Miksi psykologilla käynti ei auta mihinkään?
Esim siihen ei saa apua, että inhoaa sitä ettei ole päässyt työelämään mukaan? T. Valis
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Noita asioita ei ratkota psykologilla, vaan terapiassa. Sinun pitää käsitellä harmistuksesi, psykologi ei sitä puolestasi voi tehdä.
Eipä siihen auta terapiatkaan.ap
Vierailija kirjoitti:
Et ole valmis hyväksymään asioita
En ole ollut valmis hyväksymään niitä vaikka olen yli 30 vuotta yrittänyt hyväksyä.ap
Vierailija kirjoitti:
Ja kun olet valmis, et näitä hihhuleita enää tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotenkin olisi kuitenkin päästävä elämässä eteenpäin. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mene eteenpäin. Kukaan muu ei sinua pitele kuin sinä. Hyväksy tai älä hyväksy, mutta onhan tuo noloa jos on monta vuosikymmentä maannut samassa kuopassa.
Psykologit ja terapiat ei auta sen takia, että ne perustuu valheelliseen maailmankuvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mene eteenpäin. Kukaan muu ei sinua pitele kuin sinä. Hyväksy tai älä hyväksy, mutta onhan tuo noloa jos on monta vuosikymmentä maannut samassa kuopassa.
Mutta kun siitä ei vaan pääse yli. Ei ole inhimillistä joutua olemaan pienillä tuloilla koko elämä joko yhteiskunnan tai miehen elättinä.ap
Eihän ne voi tehdä muuta kuin kuunnella. Sama jos puhuisi ongelmansa kukille. Sitä voi tehdä muuten useammin ja edullisesti. Ja kukat kiittävät.
Voi hyvän tähden, taas kerran! Ymmärrätkö, kuinka moni elää just niillä pienillä tuilla/ tuloilla?
Sunko pitäisi saada enemmän, kuin muut🤯
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvän tähden, taas kerran! Ymmärrätkö, kuinka moni elää just niillä pienillä tuilla/ tuloilla?
Sunko pitäisi saada enemmän, kuin muut🤯
Ei tietenkään pitäisi saada. Mun mielestä sellaista vaan ei jaksaisi vuosikymmenestä toiseen.ap
Kun vika on omassa päässä, sen korjaamisen joutuu tehdä ihan itse. Ammattilaiset voi tukea ja ohjata, mutta itse pitää kaikki varsinainen työ tehdä.
No sitten jäät ukkosi elätettäväksi.
Ongelma ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
No sitten jäät ukkosi elätettäväksi.
Ongelma ratkaistu.
Ei sekään mikään loppuelämän ratkaisu ole. Esim asuminen ei onnistu mulla enää kauaa tässä talossa rappujen takia.ap
Psykologin tehtävä ei ole tehdä ja muuttaa asioita sun puolesta, vaan mm. pohtia yhdessä sun kanssa näkökulmia ja ehdottaa työkaluja jotta itse tekemilläsi asioilla ja ajatusmaailman muutoksilla pääsisit parempaan tilanteeseen. Yks asia voi olla tiettyjen realiteettien hyväksyminen.
Jos ei mikään ehdotus tai apu kelpaa, olet omillasi.
Moni ihan oikeasti elää pienillä tuloilla, kun ei ole vaihtoehtoa.
Ja sulla on sentään katto pään päällä ja ruokaa, kaikilla ei niitäkään.
Kokemukset varmasti vaihtelevat terapian hyötyjä ajatellen. Riippuu terapeutista ja suuntauksesta, jota edustaa. Itse pääsin eroon liiallisesta jännittämisestä ja hyväksyin sen, että aika ajoin masentaa ja ahdistaa.
Noita asioita ei ratkota psykologilla, vaan terapiassa. Sinun pitää käsitellä harmistuksesi, psykologi ei sitä puolestasi voi tehdä.