Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilapsen äiti maksattaa juhlatarvikkeitaan minun rahapussistani

Vierailija
21.07.2025 |

Kyseessä tapaus joka on aina ollut tosi pihi ja nuuka, on myös minun lapseni kummi enkä ole koskaan häneltä vaatinut mitään, en edes pyytänyt juurikaan apuja koska asutaan sen verran kaukana.  

Nyt hän on saamassa lokakuussa lapsen, ei siis ole vielä syntynytkään, mutta on ehtinyt jo tilaamaan multa mm. Baby showereihin kakun, rekvisiittaa ja sen päälle vielä lahja.

Nyt pyytelee että sponsoroin kastejuhliin jotain kakunkoristeita yms.  Ja siihen pitäisi ilmeisesti vielä lahja päälle? 

Jotenkin ymmärtäisin jos tää olisi millään tavalla vastavuoroista, mutta ei ole.  Ei edes ole lapseni nimipäivinä onnitellut. 

Synttäreille olen kutsunut ja niihinkin ostanut hyvin maltillisia lahjoja, eli mun mielestä ihan normaaleja.

Mutta nyt on aivan toinen ääni kellossa kun hänen lapsensa on tulossa. 

Mitä hittoa mä teen? En mä voi itseäni kipeäksi maksaa ? 

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa lapanen

Vierailija
2/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varsinainen tossukka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole normaalia tilailla ystäviltään yhtään mitään. 

Vierailija
4/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyt kummiudesta! 

Itse olen joutunut melko lailla väkisin kummiksi ja se ottaa minua päähän seuraavan x vuotta. 

Vierailija
5/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tee, et maksa.

Vierailija
6/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa moukka ja ahne tyyppi.kakuista pyydät jo etukäteen maksun, ainakin tarvikkeet pistää maksaa  ja muusta kieltäydyt, sanot että eiköhän jokainen maksa itse nämä .

Vierailija
7/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos hinnasta olette sopineet,niin ei kai sulla haittaa jos se jotain juttuja sulta sit tilaa? Pyydät tarpeeksi rahaa, et oot tyytyväinen. Vai ilmaseksiko se sulta saa kakut ja rekvisiitta? Siinä vaiheessa voit kattoa peiliin jos kiukuttaa.

Vierailija
8/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset eivät tarvitse mitään baby showereita.

Vierailija
10/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy eroamassa kirkosta, niin saat syyn kieltäytyä kummiudesta, tulee muuten kalliksi vuosien mittaan noilla oireilla.

Vierailija
11/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy eroamassa kirkosta, niin saat syyn kieltäytyä kummiudesta, tulee muuten kalliksi vuosien mittaan noilla oireilla.

Jos olisin tiennyt etukäteen tän, niin olisin oikeesti eronnut kiekosta 

Vierailija
12/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sano ettei ole sinun tehtäväsi maksaa yhtään mitään, ihan itse kaikki järjestetään. Toisaalta toki jos itse haluat voit tarjoutua auttamaan ristiäisissä, muttet ole mitenkään velvollinen tekemään yhtään mitään 

Vierailija
13/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos hinnasta olette sopineet,niin ei kai sulla haittaa jos se jotain juttuja sulta sit tilaa? Pyydät tarpeeksi rahaa, et oot tyytyväinen. Vai ilmaseksiko se sulta saa kakut ja rekvisiitta? Siinä vaiheessa voit kattoa peiliin jos kiukuttaa.

Eikun nimenomaan sanoi että voinko sponsoroida eli mun pitäis maksaa

Vierailija
14/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaat, että en voi. Miten voi olla noin vaikeaa?

Vierailija
15/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele sanomaan sellainen maaginen sana kuin Ei. 

Vierailija
16/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän voi pyytää sponsorointia omalta perheeltään. Sinun hommasi ei ole maksaa jonkun babyshowereita. 

Vierailija
17/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on maksajassa ei siinä, joka maksattaa. Tyhmyyttä on monenlaista.

Vierailija
18/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummius ei ole pakollinen jollei pyydetty syystä tai toisesta halua. Mistään tarvitse erota.

Vierailija
19/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan ongelmia, käytä järkeä!

Vierailija
20/62 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tehtävä on kirkon "asettamissa" tehtävissä toimia lähinnä kristillisenä opastajana elämässä, ei elättäjänä ja laskujen maksajana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan