Laulujoutsen löytyi kaulastaan siltaan sidottuna Asikkalassa, kertoo YLE?
Kuinka tyhmiä ihmiset voivat olla? Onko siinä mitään rajaa?
Ko. lintua ei kukaan ole sitonut kaulastaan yhtään mihinkään, vaan on ihan omia aikojaan joutunut ko. pulaan.
Kommentit (38)
😢 joutsen raukka, onneksi sydämelliset ihmiset ehtivät apuun.
Aloittaja nähnyt kyseisen linnun kun tietää tarkkaan ettei ollu sidottu? Vai tietäskö ne jotka irrotti narun.
Kukaan prosessissa mukana ollut ei tajunnut että lintu on itse syyllinen. Ei kukaan ilkeä ihminen.
Löytäjä ei ymmärtänyt. Ei eläinhoitola, ei toimittaja. Poliisista ei tiedä.
Missä on oltu kun järkeä on jaettu?
Tyhmyydelle tosin ei voi mitään. Että pitää lopultakin vaan hyväksyä ja seurata vaan sivusta.
Millä perusteella se olisi linnun syy kuristautua ihmisen jättämään roskaan, tai vielä pahempaa, ihmisen tarkoituksella siihen joutseneen sitomaan naruun? Ei eläimet itsemurhia tee, sen sijaan jotkin "ihmiset" kohdistavat sairasta väkivaltaa eläimiin, ihmisiin ja kaikkeen elävään.
Luitteko just uutisen, että joku tapatti vauvansa koiralla? Pitäisi kyllä wt:lle olla eläintenpitokielto.
Mikä ihme näitä sontakasoja vaivaa. Mitä pahaa tehneet laulujoutsenet näille aivottomille.
Yäk mitä nämä ovat koulussa, intissä, duunissa toivottavasti ei tarvitse kohdata koskaan, karma viimein löylyttää nämä.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja nähnyt kyseisen linnun kun tietää tarkkaan ettei ollu sidottu? Vai tietäskö ne jotka irrotti narun.
Maalaisjärki sanoo että joutsenta ei saa kiinni ja narua kaulaan. Maalaisjärki ja kokemus myös sanoo että eläimet saa itsensä melkoisiin kiipeleihin kun jätetään rojua ympäristöön, kuten päniköitä, naruja, siimoja jne.
Veneen kanssa tultiin siihen paikalle, kun joutsen oli vedessä uppeluksissa. Kaulan ympärillä oli nailonnarua. Saksilla saatiin lintu irti, vaikka naru oli todella tiukasti kaulan ympärillä, Jormanainen sanoo.
ap
Ihmiset uskoo tähän uutiseen ja että olisi tahallaan sidottu koska peilaavat asiaa itseään vasten ja pitävät mahdollisena että joku olisi näin ilkeä (koska itsekin siihen pystysivät).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaisjärki sanoo että joutsenta ei saa kiinni ja narua kaulaan. Maalaisjärki ja kokemus myös sanoo että eläimet saa itsensä melkoisiin kiipeleihin kun jätetään rojua ympäristöön, kuten päniköitä, naruja, siimoja jne.
Veneen kanssa tultiin siihen paikalle, kun joutsen oli vedessä uppeluksissa. Kaulan ympärillä oli nailonnarua. Saksilla saatiin lintu irti, vaikka naru oli todella tiukasti kaulan ympärillä, Jormanainen sanoo.
ap
Ei tuokaan kerro että itse aiheutettu. Jatkettu naru sidottu kaiteeseen. Oliko eläin ihan kunnossa muutenkaan jos kiinni saatiin sitomista varten.
Olen 100% varma että joutsen aiheutti kiipelinsä ihan itse ympäristöön jätettyyn roskaan.
Olen huomannut että etenkin ulkomaalaiset jättää kalastusvälineensä + eväsrekvisiittansa luontoon. Tänne on jostain kauko-idästä tullut porukkaa ja roskaavat luontoa oikein urakalla. Lompsivat kalapaikoille toisten viljapeltoja pitkin myös, vaikka pientareita pitäisi käyttää.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset uskoo tähän uutiseen ja että olisi tahallaan sidottu koska peilaavat asiaa itseään vasten ja pitävät mahdollisena että joku olisi näin ilkeä (koska itsekin siihen pystysivät).
Ei, vaan koska jotkut ihmiset todistetusti tekevät vastaavaa väkivaltaa viattomille.
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella se olisi linnun syy kuristautua ihmisen jättämään roskaan, tai vielä pahempaa, ihmisen tarkoituksella siihen joutseneen sitomaan naruun? Ei eläimet itsemurhia tee, sen sijaan jotkin "ihmiset" kohdistavat sairasta väkivaltaa eläimiin, ihmisiin ja kaikkeen elävään.
Miten oletat ihmisen pääsevän niin lähelle laulujoutsenta, että saa tuon tehtyä? Ne on häijyjä eläimiä, joten lintu pitää lassota metrien päästä eikä tuossa jutussa kerrottu mistään köydestä vaan narusta.
Vierailija kirjoitti:
Olen 100% varma että joutsen aiheutti kiipelinsä ihan itse ympäristöön jätettyyn roskaan.
Olen huomannut että etenkin ulkomaalaiset jättää kalastusvälineensä + eväsrekvisiittansa luontoon. Tänne on jostain kauko-idästä tullut porukkaa ja roskaavat luontoa oikein urakalla. Lompsivat kalapaikoille toisten viljapeltoja pitkin myös, vaikka pientareita pitäisi käyttää.
ap
Totta. Olen katsonut myös you tubesta videoita, missä ryhmä irrottaa hylkeitä siimoista ja verkoista (Afrikan länsirannikolla) Videoita on valtava määrä joten ongelma on iso. Olisi kyllä toivonut ettei ongelma rantautuisi tänne Suomeen, vaan ihmiset huolehtisivat ettei roskia jätetä luontoon
Vaeltajat vievät täysiä kaljakeissejä ja makkarapaketteja tunturiin, mutta sitten niiden kuljettaminen tyhjänä pois on muka yhtäkkiä jotenkin ylivoimaista. Eikö voi laittaa reppuun roskia varten ylimääräistä muovipussia mihin keräisi tyhjät pakkaukset johonkin asialliseen roskikseen vietäväksi? Ei kun sinne vaan
Vierailija kirjoitti:
ap
Tää on meilläkin havaittu. Tulevat tuohon mökin eteen sillalle ongelle ja siihen jätetään siimat ja saaliit ja eväsmuovit. Kun menee käskemään pois tontilta, alkaa haistattelu, että kyllä tiellä saa olla. Niin saakin, mutta kun se silta on yksitysmaalle tehty vain meidän mökkiä varten, varsinainen maantiesilta olisi 300 m päässä, ja silta on rakennelma, johon pätee kotirauha.
moraalittomien psykopaattisten oikeistolaisten tekosia.
Olisiko ollut 5 vuotta sitten, kun Nastolassa jonkun ulkokissan väitettiin joutuneen ihmisen järkyttävän väkivallan kohteeksi. Oletuksena oli, että koska kissa kävi omalla lenkillä aina tiettyyn aikaan, niin joku sadisti oli napannut sen ja päästänyt sitten henkihieverissä lähtemään. Kauhisteltiin ihmisten julmuutta ja syyteltiin naapureita, jotka olivat ilmaisseet, että eivät halua kissaan pihoilleen. Sitten tuli ruumiinavaustieto: kissa oli jäänyt auton alle, kaikki vammat viittasivat siihen. Toki ihminen sitä autoakin ajoi, mutta jos kissa juoksee alle, ei voi tehdä mitään.
Sama lienee tässäkin. Kukaan ei ole sitonut mitään mihinkään, nailonköyttä kun ei saa saksilla poikki kuin nirhaamalla ja nailonnarukin on jotain muuta kuin siimaa. Joutsen on aikansa kerännyt hupikalastajien siimoja ja päätynyt sillan alle.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko ollut 5 vuotta sitten, kun Nastolassa jonkun ulkokissan väitettiin joutuneen ihmisen järkyttävän väkivallan kohteeksi. Oletuksena oli, että koska kissa kävi omalla lenkillä aina tiettyyn aikaan, niin joku sadisti oli napannut sen ja päästänyt sitten henkihieverissä lähtemään. Kauhisteltiin ihmisten julmuutta ja syyteltiin naapureita, jotka olivat ilmaisseet, että eivät halua kissaan pihoilleen. Sitten tuli ruumiinavaustieto: kissa oli jäänyt auton alle, kaikki vammat viittasivat siihen. Toki ihminen sitä autoakin ajoi, mutta jos kissa juoksee alle, ei voi tehdä mitään.
Sama lienee tässäkin. Kukaan ei ole sitonut mitään mihinkään, nailonköyttä kun ei saa saksilla poikki kuin nirhaamalla ja nailonnarukin on jotain muuta kuin siimaa. Joutsen on aikansa kerännyt hupikalastajien siimoja ja päätynyt sillan alle.
Kyseessä oli nimenomaan ihmisen toimesta siltaan (ja joutseneen) sidottu nylon naru, ei mikään siima.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä oli nimenomaan ihmisen toimesta siltaan
Sama lopputulos molemmissa ja molemmat yhtä törkeitä ja tahallisia temppuja. Sekä roskien levittely, että eläimen sitominen köydellä
Kyseessä oli nimenomaan ihmisen toimesta siltaan (ja joutseneen) sidottu nylon naru, ei mikään siima.
Ihan oli joutsenen itse itsensä ympärille sotkema narunpätkä. Oletko koettanut joskus ottaa joutsenta kiinni sitoaksesi sihen jotakin? Kokeilepa huviksesi.
Silmä silmästä olisi hyvä tuomio tällaisten harrastajille.