IL: Kaksi 16-vuotiasta tyttöä loukkaantui skuuttionnettomuudessa
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/7217bdff-4e1d-48e3-b2ff-3868467e4f0e
"Henkilöauton kuljettaja ilmoitti hätäkeskukseen törmänneensä autollaan sähköpotkulautaan, jonka kyydissä oli kaksi 16-vuotiasta tyttöä."
"Poliisin alustavien tietojen mukaan tytöt olivat ajaneet suojatieltä auton eteen. Henkilöauton kuljettajaa ei tällä hetkellä epäillä mistään rikoksesta."
Siinä ovat tytöt rikkoneet kahtakin skuuttailuun liittyvää lakia. Ensinnäkin väistämisvelvollisuuttaan, kun sähköskuutin pitää ihan polkupyörien väistämissääntöjen mukaisesti väistää autoa, ellei autolle ole muuten väistämisvelvoillisuutta osoitettu. Sekä sitä, ettei yhdellä skuutilla saa olla useampia henkilöitä.
Kommentit (25)
Juuri tuli uutinen, että toinen tytöistä lähti taivasmatkalle.
Todennäköisesti viime marraskuussa pelastin välillisesti ja vahingossa yhden teinin joutumasta onnettomuuteen.
Kotikatuani suoraan eteenpäin kun kävellään vajaa kilometri, on koulu ja tästä kulkee jonkun verran koululaisia. Yksi aamu olin menossa pimeänä sateisena marraskuun päivänä töihin ja mulla on heijastimia kuin joulukuusessa koristeita, laukussa pari, takissa hihaheijastin ja roikkuvia heijastimia molemmin puolin. Näitä saa muuten oikein kivan näköisiä nykyään. Kun olin kävelemässä, niin risteävää tietä pitkin tuli auto, jotka minut nähtyään hiljensi ennen suojatietä. Siinä ei ole pyörätietä eikä pyörätien jatketta, mutta kaikki menee skuuteilla ja pyörillä jalkakäytivillä, paitsi minä ja joku muu yksittäinen harvinaisuus. Vierestäni tuli tosi hiljaa ja kovaa vauhtia mustalla skuutilla mustissa vaatteissa ilman yhtäkään heijastinta teini ilman mitään aietta hiljentää risteykseen. Tuskin autoilija olisi sitä voinut nähdä, ellei olisi minun takiani hiljentänyt. Tulin kuitenkin talon nurkan takaa, eli tosi vähän olisi ollut autoilijalla aikaa. Minä en edes ollut menossa ko. tien yli vaan kääntymässä omaan kulkusuuntaani niin ettei tietä tarvinnut ylittää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa skuuti?
En tiedä
Tytöillä on mogadishulaisten kognitiiviset taidot ja uhmaikä?