Pitkäaikaistyöttömänä korpeaa pienet nettotulot (1944e/kk)
Työmarkkinatuki 595e
Asumistuki 565e
Elatustuki 198e
Lapsilisä 168e
Perustoimeentulotuki 418e
Näistä kun vuokraan menee tonni ja ruokaan 500e/kk niin siinä ei hirveästi enää muuhun jää...
Kommentit (88)
1944 e tuloista vähennetään vuokra niin jää 944 e muihin kuluihin, sehän on enemmän kuin toimeentulotuen minimi?
Oliko eläkettä haettu? Jos sairaus estää minkään työn tekemisen niin voisit sen saada.
Kohtuullisestihan tuolla sosiaaliturvallakin näyttää elävän mutta voisi ehkä päästä säästämään jos se oli tavoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Jos joku oikeasti näitä trolleja uskoo niin on melkoinen yllätys edessä jos itse jää työttömäksi.
Näinpä. Varsinkin kun aika moni näyttää unohtavan että ap:n mainitsemista tuista osa ei ole työttömän tukia. Jo se, ettei näin yksinkertaista asiaa käsitetä, kertoo siitä, että ei ole kovin kummoisesta osaajasta kyse. Ei niin hölmö voi olla tärkeä millekään työpaikalle. Duunarialoilla voi olla työvoimapulaa, mutta niillä aloilla taas tilauskanta voi romahtaa ja sitä kautta työt loppuu. Johan hoitajiakin irtisanotaan paljon. Kun vielä tulee laki että vanhusten hoito hoidetaan kotona niin siltäkin alalta loppuu työt. Lisäksi vanhukset vähenee vauhdilla. Olen nyt lomalla ja tulin eilen maaseutupitäjästä lapsuudenseuduiltani. Siellä lähes joka käynnillä on joku tuttu kuollut. Viimeisin oli kuollessaan 71-vuotias. Ei ollut perussairauksia, mutta infarkti iski. Oma läheiseni on alle 70, mutta niin huonossa kunnossa, että en usko että jouluun asti elää - ei ole oma vanhempi vaan muu lähisukulainen. Hänen samaa ikäluokkaa oleva ystävänsä siitä naapurista kävi jo helteen takia sairaalan valvomossa vuorokauden, mutta pääsi sitten kotiin seuraavana päivänä. Pumpusta otti. Siivoushommat on yksi niistä ensimmäistä duunarialoista, joita alkaa robotit korvata. Niitähän alkaa ollakin jo, pikkuhiljaa välineet kehittyy ja ihmisvoiman tarve vähenee. Yksi ihminen ehkä tarvitaan vielä vuosia, mutta uskon että kaksi vuotta menee siihen kun yksi ihminen tekee jo neljän työt, tulee vain ohjaamaan robotteja esim. porrassiivouksessa, mikä on siitä helpoimmasta päästä.
Vierailija kirjoitti:
Sulle tulee kaksi donaa tekemättä mitään ja kehtaat kitistä :D On kyllä suomalaiset pirjot ja jormat rasittavan hemmoteltuja.
joku yrittää provolla vaikuttaa asenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän noilla kituuttaa saa..
Miten niin kituuttaa!
Järkevä rahankäyttö, ei tilailla himphamppua ja järkeistää ruuan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuet sais lopettaa kokonaan, vatuttaa elättää tollasia luusereita kun ap on!
Millä sinäkään ketään elävät? Samalla tavalla tuilla se sinäkin elät. Täällä vaan esität olevasi joku nettomaksaja. Et ole.
Haluan nähdä sinut leirillä luurankona.
Vierailija kirjoitti:
Voi raukkaa. Mulla ja monella muulla jää palkasta saman verran käteen.
Olen muuten töissä työvoimapula alalla. Töitä riittää sinullekin. Et vain halua
Töitä ei riitä kaikille, ei edes heille jotka haluavat niitä tehdä. Älä jauha paskaa.
Aika vähän sulla jää netto kuussa.Mulla 2800 euroa netto.Olen siis töissä.
Lasten tuet eivät ole työttömän tukia. Asumistukeakin ap saisi vähän jos olisi pienipalkkaisissa töissä. Sitten tulee vielä työpaikkojen edut. Miksi moni jättää huomoimatta nämä?
Kysymys: auttaako tämä trolli yhdenkään henkilön työllistymisessä yhtään mitenkään? Ne työttömät - suurin osa- jotka etisivät töitä, etsivät niitä joka tapauksessa ja aika ajoin joku työllistyy. Elämäntapatyöttömiä on jonkun verran, mutta osa heistäkin kyllästyy. Yhden tuollaisen tunsin, tosin masennustaustaa myös - mutta hänkin on nyt ammattikkoulussa ja aikoo vielä jatkaa ammattikorkeaan, kesätöissä heinäkuun ajan, masennustaustan vuoksi pitää lomaakin ettei pala loppuun.
Kuulostaa kieltämättä kurjalta. Minulla jää palkasta vaivaiset 2800€, elarit 396€ ja lapsilisä 346€. Jää vain 2000€ säästöön kun asumiskulutkin 800€.
Vierailija kirjoitti:
Herran juugelis! En sitten taidakaan mennä takaisin töihin ensi viikolla.
Vapauttakaa työpaikkoja työhaluisille!
Vierailija kirjoitti:
(Ex) mieheni valitsi työttömyyden.
Nii tuli vaan mieleeni, mollaat kai lapsillekin niitten isää?
Ei olisi kannattanut, itse valitsit heidän isäkseen.
Kannattaa kuitenkin antaa olla eikä liätä kiviä kuormaan, on isä vaikka ei osallistu!
Oisit antanut lasten pääyyää itse!
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot, ap. Etsi halvempi kämppä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulle tulee kaksi donaa tekemättä mitään ja kehtaat kitistä :D On kyllä suomalaiset pirjot ja jormat rasittavan hemmoteltuja.
joku yrittää provolla vaikuttaa asenteisiin.
EI mun tarvii uskoa provoa, mutta joo, tekemättä mitään...
Ihan vaan pienenä sivuhuomautuksena, työmarkkinatuki on kylläkin keskimäärin 800 euroa kuukaudessa bruttona miinus ennakonpidätys 20 prossaa eli siitä jää 640 euroa per kk. Ei tuota 595 euroa mitä summaa tälläkin areenalla virheellisesti viljellään. Tuo 595 on neljältä viikolta, ei kuukaudelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ollut nyt 18 v työelämässä enkä ole ikinä saanut noin paljoa nettona :(
Saanko kysyä mitä työtä teet?
Olen eri mutta vastaan. Ruokakaupan myyjä täysillä tunneilla,37,5 viikossa saa nettona noin 1600€,tuohon ei lisiä paljonkaan . On paljon muitakin aloja joissa tosi pieni palkka joten AP:lla on hyvät tuet. Jos on totta, mutta provo on. Toivottavasti .
HITTOJAKO nariset, saan eläkettä, en todellakaan tommosia summia!
Sunkin takapuolta päiväkodissa pyyhkineenä!
Häpee edes, mene töihin!