Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä luulette miesten yksinäisyyden johtuvan

Vierailija
20.07.2025 |

?

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos on oikein tyytyväinen siihen ettei ole parisuhteessa? 😂

M

Saat olla. 

Kiitos. Ihmettelen vaan noita ulisijoita. Ei ihme etteivät naiset kiinostu.

Vierailija
162/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tää nyt jo ihan witun nolo palsta😂😂😂

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa yksin onkin nyt yksinäinen? Olen eri mieltä.

Vierailija
164/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT. Introverttiys ei tarkoita sitä ettei ikinä käy missään tai että on tuppisuu. Introvertilla vaan se sosiaalinen patteri kuluu muiden seurassa. Sitten sitä pitää ladata, ja taas jaksaa.

No yleensä tarkoittaa sitä, että on ekstroverttia huomattavasti rajatumpi piiri, keihin haluaa sitä sosiaalista jaksamistaan käyttää. Sitten kun siitä piristä ei ole ketään vapaana (kaverit lataamassa niitä omia akkujaan tai muissa menossa), tuntee olonsa helpommin yksinäiseksi.

Sinne baarinkaan ei viitsi yksin lähteä, koska siellä on ne ekstroverttityypit, jotka vaan kuluttaa sitä omaa sosiaalista jaksamista, muttei oikein anna mitään. 

Introvertti on kapea-alainen, läheisriippuvainen, pintaälyinen. Kavereita on ja oma menestys on riippuvainen siitä keitä on kavereina. Oma äly kovin suppea-alaista.

Vierailija
165/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia häiritsee se, että onko miehet kuitenkin vähemmän yksinäisiä kuin naiset. 

Väitän, että naiset juuri niitä Yksinäisiä ovat.

Vierailija
166/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT. Introverttiys ei tarkoita sitä ettei ikinä käy missään tai että on tuppisuu. Introvertilla vaan se sosiaalinen patteri kuluu muiden seurassa. Sitten sitä pitää ladata, ja taas jaksaa.

No yleensä tarkoittaa sitä, että on ekstroverttia huomattavasti rajatumpi piiri, keihin haluaa sitä sosiaalista jaksamistaan käyttää. Sitten kun siitä piristä ei ole ketään vapaana (kaverit lataamassa niitä omia akkujaan tai muissa menossa), tuntee olonsa helpommin yksinäiseksi.

Sinne baarinkaan ei viitsi yksin lähteä, koska siellä on ne ekstroverttityypit, jotka vaan kuluttaa sitä omaa sosiaalista jaksamista, muttei oikein anna mitään. 

Introvertti on kapea-alainen, läheisriippuvainen, pintaälyinen. Kavereita on ja oma menestys on riippuvainen siitä keitä on kavereina. Oma äly kovin suppea-alaista.<

Itse olet kapea-alainen ja pintaälyinen, kun lähdet ajattelemaan tuollaista monista ihmisistä.

Eri

Vierailija
167/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PC tietokoneiden käyttämisestä.

Commodore C-64 ja Amigan käyttäjät ei ole yksinäisiä.

Vierailija
168/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehillä on enemmän autismia ja aspergeria kuin naisilla.

Mun on pakko as-naisena sanoa tähän, että kyllä yksinjääminen paljon muustakin johtuu. Toki kirjolaisia on monenlaisia, mutta oma isäni ei ollut mikään hylkiö, vaikkei sosiaalisesti taitava ollutkaan. Tajusi että raittius ja herrasmiehen käytös vie pitkälle. Panosti ulkonäköönsäkin ja soitti kitaraa. Vaimo löytyi aika pian eikä ollut ainoa ehdokas

Isä oli halukas huolehtimaan perheestä ja tarjoamaan äidille mahdollisuutta olla kotona. Moniko mies nykyään tekisi näin? Ei oltu rikkaita, mutta pärjättiin. Isä ei ajatellut äitiä lokkina tai lompakkoloisena. Liitto kesti koko iän.

Minulla olisi paljon tarjottavaa naiselle, joka etsii syvää yhteyttä. Nainen, joka jakaisi kanssani yhteisen elämän, saisi minusta herkän ja huolehtivan kumppanin. Voisin olla naiselle kumppani, joka osaa kuunnella ja on tarvittaessa valmis tarjoamaan ratkaisuja tai vain olkapään, johon nojata. Tarjoaisin naiselle silityksiä, hellää kosketusta, lämmintä läheisyyttä ja seksiä aina kun hän sitä kaipaa. Käytännön tasolla voisin myös kattaa meidän molempien asumiskulut, sillä en yksinäni tee kaikella varallisuudellani mitään.

Olen sivistynyt ja hyvä keskustelukumppani, kehoni on sopusuhtainen ja treenattu, käyn töissä ja opiskelen korkeakoulussa. Raittius, herrasmiehen käytös, huoliteltu ulkonäkö ja kitaran soittaminen eivät riitä näiden lisäksi alkuunkaan, sillä en ole vuosiin päässyt edes treffeille eikä kukaan vastaa seuranhakuilmoituksiini. Nykyään naiset ilmeisesti vaativat vielä paljon enemmän.

Vierailija
169/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jostain nää kirjolaiset on sosiaalisia taitoja omalla tavallaan ja myönteisellä tavalla oppineet. Mallista? Kaikki ei vastaavasti opi."

En voi puhua kuin omasta perheestäni eli isästäni, minusta ja lapsestani. Isä oli sosiaalisesti mahdottoman kömpelö, mutta ihmiset tykkäsivät hänestä, kun hän oli niin suora. Ei millään tavalla ilkeä vaan rehellinen. Kerran hän joutui vaaratilanteeseenkin. Puukkomies uhkasi häntä. Isä oli jutellut itsensä kiipelistä ja sanoi jälkeenpäin, että ei pelottanut. Hän oli ajatellut että miehellä oli häntä suurempi hätä. Hullua kaikkien muiden mielestä, mutta tuo tapahtuma kuvasi häntä hyvin. Kuunnella isä osasi ja esittää teräviä kysymyksiä. Jos hän jotain lupasi, se piti. Ja romantiikan päälle hän ymmärsi; kirjoitti äidille rakkauskirjeen jokaisena syntymäpäivänä.

Minä naisena olen osannut matkia sosiaalista käytöstä. Olin kiltti ja hiljainen, sillä pärjäsi tyttönä. Poikani taas on puhelias ja vilkas, ja on aina sillä hölötyksellään löytänyt samanhenkisiä kavereita. Onneksi hän on kiinnostunut niistä asioista, mistä muut samanikäiset. Hankalampaa varmaan olisi, jos häntä kiinnostaisi vain postimerkit tai koppakuoriaiset.

Vierailija
170/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä on ollut kavereita. Enää ei ole. Olen tästä sanonut, että vaikka suhteemme on muuten hyvä, niin koen hieman rasittavana sen että kaikki ajatuksensa huolensa hän purkaa minulle. Aivan kaiken. Yhtenä päivänä kun mies oli erityisen stressaantunut, minä kuuntelin. Sitten keskusteltiin. Kuuntelin lisää. Ja lisää. Lopulta minä sanoin, että nyt olisi ystävistä hyötyä. Ei, kun ei kuulemma tarvitse. Minä vastasin kuunnelleeni neljä tuntia hänen asiaansa ja yhä vaan hänellä sitä riitti. Mies tuumasi, että hän ei sitten puhu.

Miten kävisi jos tulisi ero tai minä sairastuisin? 

Vierailija
171/172 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän johtuu siitä että nainen on onnellisin yksin. Tästä seuraa miesten yksinäisyys ja perustamattomat perheet sekä naisten yksinäinen vanhuus.

Naisten yksinäinen vanhuus johtuu miesten lyhyemmästä eliniästä. Ei auta vaikka on puoliso, kun se menee kupsahtamaan ennenaikaisesti. Tätä pahentaa se, että mies on usein ollut muutaman vuoden vanhempi.

Vierailija
172/172 |
01.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän johtuu siitä että nainen on onnellisin yksin. Tästä seuraa miesten yksinäisyys ja perustamattomat perheet sekä naisten yksinäinen vanhuus.

Tuo on myytti. Tilastot kertovat kaikkien olevan onnettomampia yksin.

https://www.vaestoliitto.fi/uploads/sites/1/2024/10/ae4b909e-tahdotko_k…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme