Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toridiili, myyjä ei lähettänyt tuotetta, milloin rahat takaisin?

Vierailija
21.07.2025 |

Säännöissä lukee 3pv ja sitten katevaraus pitäisi peruuntua ja rahat palautua automaattisesti tilille. Nyt on mennyt 7pv, mutta mitään ei tapahdu.

Myyjä siis hyväksyi toridiilin, mutta ei ole lähettänyt tuotetta, eikä vastaa viesteihin. Tori.fi ei myöskään vastaa.

Onko jollaki kokemusta vastaavasta tilanteesta ja oletko saanut rahat tilille takaisin? Kauanko kesti ja pslautuiko myös posti+toridiilikulut?

Tuote 250 +kulut, niin tililtäni on otettu katevaraus 265 euroa. 

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkö se päätetään?

Vierailija
2/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jäi rahat saamatta, kun myyjä lähetti tyhjän kirjekuoren. Piti tehdä rikosilmoitus ja tyyppi sitten maksoi erissä takaisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torista, yms ostetaan sillä summalla millä on valmis takapuolensa pyyhkimään.

Vierailija
4/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan täytyy keskeyttää maksu ja ostajan on dokumentoitava vaatimuksensa myyjää ja Toria kohtaan mahdollisimman pian maksun keskeyttämisen jälkeen. 

Vierailija
5/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tilanne, että ostin tuotteen toridiilillä. Ei ollut ensimmäinen kerta ja ihmettelin, kun meni jotain viikko eikä tavaraa tai tietoa lähetyksestä tullut, kun yleensä tulee aika heti.

Sitten tuli viesti torista, että rahat palautetaan. Myyjä oli unohtanut poistaa ilmoituksen ja tavara siis jo myyty aiemmin. Myyjä laittoi kyllä pahoitteluviestin. 

Vierailija
6/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksua ei voi keskeyttää, ennenkuin paketin on noutanut. Sitten on 24h aikaa keskeyttää, JOS tuote ei ole sovitun mukainen. Jos myyjä ei lähetä lainkaan, ostaja ei voi itse keskeyttää maksua, ne on siellä Torin suojatilillä.

Vierailija
7/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tilanne, että ostin tuotteen toridiilillä. Ei ollut ensimmäinen kerta ja ihmettelin, kun meni jotain viikko eikä tavaraa tai tietoa lähetyksestä tullut, kun yleensä tulee aika heti.

Sitten tuli viesti torista, että rahat palautetaan. Myyjä oli unohtanut poistaa ilmoituksen ja tavara siis jo myyty aiemmin. Myyjä laittoi kyllä pahoitteluviestin. 

Tätä mietin, kun myyjä ensin hyväksyi ostotarjouksen ( ja rahat meni), että voiko hän samassa ilmoituksessa hyväksyä monta eri ostotarjousta?

Tai sitten joku on hakenut tuotteen kotoa ja myyjällä ei kiinnosta perua sitä hyväksymistä.

Ap

Vierailija
8/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta siis huojentavaa kuulla, että joku tosiaan on saanut ne rahansa takaisin. Pelkään, että olen tullut jotenkin huijatuksi.

Ap

Vierailija
9/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta siis huojentavaa kuulla, että joku tosiaan on saanut ne rahansa takaisin. Pelkään, että olen tullut jotenkin huijatuksi.

Ap

Joo, mutta sinun tulee itse olla aktiivinen, etkä voi vain istua passiivisena odottamassa jotakin tapahtuvan. 

Vierailija
10/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torin säännöistä löytyy tämä tieto: Myyjällä on seitsemän (7) arkipäivää aikaa lähettää tavarat. Jos Myyjä ei ole lähettänyt pakettia määräaikaan mennessä, osto peruuntuu automaattisesti ja Ostajalle palautetaan rahat. Ostaja vastaa oikean osoitteen ja yhteystietojen antamisesta. Ostajalta veloitetaan mahdolliset lisäkustannukset, jotka johtuvat puutteellisista tai väärällä osoitteella olevista toimituksista Ostajalle.

Vierailija
11/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksua ei voi keskeyttää, ennenkuin paketin on noutanut. Sitten on 24h aikaa keskeyttää, JOS tuote ei ole sovitun mukainen. Jos myyjä ei lähetä lainkaan, ostaja ei voi itse keskeyttää maksua, ne on siellä Torin suojatilillä.

Mutta mitä tapahtuu jos ei ole "sovitun mukainen"  ostetusta piposta löytyykin kissa karvaa muistuttava hius tms. "vika"

Jollekin siitä kuluja tulee.

Vierailija
12/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myyn takkia.

Eräs halusi ensin laskea hintaa sitten tuli Ruotsin vastaavasta Tori / blocketilta viesti että maksanut täyden hinnan plus 49 kruunua lähetyskuluja sekä palautusoikeuden. Voin hyvin kuvitella että vaikka häihin menossa vieraana, sen verran kaunis on takki ja sitten palauttaa käytettynä. En myynyt. 49 kruunua, ei sillä lähde takki liikenteeseen.

Vierailija
13/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla pienen tuotteen saapumisessa postitse meni melkein viikko. Myyjä kertoi lähettäneensä ke ja sain vasta ti seuraavalla viikolla. Kirjepussiin mahtunut tavara.

Myyjä siis vastasi viestiin ja asia OK. Tavara kuitenkin saapui liian myöhässä viikonloppulahjaksi.

Yleensä Tori toiminut ihan hyvin.

Vierailija
14/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijareita.Toria kiinnossta paskan vertas saatko vsi et rahasi.Heidi Bajo niminen eukko myi 10 e pussilakanaa plus lähetyskulu 10 e.Maksoin summan.Muija muka kyseli,että onko raha jo maksettu,että ei näy tilillä vaikka oli jo saanut rahan.Sitten muisti muka,että si niin se on pojan vanha tili,että oottele,kyllä se raha palautuu.Tein rikosiömon Hki poliisi ja soitin Nordeaan.Tiöi löytyi,mutta eri nimellä.Lokakuussa tulee muutos, että tilinro ja nimi tulee täsmätä. Että semmonen rahapula oli tamaralla hertsikasta,että teki petoksen 20 e takia jonka saa pankkiautomaatista ulos.Tori täysin vastuuton kun sinne ilmoitin,eivät vastanneet mitään 

Vierailija
15/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei osta eikä myy velaksi, ei tarvi pelleillä katevarauksien kanssa. Nouto ja käteismaksu käy aina.

Vierailija
16/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Ei liity toridiiliin, eikä aloitukseen mitenkään

Vierailija
17/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos myyjä hyväksyy toridiilin ostotarjouksen, ostaja ei voi sitä enää itse perua. Ostaja näkee toritiöiltään, että hyväksytty. Kyn myyjä lähettää tuotteen, toritilillä pitäisi näkyä vaihe 2, eli tuote matkalla. Tätä minulla ei näy, eikä myyjä ole edes lukenut yksityisviestejäni ( niihin tulisi merkintä "nähty", vaikka ei vastaisikaan).

Ap

Vierailija
18/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun ei osta eikä myy velaksi, ei tarvi pelleillä katevarauksien kanssa. Nouto ja käteismaksu käy aina.

Harvinainen tuote ja välimatkaa 600km, niin ei kovin helposti käy.

Ap

Vierailija
19/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Joo, mutta sinun tulee itse olla aktiivinen, etkä voi vain istua passiivisena odottamassa jotakin tapahtuvan. 

Millä tavalla aktiivinen? Olen siis laittanut viestiä sekä myyjälle, että tori.fi, eikä kumpikaan vastaa.

Ap

Vierailija
20/38 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos myyjä hyväksyy toridiilin ostotarjouksen, ostaja ei voi sitä enää itse perua. Ostaja näkee toritiöiltään, että hyväksytty. Kyn myyjä lähettää tuotteen, toritilillä pitäisi näkyä vaihe 2, eli tuote matkalla. Tätä minulla ei näy, eikä myyjä ole edes lukenut yksityisviestejäni ( niihin tulisi merkintä "nähty", vaikka ei vastaisikaan).

Ap

No onko mennyt 7 päivää vai 7 arkipäivää? Kuten Tori-diilin säännöissä lukee, jos myyjä ei lähetä tuotetta 7 arkipäivän kuluessa, kauppa peruuntuu automaattisesti ja saat rahasi takaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme