Pitkäaikaistyöttömänä korpeaa pienet nettotulot (1944e/kk)
Työmarkkinatuki 595e
Asumistuki 565e
Elatustuki 198e
Lapsilisä 168e
Perustoimeentulotuki 418e
Näistä kun vuokraan menee tonni ja ruokaan 500e/kk niin siinä ei hirveästi enää muuhun jää...
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tuet eivät ole työttömän tukia. Asumistukeakin ap saisi vähän jos olisi pienipalkkaisissa töissä. Sitten tulee vielä työpaikkojen edut. Miksi moni jättää huomoimatta nämä?
Kysymys: auttaako tämä trolli yhdenkään henkilön työllistymisessä yhtään mitenkään? Ne työttömät - suurin osa- jotka etisivät töitä, etsivät niitä joka tapauksessa ja aika ajoin joku työllistyy. Elämäntapatyöttömiä on jonkun verran, mutta osa heistäkin kyllästyy. Yhden tuollaisen tunsin, tosin masennustaustaa myös - mutta hänkin on nyt ammattikkoulussa ja aikoo vielä jatkaa ammattikorkeaan, kesätöissä heinäkuun ajan, masennustaustan vuoksi pitää lomaakin ettei pala loppuun.
Asumistukea ei työssäkäyvä kyllä saa.2000 brutolla ei saa
Mutta yksin asuva ei saa.
Niin. Nyt oli kyse ap:sta.
Minuakin vituttaa pieni palkka. 2400 nettona josta menee vuokraan 380 euroa, sähkö ja vesi 50 euroa. Netti 37 euroa ja bensakulut 150 euroa kk. Elämiseen jää vain 1700 euroa. Palkan pitäisi olla 3200 vähintään mutta kunta nosta palkkaani, harkitsen alan vaihtoa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on, onneksi palkasta jää 1350€/kk netto.
Erona on, että ap. ei elä yksin noilla tuloillaan. Jos sinulla olisi lapsi ja olisit yksinhuoltaja, saisit myös elatustuen ja lapsilisän, ja jos asuisit vuokralla, saisit todennäköisesti noilla tuloilla teille myös asumistukeakin.
Tosin olen sitä meltä, että koko asumistuen saisi lopettaa ihan kaikilta. Oli aivan torso päätös lakkauttaa asumistuet vain niiltä jotka asuvat omistusasunnossa. Onhan omistusasujallakin sellaisia asumiskuluja, jotka eivät liity omaisuuden hankintaan, esim. vesi ja sähkö. Ja miksi se nyt on jotenkin kannustettavampaa, että asuu jonkun toisen omistamassa asunnossa kuin aikoinaan itse säästämässään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten tuet eivät ole työttömän tukia. Asumistukeakin ap saisi vähän jos olisi pienipalkkaisissa töissä. Sitten tulee vielä työpaikkojen edut. Miksi moni jättää huomoimatta nämä?
Asumistukea ei työssäkäyvä kyllä saa.2000 brutolla ei saa
Kyllä saa
Mutta yksin asuva ei saa.
Ap ei asu yksin. Ap:n perheeseen kuuluu myös lapsi. Ei voi verrata yksin asuvaan.
Ok. Muilla on 600e josta maksetaan ensin laskut ja ei jää ruokaan.
Vierailija kirjoitti:
Voi raukkaa. Mulla ja monella muulla jää palkasta saman verran käteen.
Olen muuten töissä työvoimapula alalla. Töitä riittää sinullekin. Et vain halua
Millä alalla on työvoimapula?
Vierailija kirjoitti:
1944 e tuloista vähennetään vuokra niin jää 944 e muihin kuluihin, sehän on enemmän kuin toimeentulotuen minimi?
Hän laskee myös lapsensa tulot itselleen. Ilman lasta pitäisi muuttaa pienempään ja halvempaan asuntoonkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja niin, kun lukenut tällä palstalla suurituloisten elämästä niin halusin vain näyttää vähän toista todellisuutta tämän hallituksen ajoilta pienituloisilla.
Ap
Sinä nyt et ole millään mittapuulla pienituloinen. Minulla jää PALKASTA nettona käteen noin 1800e/kk, millä vatun oikeudella sinun pitäisi muka saada enemmän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymys: auttaako tämä trolli yhdenkään henkilön työllistymisessä yhtään mitenkään? Ne työttömät - suurin osa- jotka etisivät töitä, etsivät niitä joka tapauksessa ja aika ajoin joku työllistyy. Elämäntapatyöttömiä on jonkun verran, mutta osa heistäkin kyllästyy. Yhden tuollaisen tunsin, tosin masennustaustaa myös - mutta hänkin on nyt ammattikkoulussa ja aikoo vielä jatkaa ammattikorkeaan, kesätöissä heinäkuun ajan, masennustaustan vuoksi pitää lomaakin ettei pala loppuun.
Asumistukea ei työssäkäyvä kyllä saa.2000 brutolla ei saa senttiäkään.
Saa vähän jos on lapsia. Se lasketaan talouden koon ja tulojen mukaan, kun on yksikin lapsi, on laskelma ihan eri.
Vierailija kirjoitti:
Joku rajahan se täytyy sinullakin olla meidän muiden maksamien verorahojen käytössä! Paljonko muuten asuinkumppanisi saa tukea meiltä asioistaan huolehtivilta?
Siinähän ne lapset tuetkin oli jo. Ap asuu lapsensa kanssa koska saa elatusmaksut jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ollut nyt 18 v työelämässä enkä ole ikinä saanut noin paljoa nettona :(
Saanko kysyä mitä työtä teet?
Olen eri mutta vastaan. Ruokakaupan myyjä täysillä tunneilla,37,5 viikossa saa nettona noin 1600€,tuohon ei lisiä paljonkaan . On paljon muitakin aloja joissa tosi pieni palkka joten AP:lla on hyvät tuet. Jos on totta, mutta provo on. Toivottavasti .
Kyllä se kaupan kassakin saa samat elarit ja lapsilisät palkan päälle jos on lapsen yh. Ja jos on lapsi siinä asunnossa, niin saa varmasti jonkin verran asumistukeakin noin pienillä tuloilla. EI kukaan laske palkkaansa lapsilisiä, joten ei niitä voi laskea omiksi etuuksiksikaan. Kaikki muu paitsi työttömyysetuus on laskettu sen mukaan että on lapsi.
Oli ap trolli tai ei, niin todellakin korpeaa nämä jotka saavat tukina saman kuin toiset palkkana, ja sitten kehtaavat vielä valittaa kuinka rahat ei riitä mihinkään.
Mulla on ollut paras nettopalkka 2200. Nyt 1100. :( Ikinä en ole saanut asumistukea :(
Minulla jää palkasta saman verran, eikä kukaan maksa minulle mitään. Korpeaa kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin, kun lukenut tällä palstalla suurituloisten elämästä niin halusin vain näyttää vähän toista todellisuutta tämän hallituksen ajoilta pienituloisilla.
Ap
Sinä nyt et ole millään mittapuulla pienituloinen. Minulla jää PALKASTA nettona käteen noin 1800e/kk, millä vatun oikeudella sinun pitäisi muka saada enemmän?
Sun palkan päälle tulee lapsen lapsilisä ja elatusmaksu, ihan samoin kuin ap:lläkin. Lisäksi ap saa asumistukea ja toimeentulotukea kalliiseen asuntoon koska hänellä on lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää palkasta saman verran, eikä kukaan maksa minulle mitään. Korpeaa kyllä.
Et saa lapsestasi elatusmaksua tai lapsilisää? No, kyllä ne ap:lläkin loppuu kun lapsi kasvaa isoksi.
Vierailija kirjoitti:
Auttaa toki hieman että lääkkeet, sähköt, kotivakuutus, lääkärit saan ilmaiseksi mutta silti.
Ap
Kivat sulle, että lääkkeet ja lääkäri maksetaan. Minulle ei, vaikka totua saankin.
"Kyllä se kaupan kassakin saa samat elarit ja lapsilisät palkan päälle jos on lapsen yh. Ja jos on lapsi siinä asunnossa, niin saa varmasti jonkin verran asumistukeakin noin pienillä tuloilla."
Saa jos saa. Jos sattuu olemaan omistusasunto, niin asumistuesta on turha haaveilla. Ja kaupunkien ulkopuolella 1600 netolla saa kyllä hankittua omistusasunnon.
Pienet nettotulot? Eläisit minimisairaseläkkeellä, niin ymmärtäisin valituksesi.