Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita ISS:llä työskenteleviä siivoojia? Minusta tuntuu,että minua kusetetaan!

Vierailija
14.08.2011 |

Olen vakkarina ja siivoan toimistoja. Olin tuuraamassa työkaveria pari viikkoa, ja nyt minulle ei olekaan töitä enää. Pomo sanoo, ettei tarvita tuuraajaa tällä hetkellä. Tuuraajaa? Olen vakkarina siivonnut 5 päivää viikossa ja noin 6-7h päivässä! Nyt siis istun kotona enkä saa palkkaa. Palkkakin on aivan paska, vaikka teen töitä niska limassa, tienaan noin 800€ kuussa. Sairaslomalta ei saa palkkaa eikä ylitöistä makseta mitään. Työt on saatava valmiiksi 8h sisällä, jos ei saa niin silti työt on pakko tehdä. Ylitöistä ei pomo maksa kuitenkaan senttiäkään. Olen alkanut havahtua siihen, että tämä ei taida olla ihan oikein. Pitäisikö ottaa lopputili? Vai onko tämä oikeasti tällaista?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä paikkakunnalla olet tekemässä siivoushommia?

Hienoa et toit asian esille!

Jos olet ollut noin monta vuotta jatkuvassa työsuhteessa ja VAIKKA työsopimuksessasi lukisi määräaikainen vaikka 1.1.2006-31.12.2006 ja olet sen jälkeen vuosikausia kuitenkin työsuhteessa sopimusta muuttamatta, niin sinä olet vakituinen työntekijä lain tulkinnan mukaan!

Vie asiaa eteenpäin!

Vierailija
22/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liityn liittoon? Paljonko maksaa? Pomo selitteli jotain, että ISS siivoojien palkat eivät nousseet alkuvuodesta, koska hän vaihtoi firman toiseen liittoon tai vastaavaa. Eli paskapalkalla todellakin mennään!

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen vakkarina ja siivoan toimistoja. Olin tuuraamassa työkaveria pari viikkoa, ja nyt minulle ei olekaan töitä enää. Pomo sanoo, ettei tarvita tuuraajaa tällä hetkellä. Tuuraajaa? Olen vakkarina siivonnut 5 päivää viikossa ja noin 6-7h päivässä!"

Mitä sun sopimuksessa sanotaan, paljonko siihen on merkitty viikkotuntimääräksi?

"Nyt siis istun kotona enkä saa palkkaa. Palkkakin on aivan paska, vaikka teen töitä niska limassa, tienaan noin 800€ kuussa."

Palkka on huono siivousalalla, sulla varmaan jotain 7,50? Se on ihan normaali.

"Sairaslomalta ei saa palkkaa"

Miksi ei? Oletko toimittanut työterveyslääkäriltä sairaustodistuksen.

"eikä ylitöistä makseta mitään. Työt on saatava valmiiksi 8h sisällä, jos ei saa niin silti työt on pakko tehdä. Ylitöistä ei pomo maksa kuitenkaan senttiäkään."

Älä tee ylitöitä, sanot että niin kauan kun ylitöistä ei makset, et tee ylitöitä.

Vierailija
24/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

YTK taitaa olla halvin n 100 vuodessa.

Vierailija
25/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pari kuukautta sitten selkäkipujen vuoksi viikon saikulla ja ilmoitin pomolle. Hän sanoi, ettei maksa sairaspäiviltä palkkaa senttiäkään

ap

Vierailija
26/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aikamoista kusetusta se oli jo silloin.

- työhön käytettävä aika oli mitoitettu aivan liian lyhyeksi. (edes kaksi ihmistä ei kyennyt siivoamaan aluetta, joka oli mitoitettu yhdelle. Kyseessä oli tehdassiivous.

Ja palkka oli aivan perseestä.

Vierailija
27/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkat nousi alkuvuodesta. siihen ei vaikuta mitkään liitot tmv.

sun pomo ei selvästikään oo ihan ajantasalla, joten kannattaa ottaa suoraan yhteys siihen työsuojeluvaltuutettuun/ pääluottamusmieheen. ja jos nekin nikottelee, niin yhteys liittoon. tulee vaan firmalle kalliiks, kun sitten oikeuden kautta mahdollisesti niitä sulle kuuluvia palkkoja makselevat.

Vierailija
28/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kaikki liksanauhat ja työvuorolistat ja marssit vaikka ihan vaan oikeusaputoimistoon.

YTK Ei ole liitto vaan vain työttömyyskassa. Tosin sieltäkin saa apuja laikiasioihin JOS maksaa lisää...

Mutta kyllä pahasti kuulostaa siltä että pomopsi kusettaa sinnua. Voisit myös soittaa palkanlaskijalle suoraan sekä ottaa yhteyttä työsuojeluvaltuutettuun. Sellainen kun on pakko olla jos firmassa on yli 10 ihmistä töissä....

Mutta oikeusaputoimistokin on TODELLA hyvä vaihtoehto, tai sitten työasoihin perehtynyt lakimies (niillekin saa monesti maksusitoumuksensitoumuksen jos yleinen oikeusapu ei ehdi tai ei kokemusta)

Olet ilmeisesti sen verran vähävarainen että saa tod. näk ilmaisen avun....

Vierailija
29/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liiton vaihtaminen ei vaikuta siihen, ettei palkat nousisi? Olemme työkavereiden kanssa miettineet, miten meidän palkat ei muka nouse. Pomo kirkkain silmin väittää, että vaihtoivat liittoa ja palkat ei nousekaan vielä. Että suuttuttaa tällainen tosissaan työnsä ottavien sortaminen..Irtisanomisaika on minulla kuukausi. Olenko oikeutettu pitämään ansaitsemani kesälomavapaat irtisanomisaikana?

ap

Vierailija
30/46 |
14.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko alkuvuosi meni siihen, kun henkilökuntaa koulutettiin noissa palkka- asioissa. mentiin läpi kaikki muutokset ja selitettiin rautalangasta vääntäen.

palkkaluokat ainakin meillä on ihan automaattisesti palkanmaksuohjelmassa, niitä ei sinne pysty ite muuttamaan. ja tätä samaa citrixiä luulis muutkin käyttävän. ja viimestään palkanlaskijan luulis puuttuvan vääriin palkkaluokkiin...

mikä muuten on teidän liitto ellei PAM?

Vierailija
31/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli samaisella firmalla tuntipalkka 8.29e, ja ylitöistä ei suostuttu maksaa. Eli työajalla piti saada tehtyä ja jos venyi yli niin siltä ajalta et palkkaa saanu. Ruokatuntia ei usein ehtinyt pitää kun ei huvittanut jäädä palkattomiin ylitöihin..

Vierailija
32/46 |
21.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette voi olettaa että firman pitäisi maksaa teille siitä että teette työnne hitaasti.

Muutenhan joku voi hidastella ja hidastella vaikka neljätoistatuntia ja hänelle pitäisi sitten maksaa järkyttävät määrät enemmän rahaa kuin sellaiselle joka reippasti ja nopeasti saa hommansa tehtyä.

Vierailija
33/46 |
22.04.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan ollut 8euron tunti palkkaa vaan 11-12euroa olin sitten siivoamassa missä firmassa tahansa. Sua ap kusetetaan rankasti.

Vierailija
34/46 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette voi olettaa että firman pitäisi maksaa teille siitä että teette työnne hitaasti.

Muutenhan joku voi hidastella ja hidastella vaikka neljätoistatuntia ja hänelle pitäisi sitten maksaa järkyttävät määrät enemmän rahaa kuin sellaiselle joka reippasti ja nopeasti saa hommansa tehtyä.

Totta, mutta itsekin aikanaan ISS:llä ollessani minullekin annettiin liian iso alue suhteessa työtunteihin (7,5). Vaikka kuinka kovaa juoksi ja kuinka nopeasti yritti tehdä, aina jäi joku paikka ottamatta tai siivottua huonosti. Jos edes mitotettaisiin tehtävät työt oikein yhdelle henkilölle tehtäviksi, olisi aikataulussa pysyminen helpompaa. (Liian suuresta työmäärästä johtuen jouduin lyhentämään ruokatunnin 10 minuuttiin tai toisinaan jättämään kokonaan pois, että pääsi ajoissa kotia kohti.)

Vierailija
35/46 |
12.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa suloista. Totuus on kuitenkin aina se, että palvelun tarjoaja haluaisi myydä mahdollisimman heikkoa laatua mahdollisimman kalliilla, ja palvelun hankkija haluaisi ostaa mahdollisimman hyvää laatua mahdollismman halvalla. Ruohonjuuritason tehtäväksi jää sitten ratkaista tämä mahdoton yhtälö miten parhaaksi näkevät.

Vierailija
36/46 |
08.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo koskaan ollut 8euron tunti palkkaa vaan 11-12euroa olin sitten siivoamassa missä firmassa tahansa. Sua ap kusetetaan rankasti.

Allekirjoittanutkin vetää koulun ohella arkisin n.11€(+iltalistä) siivousta ja nyt ISS tarjoais puhdastilasiivoojan hommia kesäksi.

Tällä hetkellä hoidan myymälän tilojen siivoamista, eli ihan perus hommia ja palkka ollut sama alusta alkaen (ei alan koulutusta ja työkokemusta vaa ravintola-alalta). Jos minulle tarjotaan nykyistä työtäni uuvuttavampaa, vaativampaa ja tarkempaa duunia jollain 8- tai 9€ palkalla nii jää kyllä paperit allekirjoittamatta.

Ja mainittakoon että rekryssä olin ainoa keneltä löytyi teknistä osaamista puhdastiloista.

Vierailija
37/46 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut vakituisen tekijän saikin tuuraaja. Ja nyt on kuitenkin tullut tieto että siivoojan Saikku jatkuu ja siihen otetaan joku muu töihin kesäksi. Minulla on 11.5h viikossaollut töitä mutta ne loppuu viikon päästä. En kyllä enää syksyllä suostu jatkamaan tämän firman töitä.

Vierailija
38/46 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri nyt taitaa eläkeläinen valittaa iltalehdessä, että vuokran jälkeen jää 900 € elämiseen, vähänlaisesti sekin on, mutta voitaisko joskus haastatella näitä oikeasti vähätuloisia?

Vierailija
39/46 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Respectit teille. Mulla on 37,5 tunnin työviikko, liukuma 06-10 välillä, voin tehdä etätöitä ja saan / voin / joudun matkustelemaan Ruotsissa, Briteissä ja Saksassa, käytännössä silloin kun haluan. Näiltä reissuilta saan päivärahaa noin 60€/pv ja palkka kk on 7600€. Pidän työstäni aivan älyttömästi, eli juuri tätä olen toivonut koko työurani ja vihdoin se on totta.

Vierailija
40/46 |
05.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Respectit teille. Mulla on 37,5 tunnin työviikko, liukuma 06-10 välillä, voin tehdä etätöitä ja saan / voin / joudun matkustelemaan Ruotsissa, Briteissä ja Saksassa, käytännössä silloin kun haluan. Näiltä reissuilta saan päivärahaa noin 60€/pv ja palkka kk on 7600€. Pidän työstäni aivan älyttömästi, eli juuri tätä olen toivonut koko työurani ja vihdoin se on totta.

Respectit sulle. Mä menen töihin kun huvittaa, ehdoton max 32 h/vko, mutten todellakaan ala herätä kellon kanssa. Ei tarvitse matkustaa, paitsi oma 3 kk:n reissu nyt 5 kuukauden kesätauolla. Palkka on mitä on ja loput tulevat tukina. Se on ihan kuinka asiansa järjestää. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi