HS: Paljaat varpaat eivät kuulu toimistolle edes helteellä, sanoo tapakouluttaja
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011369373.html
Saako paljaat varpaat näkyä sandaaleista?
Kommentit (222)
Toimisto asuksi kelpaa yksi valkoinen tennissukka munan suojaksi, ei muuta.
Minua ällöttää paljaat varpaat enkä halua nähdä niitä missään. Kaikille siis sukat sandaaleihin!
Suosittelen jokaiselle hieman matkustamista työasioissa ulkomailla. Paljasta pintaa EI työpaikoille. Ei shortseja, ei sandaaleja.
Piilotan varpaani toimistolla hellekeleillä siinä vaiheessa kun saamme viilentävän ilmastoinnin.
Saa antaa vaikka potkut, mutta minä en umpikenkiin jalkojani työnnä + 23 asteen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen jokaiselle hieman matkustamista työasioissa ulkomailla. Paljasta pintaa EI työpaikoille. Ei shortseja, ei sandaaleja.
Olen ollut töissä ulkomailla muutaman vuoden kolmessa eri valtiossa ja missään niistä ei tehty tästä aiheesta samanlaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Toimistolle, varsinkaan virkatehtävissä, ei kuulu pukeutua samoin kuin uimarannalle. Miehille suorst housut, kauluspaita ja kravatti. Naisille hame ja bleiseri tai mekko, sukkahousut, hiukset kinni ja kevyt meikki.
Juu tällainen ohjeistus meidänkin seinallä on, se on toki vuodelta 1948 ja koskee ihmisiä jotka elävät ilman internettiä ja sähköä ja muuta, että ne ketkä haluaa leikkiä jotain aikakone leikkejä talvisodan tunnelmissa niin ok.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistolle, varsinkaan virkatehtävissä, ei kuulu pukeutua samoin kuin uimarannalle. Miehille suorst housut, kauluspaita ja kravatti. Naisille hame ja bleiseri tai mekko, sukkahousut, hiukset kinni ja kevyt meikki.
Juu tällainen ohjeistus meidänkin seinallä on, se on toki vuodelta 1948 ja koskee ihmisiä jotka elävät ilman internettiä ja sähköä ja muuta, että ne ketkä haluaa leikkiä jotain aikakone leikkejä talvisodan tunnelmissa niin ok.
Talvisota ei ollut vuonna 1948 🤭 Ja sähköt olivat kyllä jo tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut töissä ulkomailla muutaman vuoden kolmessa eri valtiossa ja missään niistä ei tehty tästä aiheesta samanlaista ongelmaa.
Minä olen ollut lämpimissä oloissa monessa maassa ja jokaisessa niistä ei ole toimistossa näkynyt puolialastomia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun on pakko, siis PAKKO paljastella hikisiä ja känsäisiä varpaitani! -tyyppi siinä 😂
Varpaat muistuttavat kiusallisella tavalla siitä, että olemme eläimiä vaatteimme alla. Vain raakalaiset näyttävät varpaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin varmaan. Ja arvatenkin olit vaativissa asiantuntijatöissä 😉
Singaporessa on aina kuuma eikä siellä todellakaan olla toimistossa sandaaleissa ja shortseissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ollut lämpimissä oloissa monessa maassa ja jokaisessa niistä ei ole toimistossa näkynyt puolialastomia ihmisiä.
Onko siellä ollut vaihtoehtoina puolialastomuus?
Niissä työpaikoissa missä minä olin, oli hyvän maun mukaiset sandaalit ihan ok, samoin shortsit tietyissä tilanteissa sekä lyhythihaiset tai hihattomat paidat. Puolialastomia ihmisiä ei näkynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niissä työpaikoissa missä minä olin, oli hyvän maun mukaiset sandaalit ihan ok, samoin shortsit tietyissä tilanteissa sekä lyhythihaiset tai hihattomat paidat. Puolialastomia ihmisiä ei näkynyt.
Ne eivät sinulle kehdanneet sanoa vaikka ajattelivatkin. Todennäköisesti meni junttisuomalaisuuden piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka kainalokarvat olisi siististi ajettu pois, niin ei ole kiva, että näkyy liikaa intiimialuetta."
Mistä lähtien kainalot on olleet intiimialuetta?
Intiimialue muuttuu vähitellen laajemmaksi ja laajemmaksi, ainakin naisilla. Ensin kainalot, sitten käsivarret ja sääret jne.
Joo - Suomeenkin tulossa kovasti sellainen kulttuuri, jossa vain silmät saavat näkyä kaavun alta...
Tapakouluttajalla taitaa olla jo ikää ja se kyllä hänen mielipiteistään kuuluu. Ei kuulu vuoteen 2025 kauhistella kainaloita tai rintavakoa. Se on seksualisointia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne eivät sinulle kehdanne
Näin pukeutuvat olivat nimenomaan lähinnä niitä paikallisia.
Meillä työnantaja on huolehtinut asiallisesta pukeutumisesta säätämällä ilmastoinnin sen verran viileälle, että nirunarutopit ja minishortsit vaihtuu melko vikkelästi peittävämpiin vaatteisiin.
Meillä on toimipistekohtaiset pukeutumisohjeet. Asiakaspalvelussa on tarkemmat ohjeet ja yhtiön puolesta tulevat vaatteet. Taustalla pukeutuminen on väljempää, mutta paljaita varpaita tai liian paljastavia vaatteita ei saa pitää sielläkään. Pääkonttorilla, jossa liikkuu paljon asiakkaita ja muita vierailijoita, myös taustalla työskenteleviltä odotetaan asiallista toimistopukeutumista. Etätöissäkin kamerat ovat usein päällä ja silloin pitäisi yläosan olla asiallinen.
Ei tuu mieleenkään miettiä kenenkään varpaita toimistolla. :D Varsinkaan jos ne ei haise. Tai kainaloitakaan.
Kodit ovat kotihoidon työntekijöiden työpaikkoja.