Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saimaannorppa tunnistettiin omaksi lajiksi!

Vierailija
22.07.2025 |

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla!

Vierailija
2/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luullut koko ajan, että se on oma lajinsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään elokuussa käymään Saimaassa ja lapset odottavat innolla, että näkevät norppia! Olen sanonut, että norpat ovat arkoja, eivätkä välttämättä tule ihmisten paijattavaksi. He katsoivat norppaliveä paljon keväällä, kun se tuli, ja päätettiin, että mennään katsomaan norppia paikan päälle! 

Vierailija
4/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jos saimaaseen eksyisi vaikka delffiini, luonnonsuojelijat olisivat metsästämässä sen sieltä välittömästi pois luontoon kuulumattomana vieraana lajina, ennen kuin siitä edes tulisi saimaandelffiini.

Vierailija
5/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luullut koko ajan, että se on oma lajinsa.

Ei virallisesti

Vierailija
6/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tunnistettiin vai tunnustettiin?

Vierailija
7/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt jos saimaaseen eksyisi vaikka delffiini, luonnonsuojelijat olisivat metsästämässä sen sieltä välittömästi pois luontoon kuulumattomana vieraana lajina, ennen kuin siitä edes tulisi saimaandelffiini.

Saimaannorppa on eksynyt saimaalle viimeisen jääkauden jälkeen, jolloin luonnonsuojelu ei ollut samalla tapaa tapetilla. 

Vierailija
8/8 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saimaannorppa on eksynyt saimaalle viimeisen jääkauden jälkeen, jolloin luonnonsuojelu ei ollut samalla tapaa tapetilla. 

Niimpä, mitä maailma olisikaan ilman luontoa suojelevia ihmisiä.