Lasketaanko auton arvo, esim. BMW, mukaan kun Kela arvioi omaisuutta työttömänä?
Puhuttaessa omaisuudesta useimmat ajattelevat asuntoa. Mutta entä jos työtön asuu arvottomassa vuokra-asunnossa, mutta ajaa Bemarilla?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Jos sitä ei oteta huomioon, niin tämä porsaanreikä kannattaisi korjata
ennen kuin ne omahyväiset ehtii hakea työttömyystukea. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut Kela pakotti myymään 5000€ autoni ennen kuin sain tukia
Sanot tukia, mutta tarkoitat varmasti toimeentulotukea. Minä totesin, ettei autollani ole jälleenmyyntiarvoa, ainoastaan käyttöarvo minulle itselleni, eikä asiasta sen enempää keskusteltu. Sain toimeentulotukea.
Mut BMW:llä, ellei se oo tosi ränsistyny, käytettykin on silti jonkin verran arvoa.
Jos auto on käytössäsi vaikka leasingsopimuksella, silloinhan sen omistaa joku muu kuin sinä. Eli sitä ei voida laskea sinun omaisuudeksi.
Jos joutuu työttömäksi, ainakin pidemmäksi aikaa, ei autoa kannata pitää hyvin, ei huoltaa jne. Jos valtio pakottaa hankkiutumaan siitä eroon, ei rikkaat riistäjät saa ainakaan mitään hyvää autoa siitä itselleen käyttöönsä...
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu työttömäksi, ainakin pidemmäksi aikaa, ei autoa kannata pitää hyvin, ei huoltaa jne. Jos valtio pakottaa hankkiutumaan siitä eroon, ei rikkaat riistäjät saa ainakaan mitään hyvää autoa siitä itselleen käyttöönsä...
Ahneet tyypit alkaa taas hyökkäillä muita vastaan.
Eihän bmw:llä voi edes ajaa jos ei ole kuukausitilausta sisässä jokaikisestä auton toiminnosta. Jarrut on lukittu oletusarvoisesti päälle, ne saa auki vain jarrujen kk -tilauksella, ratti ei käänny ilman toistaiseksi jatkuvaa kuukausi tilausta, moni on jättänyt vilkkujen kuukausitilauksen maksamatta...
Sanot tukia, mutta tarkoitat varmasti toimeentulotukea. Minä totesin, ettei autollani ole jälleenmyyntiarvoa, ainoastaan käyttöarvo minulle itselleni, eikä asiasta sen enempää keskusteltu. Sain toimeentulotukea.