Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muuttaisitko Yhdysvaltoihin, jos voisit?

Vierailija
21.07.2025 |

Miten on?

Kommentit (282)

Vierailija
21/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut, ja voisin asua vastakin. Mutta lopullista, pysyvää muuttoa en osaa ajatella kuitenkaan. Kaipasin montaakin asiaa suomesta ja suomen kansalaistietojärjestelmistä, sosiaaliturvasta ja byrokratiasta. Tietty takapajuisuus siellä vaivasi useinkin, mutta onhan se varsinainen mahdollisuuksien maa.

Vierailija
22/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä keksi mitään järkevää syytä miksi sinne haluaisin asumaan. Vaikka olisi rikas niin paljon parempiakin paikkoja on asua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos rahaa olisi paljon, ehkä sitten joku miellyttävä rannikon osa, jossa ei tapahdu yleensä katastrofeja. Köyhänä tuskin. Koska asuminen ja kaikki turvallisuus vaatii sielläkin rahukkaa.

Hieman vaikea sieltä on löytää aluetta jossa ei olisi isoja luonnonkatastrofeja. Länsirannikolla on maanjäristykset, keskilännessä on tornadot ja lumimyrskyt, ja lounaan suunnalla hurrikaanit. Alaskassa on puolestaan ankarampi talvi kuin Suomessa.

Vierailija
24/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypoteettinen kysymys, ei ole rahaa eikä tietysti viisumiakaan. Luonto on kaunista ja kieli hallussa, monia kivoja ihmisiä tunnen sieltä myös. Mutta viihdyn Euroopan maissa niin paljon paremmin. Ehkä Hawaiille voisin teoriassa muuttaa, jos rahat riittäisivät sairastumiseenkin.

Vierailija
25/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ajattelin, että voisin osallistua Diversity Visa Programiin, mutta en nyt ainakaan niin kauaa kun Trump on vallassa.

Vierailija
26/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ostaisin willistä lännestä tilan.

Vierailija
27/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin itselleni ja puolisolle varmat työpaikat omilta aloiltamme niin aivan ehdottomasti muuttaisin.

Vierailija
28/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ja tekisin siitä mahtavan uudelleen.

Maat intiaaneille takaisin.

Ja  trump oranki puuhun kaulasta roikkumaan.

Vierailija
29/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kävellä tai käyttää julkisia. En soveltuisi sinne ollenkaan.

Vierailija
30/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkajaisiksi mulla menis pata jumiin niistä saamarin maileista ja paunoista. Muualla on jo tajuttu metrijärjestelmän paremmuus, mutta kun se ei ole 'Murrican niin eihän se silloin voi olla hyvä.

Vierailija
31/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tykkään kävellä tai käyttää julkisia. En soveltuisi sinne ollenkaan.

Manhattanille soveltuisit :)

Vierailija
32/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, eikä tulisi mieleenkään. Norjaan tai Sveitsiin voisin muutta vaikka heti.

Vierailija
33/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, olen kyllä asunut siellä ja tehnyt kohtuu hyväpalkkaista työtä (vuositulot 180t, jäi noin 50t vuodessa säästöön) ja nauttinut elämästä. Mutta kyllä Suomeen paluu 3 vuoden jälkeen teki hyvää. 

Vierailija
34/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen asunut siellä 9 vuotta ja usein kaipaan tiettyjä asioita ja ihmisiä sieltä.

En kuitenkaan enää muuttaisi sinne takaisin.

Hei, mitä asioita kaipaat? Minulla on nyt tilanne, että olen kolmen vuoden asumisen jälkeen palailemassa USA:sta Suomeen. Mietin, että mitä täältä ottaisi mukaan. Etukäteen on vaikea tietää, mitä jälkikäteen voisi kaivata.

Vierailija
35/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus ajattelin, että voisin osallistua Diversity Visa Programiin, mutta en nyt ainakaan niin kauaa kun Trump on vallassa.

Trumpin kaudesta voi tulla pitkä. Tekee töitä lakimuutoksen eteen, jotta voisi tulla valituksi uudelleen. Nyt sääntö on, että kaksi kautta on maksimi, mutta Trump yrittää saada tekstin,e ttä kaki kautta peräkkäin olisi maksimi. Seuraava steppi sitten, että poikkeusoloissa voisi olla rajoittamaton, ja sotaan osallistuminen jossain päin maailmaa riittäisi poikkeustilan syyksi. 

Vierailija
36/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trumpin kaudesta voi tulla pitkä. Tekee töitä lakimuutoksen eteen, jotta voisi tulla valituksi uudelleen. Nyt sääntö on, että kaksi kautta on maksimi, mutta Trump yrittää saada tekstin,e ttä kaki kautta peräkkäin olisi maksimi. Seuraava steppi sitten, että poikkeusoloissa voisi olla rajoittamaton, ja sotaan osallistuminen jossain päin maailmaa riittäisi poikkeustilan syyksi. 

Joo, olen tietoinen tästä mahdollisuudesta. Muistaakseni hän jo väläytteli ajatusta, että hallitsisi vielä kolmannenkin kauden. Kauhistuttava ajatus.

Vierailija
37/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin muuttaakin. Saisin nykyisestä työstäni  kolminkertaista palkkaa.

Vierailija
38/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ois rahaa, niin voisin asua siellä muutaman kuukauden. Mutta en ikimaailmassa pysyvästi.

Vierailija
39/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ois rahaa, niin voisin asua siellä muutaman kuukauden. Mutta en ikimaailmassa pysyvästi.

Alaska ois kiva kokea

Vierailija
40/282 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen muuttanut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan