50 km päässä. Jos vaiva iskee viikonloppuna, niin autolliset yleensä itse ajaa sinne päivystykseen vaikka 40 asteen kuumeessa, jos kaveria ei saa kuskiksi.

Muutenhan se on taksilla mentävä.

Tai sitten odotellaan maanantai aamuun, mikä aina sekään ei ole hyvä. Aika useinhan se voi riittää, jos on ns. turhasta panikoiva tapaus. Ei hyvä aivoinfarktin tapauksessa.

Mun isä yritti 116117 kautta lupaa päästä päivystykseen, ambulanssia ei lähetetty, koska pystyi hyvin selittämään vaivansa. Ajoi sitten 50 km päähän keskussairaalaan ja hoitaja ilmoitti, että ei mitään asiaa päivystykseen, pitää odottaa takaisinsoittoa ja saapumislupaa. 

Isä kuoli sydäninfarktiin päivystyksen ulko-ovelle 30 min sen jälkeen, kun oli käännytetty pois.

Ylilääkäri ilmoitti, että oli toimittu täsmälleen ohjeiden mukaan, hyvinvointialueella ei tehty mitään väärin.

Vierailija
57/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo edellinen vastaaja, mutta meillä taksia ei ole mahdollista käyttää klo 18 - 07. Kiitos taksiuudistuksen ei ole ketään päivystämässä eikä Kela-taksia noin vain saa.

Vierailija
58/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy Annika Saarikolta.

Kysy perskokkareilta,  jotka  antoivat   kokoomuslaisten  johtamille  yksityisille  terveysjäteille 600  miljoonaa euroa,   mutta edes 26,5 miljoonaa euroa ei  annettu  julkisten  sairaaloiden  yöpäivystysten  jatkamiseen.

Esimerkki elävästä elämästä. Teloin lauantaina jalkani, epäilin murtumaa. Soitin 116117 saadakseni ohjeet. KIpu oli sen verran kova, että lähdin yksityiselle 40 km päähän. Aika lääkärille oli 10.20 ja klo 12 jalka oli kuvattu, lastoitettu, olin saanut hoito-ohjeet ja minulla oli kävelysauvat, joiden avulla pääsin liikkumaan.

Takaisinsoitto hyvinvointialueelta tuli illalla klo 23.10.

Serkulle sattui samana aamuna samantapainen haaveri ja hän pääsi julkisella puolella hoitoon maanantaina klo 15. Lääkäri ihmetteli, miksi ei tullut hoitoon aikaisemmin, jalka oli virheasennossa ja sen paikalleensaaminen edellytti leikkausta, koska virheasento oli ollut jo 2 vrk ajan eikä enää tuosta vain korjattavissa.

Minun jalkani ei edellyttänyt jatkotoimia, serkun hoitamaton murtuma aiheutti hyvinvointialueelle lisäkuluja ja serkulle sairausloman.

Miksi ne kokoomuslaisten johtamat yksityiset hoitopaikat on mielettömän paljon tehokkaampia kuin julkinen puoli, jonne syydetään miljardeja?

Vierailija
59/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä kun synnytyssairaalatkin  poiston takia, niin kaukana ettei ehdi?

Ei kannata asua jumalan selän takana. Turha valittaa, jos sinne on vapaaehtoisesti ensin änkenyt. Koko Suomea ei tarvitse pitää väkisin asuttuna, vaikka kepu niin väittää. 

ängennyt

Vierailija
60/84 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etävastaanotot. Ja taksikyydit.

Ei tapahdu muuta kuin se, että potilas menee sinne uuteen toimipaikkaan.

Yhden lääkärireissun hinnaksi tulee 100 e hyvinkin helposti, koska Kela-taksi ei ole maksuton. Asiakas maksaa, ei hyvinvointialue.

Jos on alatisairas, eikä ole rahaa lähteä peräkylältä lääkäriin, niin pitää muuttaa sitten lähemmäs lääkäriä.Yksinkertaista 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi