HS: Paljaat varpaat eivät kuulu toimistolle edes helteellä, sanoo tapakouluttaja
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011369373.html
Saako paljaat varpaat näkyä sandaaleista?
Kommentit (222)
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka kainalokarvat olisi siististi ajettu pois, niin ei ole kiva, että näkyy liikaa intiimialuetta."
Mistä lähtien kainalot on olleet intiimialuetta?
no tämä, hihattomiakin on monenlaisia, jos on suht leveäolkaiminen eli käytännössä lähes koko hartiaosan peittävä väljä toppi tai mekko, niin en tiedä pyörtyykö joku siitä. Eri asia nämä ylikireät tyrkkynarutopit. Meillä on tosin toimistossa sen verran hyvä ilmastointi että kylmä tulee kyllä hihattomissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toimistolle, varsinkaan virkatehtävissä, ei kuulu pukeutua samoin kuin uimarannalle. Miehille suorst housut, kauluspaita ja kravatti. Naisille hame ja bleiseri tai mekko, sukkahousut, hiukset kinni ja kevyt meikki.
Tuon ymmärtää, kun kyse on virallisesta pukeutumiskoodista. Toivottavasti toimistoissa on hyvä ilmastointi, jäähdytys toimii.
Virkamiehenä voin kommentoida, ettei meillä ole mitään virallista pukeitumiskoodia. Palkatkin on niin pienet, ettei omalla rahalla viitsi ihan hirveästi tyylikkäisiin ja uusiin vaatteisiin panostaa. Perusrytkyä päälle, tosin puhdasta sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Vaikka kainalokarvat olisi siististi ajettu pois, niin ei ole kiva, että näkyy liikaa intiimialuetta."
😂
En minäkään ole koskaan kovin intiimiksi mieltänyt, tyyliin: Älä kato mun kainaloo! (olen nainen)
Onko mielestäsi ok miehillä näkyä kainalot toimistolla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sellainen on intiimialuetta jonka näkyminen ulospäin karvoineen voi aiheuttaa näkijässä epämiellyttävän tunteen.
Vedähän s a a s t a i n e n läjä p e r s n ö y h t ä ä hevon v päähäsi. Tuo tulkinta on typerääkin typerämpi, kun vaikkapa jotkut sekopäisen hiekkauskonnon edustajat kokevat noita tunteita jo nilkankin näkymisestä.
Sinä olet yksinkertaisesti i h m i s s a a s t a a, jonka mielipidettä ei kenenkään tarvitse noudattaa. Pysy aasi kotonasi, niin ei kenenkään "intiimi"alueet sekoita päätä. Tai häivy hevon v tästä maasta, täällä sinunkaltaistasi ei kaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki sellainen on intiimialuetta jonka näkyminen ulospäin karvoineen voi aiheuttaa näkijässä epämiellyttävän tunteen.
Se on nenä sitten.
Hyi, nenäkarvat! Itseäni ällöttää silmäripset aivan valtavasti, joten mielestäni silmät on intiimialue. Tai itseasiassa koko pää on intiimialue, kun siinä kasvaa niin paljon karvaa.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi varpaita ja kainaloita pitäisi päästä näyttämään myös toimistolla.
Kokeeko joku oikeasti varpaat intiimiksi ruumiinosaksi. Tai kainalot? Tämä on ihan uutta minulle ja vaikea samaistua.
N50+
Tässä nyt tarkoitetaan enemmänkin joidenkin perseshortsien sun muiden napapaitojen käyttöä töissä. Ei ole todellakaan soveliasta pukeutua kuin johonkin diskoon olisi menossa. Ei ole kyllä joillakin mitään tapoja ja sen kyllä huomaa myös ihan arjessa. Ei tarvitse kuin lehtiä lukea, niin sammakon syöntikin tuntuu olevan jollekin ihan normaalia ja vanhemman mukaan asiasta ei olisi saanut edes sanoa syöjälle. Elä nyt sitten ihmisten kanssa joilla ei ole edes alkeellisimpiakaan tapoja.
Kukaan ei halua toimistossa katsella niitä kynsisienä.
Vierailija kirjoitti:
Toimistolle, varsinkaan virkatehtävissä, ei kuulu pukeutua samoin kuin uimarannalle. Miehille suorst housut, kauluspaita ja kravatti. Naisille hame ja bleiseri tai mekko, sukkahousut, hiukset kinni ja kevyt meikki.
Et oo tainnut hetkeen käydä virkamiesten toimistoilla 😂 Meillä ainakin ylintä johtoa myöden pukeudutaan helteellä rennommin kesämekkoihin ja miehillä lyhythihaiset paidat (tee tai kaulus). Sortseja on sekä miehillä että naisilla. Talvellakin esim. mulla yleisin vaate toimistolla on farkut ja villatakki/poncho, koska sisälämpö lasketaan säästöhengessä johonkin kahteen kymppiin.
Oon ollut valtiolla siisteissä sisähommissa vuodesta 2001 ja melkoinen muutos on tapahtunut niin pukeutumisessa kuin työntekemisen tavoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhden ihmisen naama kulmakarvoineen aiheuttaa minulle epämiellyttävän tunteen. Voinko kehottaa pitämään intiimialueensa piilossa?
Vierailija kirjoitti:
Tässä nyt tarkoitetaan enemmänkin joidenkin perseshortsien sun muiden napapaitojen käyttöä töissä. Ei ole todellakaan soveliasta pukeutua kuin johonkin diskoon olisi menossa. Ei ole kyllä joillakin mitään tapoja ja sen kyllä huomaa myös ihan arjessa. Ei tarvitse kuin lehtiä lukea, niin sammakon syöntikin tuntuu olevan jollekin ihan normaalia ja vanhemman mukaan asiasta ei olisi saanut edes sanoa syöjälle. Elä nyt sitten ihmisten kanssa joilla ei ole edes alkeellisimpiakaan tapoja.
Joskus eräs sairaalan ylihoitaja pukeutui pieneen toppiin ryntäät pursuen, ja minihameeseen, viisikymppinen, ilmeisesti luuli olevansa yökerhossa, ei tyylitajua ainakaan, muusta en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi varpaita ja kainaloita pitäisi päästä näyttämään myös toimistolla.
Kokeeko joku oikeasti varpaat intiimiksi ruumiinosaksi. Tai kainalot? Tämä on ihan uutta minulle ja vaikea samaistua.
N50+
En maininnut intiimistä mitään. En vaan haluaisi itse olla varpaat ja kainalot esillä. Joillekin se on ilmeisesti tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N50+
On eräs kasvava kansanryhmä, joka haluaisi peittää naiset kokonaan intiimeinä ruuminosina.
Kääk. Mun perusasu kesällä töissä on ollut pellavamekko ja matalat nahkasandaalit. En tiennyt, että olisi pitänyt olla umpinaiset kengät. Pomokin kerran kehui, että on kivan ja mukavan näköiset noi sun sandaalit. Se oli varmaan piilovittuilua ja tarkoitti, että laita asiallisemmar kengät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli parrakkaiden ja viiksekkä8den miesten kasvot ovat intiinialuetta?
Sinun mielestä parta ja viikset aiheuttavat epämiellyttävän tunteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt eletään vuotta 2025, ei 1925.
No omassa työssäni on paljon asiakastapaamisia ja tilaisuuksia joihin ei todellakaan voi mennä hellemekossa varpaat paljaana. Kevyimmillään siisti kotelomekko (jopa hillitty kukallinen) ja aina sukkahousut. Muutenkin toimistolla on niin kylmä kesällä että on jakku päällä ja sukkikset ettei jalat jäädy.
Miehet eivät koskaan tule edes siisteissä sortseissa ja t-paidassa töihin, aina pitkät housut ja paita lyhyillä tai pitkillä hihoilla (käärittynä). Samoin mieheni työpaikalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiukset piiloon?
Mielipiteet on kuin persereikä. Kaikilla on semmonen. Itse voi sitten valita, välittääkö jonkun tyhjänpäiväisen tapakouluttajan mielipiteestä.
Ei kuulu millekään työpaikalle. Vapaa aikana voi olla miten haluaa.
Se on nenä sitten.