Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jätkäsaaren tragediassa harmittaa hukkaan heitetty elämä

Vierailija
21.07.2025 |

Miksi nuoret ihmiset heittävät hukkaan 15 vuotta elettyä elämää, äidin valtavan ison työmäärän (rakkaudesta puhumattakaan) ja mahdollisesti kaikkea kivaa, mitä tulevaisuudessa olisi tapahtunut? Elämä just edessä, nuori ja terve. 

Ja ihan terveen kropan. (Olisi edes lahjoittanut mulle sen terveen kropan, olisi vaihdettu mun aivot tästä moneen kertaan parsitusta ja teipatusta kropasta, josta alkaa olla osat liian kuluneet, siihen nuoreen vielä terveeseen kroppaan. Olisin jopa jaksanut kärsiä kuukautisetkin uudestaan.)

Hirveää tuhlausta heittää menemään elämä.

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hukkaan heitettyjä resursseja tämäkin hyppy.

Mitä ihme reaursseja? Ihminen on olemassa itseään varten, ei minään veronmaksajien ylläpitämänä resurssina.

On heihin kulunut vettä, sähköä, puuvillaa, ruokaa, luonnonvaroja ja vaikka mitä kaikkea resurssia, jos mietitään epäitsekkäästi.

Enemmän niitä on sinuun kulunut kuin heihin yhteensä.

Vierailija
42/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miettii vaan jotain kroppaa. On se elämä muutakin.

Mietin kätevänä ihmisenä, että jos heitä ei elämä kiinnostanut, niin olisivat edes antaneet sen nuoren terveen kropan mulle. Olisi kelvannut oman vanhan, monin tavoin sairaan ja heikon tilalle. Ei sitä kroppaa saa mukaan sielunvaellukselle tai uudelleensyntymään. Nyt se käyttökelpoinen ehjä kroppa paiskattiin katuun. Turhaan. Aivan kuin joku luovuttaa elimensä, sydämensä tm.

Muut ihmiset ei pyöri SINUN ongelmiesi ympärillä eivätkä ole SINULLE mitään velkaa. Katse pois omasta navasta.

Mieti asiaa laajemmin. Jos mä hävittäisin esim. metsää, tulisi kauhea parku. Noiden tyttöjen kasvattamiseen 15 vuoden ikään mennessä on hävitetty aika helvetisti metsää. Ja nyt se resurssien panostus heitettiin hukkaan. Turhaan. Tai no sä varmaan ajattelet, etteivätpähän ole enää kuluttamassa maapallon luonnonvaroja enää, vihreän liikkeen voitto tämäkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihme reaursseja? Ihminen on olemassa itseään varten, ei minään veronmaksajien ylläpitämänä resurssina.

On heihin kulunut vettä, sähköä, puuvillaa, ruokaa, luonnonvaroja ja vaikka mitä kaikkea resurssia, jos mietitään epäitsekkäästi.

Niin onkin, koska olen elänyt täällä kauemmin kuin 15 + 15 vuotta.

Vierailija
44/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka olet ajatellut toimia?

Vierailija
45/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jättäkää vainajat ja omaiset rauhaan....

Jos haluaa kuolla rauhassa, silloin ei tapeta itseä dramaattisesti julkisella paikalla, ja jätetä julkista viestiä. Ihan selkeästi vainajat halusivat, että tästä puhutaan ja pitkään.

Vierailija
46/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen kirjanpitäjän asenne aloittajalla elämään. Muutenkin jos argumentti on se, että pitää vanhempana saada sijoituksensa verran hyötyä myöhemmin niin ehkä ollaan vähän väärällä asenteella kasvattamassa lapsia. 

Vierailija
47/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap miettii vaan jotain kroppaa. On se elämä muutakin.

Mietin kätevänä ihmisenä, että jos heitä ei elämä kiinnostanut, niin olisivat edes antaneet sen nuoren terveen kropan mulle. Olisi kelvannut oman vanhan, monin tavoin sairaan ja heikon tilalle. Ei sitä kroppaa saa mukaan sielunvaellukselle tai uudelleensyntymään. Nyt se käyttökelpoinen ehjä kroppa paiskattiin katuun. Turhaan. Aivan kuin joku luovuttaa elimensä, sydämensä tm.

Muut ihmiset ei pyöri SINUN ongelmiesi ympärillä eivätkä ole SINULLE mitään velkaa. Katse pois omasta navasta.

Mieti asiaa laajemmin. Jos mä hävittäisin esim. metsää, tulisi kauhea parku. Noiden tyttöjen kasvattamiseen 15 vuoden ikään mennessä on hävitetty aika helvetisti metsää. Ja nyt se resur

Ihminen ei ole väline ja väline ei ole ihminen. 

Vierailija
48/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän jotenkin korvata kuluttamani resurssit olemalla hyödyksi ihmiskunnalle ja maapallolle, en taakaksi. Esim. istutan puita, hoidan myös muiden lapsia ja teen työtä muiden hyväksi.

Vierailija
49/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän jotenkin korvata kuluttamani resurssit olemalla hyödyksi ihmisk

Näistä tytöistä on kokonaisuudessaan vähemmän haittaa kuin sinusta, tomppeli, jos luonnonvaroja haluat ajatella.

Vierailija
50/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä oli paljon ulkona, oli kaunis kesäilta. Paljon silminnäkijöitä. Kamalaa se heillekin oli. 

Vierailija
51/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen kirjanpitäjän asenne aloittajalla elämään. Muutenkin jos argumentti on se, että pitää vanhempana saada sijoituksensa verran hyötyä myöhemmin niin ehkä ollaan vähän väärällä asenteella kasvattamassa lapsia. 

Kiva, kerrankin tällaista messy-ihmistä kehutaan kirjanpitäjäksi. Kiitos siitä. Olen ajatellut tätä asiaa nyt monelta kantilta, ja päähän putkahti myös tällainen luontoäidin kirjanpitomainen näkökanta. Kunpa joku aikuinen olisi jutellut näiden teinienkin kanssa enemmän elämästä ja kaikesta.

Vierailija
52/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihminen ei ole väline ja väline ei ole ihminen." 

Mutta jos heittää sen ihmisarvonsa kokonaan menemään, niin eikö ainakin sitä välineellistä arvoa olisi järkevää hyödyntää. Ajattelen nyt asiaa ihan vaan raadollisen luonnon kautta. Ja mistä te tiedätte, ehdittiinkö niitä elimiä luovuttaa?

Vierailija
53/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyttömin syytös, mitä tämän yhteydessä olen nähnyt, on kun paikallinen rouvashenkilö syytti tapahtuneesta Ishowspeedia ja hänen Stockan katolla hyppelyään.

Vierailija
54/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistolainen maailmankuva pähkinänkuoressa. Niillä eväillä sitten lapsia kasvattamaan. 

Vierailija
55/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä oli paljon ulkona, oli kaunis kesäilta. Paljon silminnäkijöitä. Kamalaa se heillekin oli. 

Onhan toi kiva lähtö (not). Saa pilattua monen ihmisen kesän. 

Vierailija
56/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, kerrankin tällaista messy-ihmistä kehutaan kirjanpitäjäksi. Kiitos siitä. Olen ajatellut tätä asiaa nyt monelta kantilta, ja päähän putkahti myös tällainen luontoäidin kirjanpitomainen näkökanta. Kunpa joku aikuinen olisi jutellut näiden teinienkin kanssa enemmän elämästä ja kaikesta.

Näitkö jossain kehun?

Vierailija
57/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritän jotenkin korvata kuluttamani resurssit olemalla hyödyksi ihmisk

No aika vähän teet. Ehkäisyvalistus Afrikkaan olisi parempi.

Vierailija
58/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

15 vuotiaiden pitäisi nauttia kesästä eikä hypätä kuolemaan. 

Kyllä, sekä seksihelteistä. 

Vierailija
59/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihminen ei ole väline ja väline ei ole ihminen." 

Mutta jos heittää sen ihmisarvonsa kokonaan menemään, niin eikö ainakin sitä välineellistä arvoa olisi järkevää hyödyntää. Ajattelen nyt asiaa ihan vaan raadollisen luonnon kautta. Ja mistä te tiedätte, ehdittiinkö niitä elimiä luovuttaa?

Oletko jollain autismin kirjolla vai mitä ihmettä tämä täysin asiaton jankkaamisesi on?

Vierailija
60/112 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ainakaan sun toivomalla tavalla toimi, jos ajattelit ehdottaa sillekin hyppäämistä. Kuinka monelle oletkaan ehdottanut sitä, it...ria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän