Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisen elämä on vaikeaa ja kallista

Vierailija
22.07.2025 |

Olisipa mies. Olen kärsinyt runsaista ja kivuliasta kuukautisista teini ikäisistä lähtien. Silloin ei tutkittu asuaa mutta koulussa oli vaikeaa kipujen takia.

Myöhemmin paljastui syyksi endo mutta yhdistelmäpillerit tms ei sovi veritulppariskin takia.

Molempien lasten syntymät olivat vaikeita ja toisessa oli hätä ja toisessa kiireellinen sektio. Komplikaatiota oli myös molemmissa raskauksissa sekä kipuja.

Kuukautiset jatkuteenet runsaina ja nyt esivaihtareissa verenvuoto on niin runsasta että se laskee hb alas ja kuukautisten aikana pyörryttää.

Jäin lasten yksinhuoltajaksi,mies ei halunnutkaan elää perhe elämää. Tapaa lapsiaan välillä muttei yön yli. Taloudelliset menetykset ovat isoja en ole voinut tehdä niitä töitä joita olisin halunnut lasten vuoksi. 

Ei ole varaa gykegolokiin nyt ole  työtön ja terveyskeskuksen kautta ei pääse vaikka kivut on isot.

Pelkästään kuukautissiteisiin jne on mennyt valtavasti rahaa, samoin mm rintaliiveihin ( 80 i tai j kuppi) nytkin vain yhdet liivit jotka ovat rikki ei varaa ostaa uusia ( n 100 e). Ilman liivejä on kivuliasta ja rinnat ovat tiellä.

Mietin näitä kaikkia asioita varsinkin kipuja liittyen kuukautisiin, raskauksiin ja synnytyksiin ja niiden jälkeisiin ongelmiin haavojen kanssa jne että olisinpa syntynyt mieheksi.

Ex mies pääsi vanhemmaksi harrastamalla seksiä ja valehtelemalla ( halusi lapsia enemmän kuin minä) ja sitten ei ole joutunut ikinä valvomaan yhtä ainoaa yötä lasten takia.

Silti on tasaveroinen vanhempi ja saa kutsua itseään vanhemmaksi.

Naisen osa yhteiskunnassa on helvetin epäreilu. Ihan alkaen kuukautisista jne lapset joutuvat jännittämään koulussa alkaako kuukautiset ja kärsimään kivuista pojat eivät. Ja sen jälkeen 35 v eteenpäin joka kuukausi.

Olemaan raskaana,,kärsimään kivut ja pelot,, kärsimään kuvusta synnytksessä ( joo tiedän että joillekin se on kiva kokelus) ja suurin osa yksinhuoltajista on naisia ja monet esim työttömiä. 

Mies voi aloittaa kotileikin alusta vaikka 60 v.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vali vali!

Vierailija
2/5 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ota kantaa kuin runsaisiin kuukautisiin. Niitä voi hoitaa minipillereillä, Mirenalla, laastareilla, kapselilla. Lisäksi on tehokkaampiakin lääkkeitä, kuten Orgametril ja Ryeqo. Näistä jotain lääkäri voi suositella veritulppariskistä huolimatta. Itse olen kokeillut näistä lähes kaikkia, vaikka on migreeni. Minua on hoidettu julkisella puolella, koska kyseessä on sairaus. Mirena maksoi siis poliklinikkakäynnin verran. Itse en jäisi surkuttelemaan kotiin vaan hakeutuisin hoitoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa kuin runsaisiin kuukautisiin. Niitä voi hoitaa minipillereillä, Mirenalla, laastareilla, kapselilla. Lisäksi on tehokkaampiakin lääkkeitä, kuten Orgametril ja Ryeqo. Näistä jotain lääkäri voi suositella veritulppariskistä huolimatta. Itse olen kokeillut näistä lähes kaikkia, vaikka on migreeni. Minua on hoidettu julkisella puolella, koska kyseessä on sairaus. Mirena maksoi siis poliklinikkakäynnin verran. Itse en jäisi surkuttelemaan kotiin vaan hakeutuisin hoitoon.

En halua hormoneita kun en ole suhteessa enkä aio enää koskaan ollakaan. Olen kokeillut monenlaista mutta ei ole tehonnut mikään. Sektioiden jälkeen oli haavojen ongelmista huolimatta hienoa se että kuukautiset olivat normaalit n.vuoden. 

Terveyskeskuksesta Helsingistä ei ainakaan keväällä saanut apua kipuihin ja vuotoon. Joudun pitämään lasten vaippaa välillä verenvuoto on sellaista että pönttö on aivan veressä. Ja kuukautiset 4 vko välein.  Ei ole varaa yksityiseen gynekolokiin. Helsingissä ei julkisella pääse. 

Vierailija
4/5 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua hormoneita kun en ole suhteessa enkä aio enää koskaan ollakaan. Olen kokeillut monenlaista mutta ei ole tehonnut mikään. Sektioiden jälkeen oli haavojen ongelmista huolimatta hienoa se että kuukautiset olivat normaalit n.vuoden. 

Terveyskeskuksesta Helsingistä ei ainakaan keväällä saanut apua kipuihin ja vuotoon. Joudun pitämään lasten vaippaa välillä verenvuoto on sellaista

Suosittelen silti Mirenaa, vie kaikki kuukautiset pois, helpottaa elämää valtavasti. Terveyskeskuksesta saa, ei maksa kun on hoitoon määrätty.

Vierailija
5/5 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksesta Helsingistä ei ainakaan keväällä saanut apua kipuihin ja vuotoon. Joudun pitämä

Kaikille ei hormonikierukka tai mikään hormoniehkäisy sovi lainkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän