Jätkäsaaren tragediassa harmittaa hukkaan heitetty elämä
Miksi nuoret ihmiset heittävät hukkaan 15 vuotta elettyä elämää, äidin valtavan ison työmäärän (rakkaudesta puhumattakaan) ja mahdollisesti kaikkea kivaa, mitä tulevaisuudessa olisi tapahtunut? Elämä just edessä, nuori ja terve.
Ja ihan terveen kropan. (Olisi edes lahjoittanut mulle sen terveen kropan, olisi vaihdettu mun aivot tästä moneen kertaan parsitusta ja teipatusta kropasta, josta alkaa olla osat liian kuluneet, siihen nuoreen vielä terveeseen kroppaan. Olisin jopa jaksanut kärsiä kuukautisetkin uudestaan.)
Hirveää tuhlausta heittää menemään elämä.
Kommentit (112)
Ei oo ollut kiva keikka niille lanssikuskeillekaan. Selititte te vihreät nyt sitten ihan mitä tahansa. Kyllä pistää meitä muita pohtimaan elämän tarkoitusta.
Aika riskialtis tapa tehdä itsemurha. En tiedä, miten varma kuolema tuossa ollut, kun hyppää? Olisiko voinut jäädä eloon ja vammautua täysin.
Voiko ruma ja liian tiivis arkkitehtuuri aiheuttaa tätä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen kirjanpitäjän asenne aloittajalla elämään. Muutenkin jos argumentti on se, että pitää vanhempana saada sijoituksensa verran hyötyä myöhemmin niin ehkä ollaan vähän väärällä asenteella kasvattamassa lapsia.
Oikeistolainen maailmankuva pähkinänkuoressa. Niillä eväillä sitten lapsia kasvattamaan.
Olen oikeistolainen. Häpeän silmät päästäni tuollaisen idiootin mielipidettä. Kukaan oikeasti todella menestynyt ei ajattele rakkaita lapsiaan siltä kantilta, että kuollessa resurssit menevät hukkaan! Ei yhtään oikeistolaista ajattelua! Vihervassari tuossa spämmäämässä, tai joku sekopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hukkaan heitettyjä resursseja tämäkin hyppy.
Mitä ihme reaursseja? Ihminen on olemassa itseään varten, ei minään veronmaksajien ylläpitämänä resurssina.
On heihin kulunut vettä, sähköä, puuvillaa, ruokaa, luonnonvaroja ja vaikka mitä kaikkea resurssia, jos mietitään epäitsekkäästi.
Enemmän niitä on sinuun kulunut kuin heihin yhteensä.
Niin onkin, koska olen elänyt täällä kauemmin kuin 15 + 15 vuotta.
Kuinka olet ajatellut toimia?
Ei se ainakaan sun toivomalla tavalla toimi, jos ajattelit ehdottaa sillekin hyppäämistä. Kuinka monelle oletkaan ehdottanut sitä, it...ria?
Oletko sinä päihteiden vaikutuksen alainen, kun sekoilet noin pahasti?
Köyhät kun kyykkyyn niin rikkaat ihan polvilleen. 🙏
Vierailija kirjoitti:
Aika riskialtis tapa tehdä itsemurha. En tiedä, miten varma kuolema tuossa ollut, kun hyppää? Olisiko voinut jäädä eloon ja vammautua täysin.
Olisi ihan hirveää ollut sitten olla monta vuotta vihanneksena tai neliraajahalvaantuneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkoinen kirjanpitäjän asenne aloittajalla elämään. Muutenkin jos argumentti on se, että pitää vanhempana saada sijoituksensa verran hyötyä myöhemmin niin ehkä ollaan vähän väärällä asenteella kasvattamassa lapsia.
Oikeistolainen maailmankuva pähkinänkuoressa. Niillä eväillä sitten lapsia kasvattamaan.
Olen oikeistolainen. Häpeän silmät päästäni tuollaisen idiootin mielipidettä. Kukaan oikeasti todella menestynyt ei ajattele rakkaita lapsiaan siltä kantilta, että kuollessa resurssit menevät hukkaan! Ei yhtään oikeistolaista ajattelua! Vihervassari tuossa spämmäämässä, tai joku sekopää.
Oletettavasti kahden viimeksi mainitun yhdistelmä.
Vierailija kirjoitti:
SIis ei kai noi senttäs tahallaan tuollai? Varmaan joku onnettomuus tai vahinko ehkä varomattomuudesta johtuen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on esimerkiksi vakavasti masentunut niin ei tuollaisia asioita mieti. Ja mistä tiedät että heillä on ollut joku rakastava äiti? Heidän elämänsä on voinut olla ihan helvettiä syntymästä lähtien, emme voi tietää.
Miettis sit edes sitä työn määrää, mitä äiti, isä ja opettajat ovat heihin panostaneet. Se on valtava.
Tulee mieleen parin toimitusjohtajan kommenttia, kun työntekijä ei ole tehokas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeiston maailmankuva tulee kyllä tällä hetkellä selväksi tässä yhteiskunnassa. En minä aikuisenakaan tajua, millaista yhteiskuntaa te oikein haluatte. Se armottomuus välittyy kyllä lapsille ja nuorillekin. En halua syyttää kyllä ketään tästä tapahtumasta siitä enempää tietämättä, eivätkä syyt minulle kuulukaan. Nuoret voivat lisääntyvässä määrin pahoin. Syynsä sille ovat, ja me aikuiset ne syyt aiheutamme. Vähän armollisuutta peliin.
Mistä sä ap tiedät oliko nämä nuoret terveitä? Mieleltään eivät ainakaan. Luultavasti heidän elämä ollut kova kun ovat ratkaisuunsa päätyneet. Älä sinä tuomitse toisten päätöksiä kun et tiedä heidän elämästään. Ei kaikkien elämä ole kivaa, toisille koko elämä on yhtä tuskaa ja kärsimystä. Ja mistä tiedät jos hekin ovat hakeneet apua eivätkä sitä ole saaneet. Suomessa kun ei mielenterveyteen saa apua. Ja jos menet päivystykseen ja sanot että aiot tappaa itsesi niin ne sanoo että sori mutta osastolla ei ole tilaa no can do.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te keskitytte vaan lässyttämiseen ajattelun sijasta. Nyt jos koskaan tarvittaisiin filosofeja, eikä mitään tyhjänhalaajia. Ei noi olleet mun lapsia, enkä rakasta heitä. Mutta kyllä tämä pistää väkisin ajattelemaan, mikä saa nuoret käyttäytymään noin. Ja mitä meidän pitää tehdä, ettei muut lapset t...pa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SIis ei kai noi senttäs tahallaan tuollai? Varmaan joku onnettomuus tai vahinko ehkä varomattomuudesta johtuen.
Poliisi on jo sanonut, ettei ollut onnettomuus eikä rikos.
Vierailija kirjoitti:
Jättäkää vainajat ja omaiset rauhaan....
Merkittävää olisi, jos mahdollista, saada tieto onko tiktok ollut katalysaattori.
Olen aina itse "vitsaillut", että jos kaikki menee vtuiksi tässä pazkamaassa, voihan sitä sitten hypätä katolta ja lopettaa kaiken. Mutta en mä niin ajatellut 15-vuotiaana!
sinänsä hyvä kysymys, mutta kun asia nyt kuitenkin on niin, ettei nuori ihminen kaikenlaisia päähänpistoja saadessaan osaa ajatella siten kuin aloittaja meinaa!
Ne tekee mitä niitten päähän pälkähtää.
Saadaan idea, että mennääs katolle, ja sitte - tuliko idea, että hypätään alas va oliko alun perin tarkoitus - tapahtuu jotain onnettomuus tai harkittu teko!
Että sillain.
Sitten esitellään surunvalitteluja jostain valtion tasolta saakka!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasurien kaikki palsta"keskustelu" on käytännössä olkiukkojen spämmimistä "persuista" ja "oikeistosta". Tuo sama jankutus jatkuu aamuvarhaisesta iltamyöhään.
Toivottavasti tuo netissä kiertävä spekulaatio tuosta kuoleman jälkeiseen elämään uskovasta kultista ei ole totta. Ihan järkyttävää, jos tämä olisikin vain ollut joku nettivillitys.
Ehkä pitäisi hankkia portit tuohon pysäköintilaitokseen, ettei kukaan mieleltään hauras teini ala kopioida tätä tapausta.
Olen tätä ennen pohtinut jo kaikki henkimaailman jutut. Empatiat teineille ja muut. Nyt tuli sitten tällainen käytännöllinen ajatus. Koko ajan aivot yrittää selittää, miksi kukaan tekee näin. Nuortenhan pitäisi olla valtavan elämänjanoisia.