Muita ISS:llä työskenteleviä siivoojia? Minusta tuntuu,että minua kusetetaan!
Olen vakkarina ja siivoan toimistoja. Olin tuuraamassa työkaveria pari viikkoa, ja nyt minulle ei olekaan töitä enää. Pomo sanoo, ettei tarvita tuuraajaa tällä hetkellä. Tuuraajaa? Olen vakkarina siivonnut 5 päivää viikossa ja noin 6-7h päivässä! Nyt siis istun kotona enkä saa palkkaa. Palkkakin on aivan paska, vaikka teen töitä niska limassa, tienaan noin 800€ kuussa. Sairaslomalta ei saa palkkaa eikä ylitöistä makseta mitään. Työt on saatava valmiiksi 8h sisällä, jos ei saa niin silti työt on pakko tehdä. Ylitöistä ei pomo maksa kuitenkaan senttiäkään. Olen alkanut havahtua siihen, että tämä ei taida olla ihan oikein. Pitäisikö ottaa lopputili? Vai onko tämä oikeasti tällaista?
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ette voi olettaa että firman pitäisi maksaa teille siitä että teette työnne hitaasti.
Muutenhan joku voi hidastella ja hidastella vaikka neljätoistatuntia ja hänelle pitäisi sitten maksaa järkyttävät määrät enemmän rahaa kuin sellaiselle joka reippasti ja nopeasti saa hommansa tehtyä.
Onpa suloista. Totuus on kuitenkin aina se, että palvelun tarjoaja haluaisi myydä mahdollisimman heikkoa laatua mahdollisimman kalliilla, ja palvelun hankkija haluaisi ostaa mahdollisimman hyvää laatua mahdollismman halvalla. Ruohonjuuritason tehtäväksi jää sitten ratkaista tämä mahdoton yhtälö miten parhaaksi näkevät.
Ruohonjuuritasolla auttaa, jos on venäläisen moraali ja lapamadon selkäranka. Eli kusettaa niin paljon, kuin kykenee ja lakaisee roskat maton alle.
Näitäkin siivoojia on, ja totuus selviää, kun työpaikka on vaihtunut. Saattaa olla siivousvelkaa kohteessa monta kuukautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Respectit teille. Mulla on 37,5 tunnin työviikko, liukuma 06-10 välillä, voin tehdä etätöitä ja saan / voin / joudun matkustelemaan Ruotsissa, Briteissä ja Saksassa, käytännössä silloin kun haluan. Näiltä reissuilta saan päivärahaa noin 60€/pv ja palkka kk on 7600€. Pidän työstäni aivan älyttömästi, eli juuri tätä olen toivonut koko työurani ja vihdoin se on totta.
Respectit sulle. Mä menen töihin kun huvittaa, ehdoton max 32 h/vko, mutten todellakaan ala herätä kellon kanssa. Ei tarvitse matkustaa, paitsi oma 3 kk:n reissu nyt 5 kuukauden kesätauolla. Palkka on mitä on ja loput tulevat tukina. Se on ihan kuinka asiansa järjestää.
Eli olet pummi, joka elelee meidän 800-2000€/kk tienaavien veroilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Respectit teille. Mulla on 37,5 tunnin työviikko, liukuma 06-10 välillä, voin tehdä etätöitä ja saan / voin / joudun matkustelemaan Ruotsissa, Briteissä ja Saksassa, käytännössä silloin kun haluan. Näiltä reissuilta saan päivärahaa noin 60€/pv ja palkka kk on 7600€. Pidän työstäni aivan älyttömästi, eli juuri tätä olen toivonut koko työurani ja vihdoin se on totta.
Respectit sulle. Mä menen töihin kun huvittaa, ehdoton max 32 h/vko, mutten todellakaan ala herätä kellon kanssa. Ei tarvitse matkustaa, paitsi oma 3 kk:n reissu nyt 5 kuukauden kesätauolla. Palkka on mitä on ja loput tulevat tukina. Se on ihan kuinka asiansa järjestää.
Eli olet pummi, joka elelee meidän 800-2000€/kk tienaavien veroilla.
Minkäs teet. Ei tässä maassa ole kokopäivätyötä enää tämän ikäiselle, ai harmi.
Hae töihin laitoshuoltajaksi hyvinvointialueelle, saat paremman palkan eikä sua kuseteta.
Ne isot siivousfirmat ovat minuakin itkettäneet aivan tarpeeksi. Orjatyötä. Palkkaavat ulkomaalaisia, koske ne eivät uskalla valittaa.
ISS:n motto ollut aina että asiakas on maksavinaan ja me ollaan tekevinään. Itse jätän ko yrityksen aina pois kilpailutuksista.