Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitkäaikaistyöttömänä korpeaa pienet nettotulot (1944e/kk)

Vierailija
22.07.2025 |

Työmarkkinatuki 595e

Asumistuki 565e

Elatustuki 198e

Lapsilisä 168e

Perustoimeentulotuki 418e

Näistä kun vuokraan menee tonni ja ruokaan 500e/kk niin siinä ei hirveästi enää muuhun jää...

Kommentit (88)

Vierailija
41/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja noinko rulee rahaa jokaiselle työttömälle!

No, pitäskö yksinhuoltajalta ottaa lapset huostaan, ettei tarvis maksaa tukia niiden lasten ruokkimiseen!

Kas kummaa että saa noin kalliin vuokrakämpän pitää, eoks pitäs muuttaa edullisempaan!

Mitä vittua sinä näillä provoilla haet!

Vierailija
42/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kokoomus maksaa tästä mielipidevaikuttamisestasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5 perskokkareen trolli

Vierailija
44/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää palkitko provoa vastauksillanne. Kun haukutte sitä niin sillä alkaa jöpöttämään.

Vierailija
45/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika vähän sulla jää netto kuussa.Mulla 2800 euroa netto.Olen siis töissä.

Ohis, saako jollain alalla vielä alle 3000 neton :(

Vierailija
46/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ollut nyt 18 v työelämässä enkä ole ikinä saanut noin paljoa nettona :( 

Itse olen sähköalan ammattilainen ja en edes tiedä ketään, joka saisi nettona noin paljon.

Vierailija
47/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herran juugelis! En sitten taidakaan mennä takaisin töihin ensi viikolla.

Vapauttakaa työpaikkoja työhaluisille!

No vois vaikka edes väliaikaisesti vapauttaakin, ehkä sitten alkaisi taas työntekokin kiinnostamaan, mutta kun se vuorotteluvapaakin on romutettu niin ei sitä uskalla kun ei kuitenkaan pääse enää takaisin töihin jos tuleekin katumapäälle.

Vierailija
48/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

(Ex) mieheni valitsi työttömyyden.

Nii tuli vaan mieleeni, mollaat kai lapsillekin niitten isää?

Ei olisi kannattanut, itse valitsit heidän isäkseen.

Kannattaa kuitenkin antaa olla eikä liätä kiviä kuormaan, on isä vaikka ei osallistu!

Oisit antanut lasten pääyyää itse!

Peittelin isän juomista ja paskamaista käytöstä vuosien ajan lapsilta, kunnes kyllästyin. Ei mitään järkeä teeskennellä, että isä ois kyllä halunnut lapset luokseen, mutta varmaan joku tärkeä juttu estänyt. Siksi nyt seistään lukitun oven takana yöpymisreput pakattuna eikä kukaan avaa ovea tai vastaa puhelimeen. Tai voi voi. Isä luvannut maksaa leffaliput sulle ja kaverille, mutta nyt ei saa häntä kiinni mistään. Tälle on varmasti joku tosi hyvä selitys. Minäpä maksan ja kysyn iskältä sitten...

Kunnes eräänä päivänä tajusin, että mun ei tarvitse maalata kulissia, joskus ne tajuaa silti. Ehkä parempi, että nyt. Sen jälkeen en ole isän mokia peitellyt ja piilotellut, en lunastanut hänen lupauksiaan lapsille.Isä on toki sitä mieltä, että olen vieroittanut lapset hänestä. Se ei tosin yllätä. Hänen vastoinkäymisiin on aina syyllinen joku muu kuin hän itse. Valtio maksaa liian pienet tuet. Työnantajat ei ota töihin. Rakkaus ja väärä nainen on huijannut häntä. Ilkeä ex vieraannutti lapset... hän on uhri. Mutta joskus tulee se hetki, kun tuollainen lapsellisuus ei enää herätä kenessäkään muuta kuin korkeintaan inhoa. Hän pääsee häkistään, kunhan lakkaa selittelemästä ja säälimästä itse itseään. Ottaa itse vähän vastuuta. Se ei ole kenenkään muun velvollisuus holhota ja sääliä aikuista ihmistä.

Vierailija
49/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persun huono provo!!!!

Vierailija
50/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

U

Vierailija
51/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:llä on liian iso vuokra. Muuta halvempaan.

Vierailija
52/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät vähennetään toimeentulotuesta. Enkä muutenkaan usko että saat noin paljon. Et lähellekään. 

Mikset usko?

Mä saan 980 euroa ansiosidonnaista, 300 e asumistukea, 200 e elatusmaksua ja reilu 400 euroa toimeentulotukea. 

T. Työtön yh

Vierailija
53/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1944 e tuloista  vähennetään vuokra niin jää 944 e muihin kuluihin, sehän on enemmän kuin toimeentulotuen minimi? 

Ap:n taloudessa on kaksi henkilöä.

Vierailija
54/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota köyhän ruikutusta on niin raskasta kuunnella.Menisit töihin niin tuplaantuu.

Vierailija
55/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten tuet eivät ole työttömän tukia. Asumistukeakin ap saisi vähän jos olisi pienipalkkaisissa töissä. Sitten tulee vielä työpaikkojen edut. Miksi moni jättää huomoimatta nämä?

Kysymys: auttaako tämä trolli yhdenkään henkilön työllistymisessä yhtään mitenkään? Ne työttömät - suurin osa- jotka etisivät töitä, etsivät niitä joka tapauksessa ja aika ajoin joku työllistyy. Elämäntapatyöttömiä on jonkun verran, mutta osa heistäkin kyllästyy. Yhden tuollaisen tunsin, tosin masennustaustaa myös - mutta hänkin on nyt ammattikkoulussa ja aikoo vielä jatkaa ammattikorkeaan, kesätöissä heinäkuun ajan, masennustaustan vuoksi pitää lomaakin ettei pala loppuun.  

Asumistukea ei työssäkäyvä  kyllä saa.2000 brutolla ei saa senttiäkään.

Vierailija
56/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttaa toki hieman että lääkkeet, sähköt, kotivakuutus, lääkärit saan ilmaiseksi mutta silti.

Ap

Sähköstä on yläraja mitä hyväksytään ,kotivakuutus on muutaman euron / kk . Vain julkinen terveydenhuolto hyväksytään ja useimmissa soteslueissa kolmen lääkäri käynnin jälkeen terveyskeskus maksua ei peritä ja jossain Sote alueilla maksua ei peritä lainkaan. Vuokrasta on yläraja minkä asumistuki hyväksyy tai toimeentulotuki hyväksyy . Lääkkeistä toimeentulotuki korvaa vain reseptilääkkeet ja halvimman mukaisesti. Asumistuen leikkaus ja toimeentulotuen leikkaus tulleet voimaan jo viime vuonna . Elatustuki ja lapsilisät ovat etuuksia joita saavat myös työelämässä olevat . Elatustuki ja lapsilisät vähentävät toimeentulotukea ,ne katsotaan tuloksi samoiten työttömyysturva vähentää toimeentulotukea.

Vierailija
57/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasten tuet eivät ole työttömän tukia. Asumistukeakin ap saisi vähän jos olisi pienipalkkaisissa töissä. Sitten tulee vielä työpaikkojen edut. Miksi moni jättää huomoimatta nämä?

Kysymys: auttaako tämä trolli yhdenkään henkilön työllistymisessä yhtään mitenkään? Ne työttömät - suurin osa- jotka etisivät töitä, etsivät niitä joka tapauksessa ja aika ajoin joku työllistyy. Elämäntapatyöttömiä on jonkun verran, mutta osa heistäkin kyllästyy. Yhden tuollaisen tunsin, tosin masennustaustaa myös - mutta hänkin on nyt ammattikkoulussa ja aikoo vielä jatkaa ammattikorkeaan, kesätöissä heinäkuun ajan, masennustaustan vuoksi pitää lomaakin ettei pala loppuun.  

Kyllä saa. Yhden lapsen yh-vanhempi saa 2000 e tuloilla ja 1000 e vuokralla Helsingissä yli 200 euroa asumistukea.

Vierailija
58/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolli

Vierailija
59/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rajahan se täytyy sinullakin olla meidän muiden maksamien verorahojen käytössä! Paljonko muuten asuinkumppanisi saa tukea meiltä asioistaan huolehtivilta?

Vierailija
60/88 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa

Mutta yksin asuva ei saa.