Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilapsen äiti maksattaa juhlatarvikkeitaan minun rahapussistani

Vierailija
21.07.2025 |

Kyseessä tapaus joka on aina ollut tosi pihi ja nuuka, on myös minun lapseni kummi enkä ole koskaan häneltä vaatinut mitään, en edes pyytänyt juurikaan apuja koska asutaan sen verran kaukana.  

Nyt hän on saamassa lokakuussa lapsen, ei siis ole vielä syntynytkään, mutta on ehtinyt jo tilaamaan multa mm. Baby showereihin kakun, rekvisiittaa ja sen päälle vielä lahja.

Nyt pyytelee että sponsoroin kastejuhliin jotain kakunkoristeita yms.  Ja siihen pitäisi ilmeisesti vielä lahja päälle? 

Jotenkin ymmärtäisin jos tää olisi millään tavalla vastavuoroista, mutta ei ole.  Ei edes ole lapseni nimipäivinä onnitellut. 

Synttäreille olen kutsunut ja niihinkin ostanut hyvin maltillisia lahjoja, eli mun mielestä ihan normaaleja.

Mutta nyt on aivan toinen ääni kellossa kun hänen lapsensa on tulossa. 

Mitä hittoa mä teen? En mä voi itseäni kipeäksi maksaa ? 

Kommentit (62)

Vierailija
61/62 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sulle valmis viesti:

"Hei! Nyt vaikuttaa siltä, että meillä on vähän eri käsitys siitä, mitä kummius pitää sisällään. Olen kummiksi ryhtyessäni olettanut sen vähän vastaavanlaiseksi rooliksi mitä sinullakin on lapseni elämässä. Jos olet odottanut minun ottavan isompaa roolia, varsinkaan rahallisesti, niin joudun tuottamaan pettymyksen. Olen mielelläni läsnä lapsen elämässä mutta kastejuhlien järjestelyt ja kustannukset eivät mielestäni kuulu minulle. Jos odotat toisenlaista kummiutta, niin ymmärrän kyllä jos haluat pyytää kummiksi jotain muuta henkilöä."

Tää on hyvä!

Vierailija
62/62 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihejä ei kannata päästää lähipiiriin. Säästyy monilta riidoilta. Ystäväsi on tainnut jo karkottaa kaikki muut ympäriltä.

Tässä omakohtainen kokemus eräästä lokista: kaveriporukassamme on eräs hyvin pihi henkilö opiskeluajoilta. Ei ole muuttunut vuosikymmenenkään jälkeen.

Babyshowerin kulut sovittiin jaettavaksi osallistujien kesken. Ei ollut edes iso summa vaan parikymppiä per henkilö. Lokki sai neuvoteltua järjestäjän kanssa kahden kesken, että hän toisi maksun sijaan omalta pihalta poimittuja kukkia tulevalle äidille. Hänen osuus jyvitettiin kaikille muille. En halunnut aiheuttaa riitaa, kun tuli vain muutama euro enemmän maksettavaa. Maksaahan hieno kukkakimppu vähintäänkin sen parikymppiä.

Tämä saat*** pihi lokki "unohti" tuoda kukkakimpun ja muutakin naposteltavaa, mistä oltiin sovittu, mutta ahmi muiden tuomisia. Kiehuin suorastaan vihasta koko juhlan ajan, mutta pidin malttini. Hänen vuositulot olivat viime vuonna 85k€. On yhä samassa työssä, eikä pihikäyttäytyminen siis johtunut esim. työttömyydestä.

Katkaise välit suosiolla lonkkiin. Sinulla on parempaakin tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän