Oli taas perkeleen kuuma yö eikä saanut nukuttua
Tuo sadekaan (Hki) ei auta mitään, ilma vaan höyrystyy ja on kuin tropiikissa. Nämä kerrostalokopit on kaikki rakennettu vielä siten että aurinko paistaa ikkunoista koko päivän sisälle ja kuumentaa, sitten ei yölläkään helpota kun asunto on +30 asteinen.
Kommentit (128)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset kehtaavat mankua kuin pienet lapset. Vähän nyt resilienssiä kehiin. Ei mene enää kauaa, niin saatte valittaa juhannukseen asti siitä, kuinka on kylmää ja ankeaa.
Minä en valita koskaan muusta kuin liian kuumasta. Kylmyyttä ja sadetta ja liukkautta vastaan voi suojautua, mutta hellettä vastaan ei. Kaikilla ei ole mahdollisuutta ilmalämpöpumppuun. Suomalaiset kerrostalot on rakennettu siten, että ne suojaa kylmältä mutta ei helteeltä. Osasta asunnoista tulee asuinkelvottomia.
Verhot kiinni, auttaa paljon .Kylmävesipulloja sänkyyn jos ei voi ostaa jäähdytintä , 300 e
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä oon yövuorossa nyt 😃 kohta meen nukkumaan.
Mä tulin jo yötyöstä kotiin ja nyt aamupalalla. Kivan viileää kotona kun on koko yön ollut kaikki ikkunat ja parvekkeen ovi sepposen selällään.
Onko hyönteisistä ongelmaa vai asutko korkealla/paikassa missä ei ole itikoita/kärpäsiä/häiritseviä hyönteisiä?
Kärpäsverkkoja myydään ikkunoihin
-eri-
Munsta on taas kerrankin siedettävää Suomessa. Pienen yksiön lämpötila nousee päivällä jopa 45 asteeseen. Naapurit valittaa, mutta minä naatin. Ihana nukkua kun yölläkin asunnossa 35 ja kivan lämpöinen.
Kohta taas ne viileät alkaa ja sitten saa taas tutista 3 peiton alla. Nauttikaa nyt kun kerrankin Suomessa edes muutaman päivän siedettävät ilmat.
Ihanan viileä yö viileän vaimon vieressä. Hyvin sai nukuttua.
Mitä valittamista tässä, ei ole tainnut olla yhtään trooppisen kuumaa yötä, että olisi yli 24 yölläkin, joskus niitä ollut ja sen kyllä huomaa tukaluutena.
Vierailija kirjoitti:
Miksi laitoit alapeukun mun biisiin? Muutenkin on tässä kuumissaan vaikeeta :(
Ei mitään ongelmia nukkumisen kanssa
Jos ei ole työhön menoa, niin tuimat viinaryypyt iltasella.
Viime yö oli pahin. Lakanat ihan märkänä hiestä.
Miksette käytä ilmastointia?
Olettekö typeryksiä?
Jaa, mulla on sisällä 19C ja nukuin oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuiset ihmiset kehtaavat mankua kuin pienet lapset. Vähän nyt resilienssiä kehiin. Ei mene enää kauaa, niin saatte valittaa juhannukseen asti siitä, kuinka on kylmää ja ankeaa.
Minä en valita koskaan muusta kuin liian kuumasta. Kylmyyttä ja sadetta ja liukkautta vastaan voi suojautua, mutta hellettä vastaan ei. Kaikilla ei ole mahdollisuutta ilmalämpöpumppuun. Suomalaiset kerrostalot on rakennettu siten, että ne suojaa kylmältä mutta ei helteeltä. Osasta asunnoista tulee asuinkelvottomia.
MIKSI KELA EI TUU APUUNN
KAUHEA HALLITUS, KELA EI AUTA MUA
Sekosiko pää?
Se on tää kauhia 15 asteen helle ja Kela ei auta mitenkään. Ei tuu kukaan viilentään mun asuntoa sieltä kelasta
Kauheeta
Vierailija kirjoitti:
Maikkari lupasi 30 plus koko loppuviikoksi. Vaikka aikaisemmin piti jo muka lämpötilan laskea loppuviikolla.
Ties vaikka kuumuu vain lisää meilläkin, kun Keskieuroopasa kuumin kuukausi on elokuu.
Toivotaan niin. Olen jo niin tottunut helteeseen, että kaikki alle 25 astetta tuntuu viileältä. Aamulla oli jo pakko heittää takkia päälle kun oli kylmä ulkona
Vierailija kirjoitti:
Miksette käytä ilmastointia?
Olettekö typeryksiä?
Joo, öllaan.
Vierailija kirjoitti:
Voiko helteen vuoksi huonosti nukutun yön perusteella saikuttaa? Loma loppuu kohta, eikä töiden vuoksi voi nukkua pitkään aamulla, tai jotain päikkäreitä. Kai se on pakko mennä äreänä töihin torstaina...
Voiko saikuttaa, jos ei vaan huvita
Helle sinällään ei haittaa, mutta tupakoiva naapuri on suoraan helvetistä. Ei voi tuulettaa kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Ihanan viileä yö viileän vaimon vieressä. Hyvin sai nukuttua.
Onko vaimo kalmo vai muuten kylmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko helteen vuoksi huonosti nukutun yön perusteella saikuttaa? Loma loppuu kohta, eikä töiden vuoksi voi nukkua pitkään aamulla, tai jotain päikkäreitä. Kai se on pakko mennä äreänä töihin torstaina...
Hommaa viilennin jos on kuuma.
Millä rahalla? Vähän liian iso varastettavaksi, kun ei ole sellaista tiettyä hehtaarihametta, johon voi piilottaa vaikka flyygelin.
Osta vaikka osamaksulla
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole työhön menoa, niin tuimat viinaryypyt iltasella.
Niin siis millaiset? Jossain päin tuima tarkoittaa suolaista ja toisaalla taas suolatonta.
Valittamine ei auta. Ilmastointilaitteen hankkiminen auttaa.
En ymmärrä miksi ihmiset valittaa ja kärsii kun on olemassa yksinkertainen ratkaisu tähän ongelmaan. Se on ihan oma valinta jos haluaa kärsiä kuumuudesta.