Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kivien piilotus kesäharratuksena

Vierailija
20.07.2025 |

Onko teillä kesäharrastuksia? Itse olen maalannut ja piilotellut kiviä kesällä toisten riesaksi.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sanaton.

Vierailija
2/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kivalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä maalaat ne? Paremmin ne pysyvät piilossa ilman maalia.

Vierailija
4/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon seurannut Facebookissa tuota kivi ryhmää ja näyttää hauskalta hommalta. Lapsi jo vähän innostui tähän. Onko noi kivet miten tehty? Onko ne valkoisia koristekiviä mihin maalataan vai näkyykö ihan luonnon kivissä värit myös ja millainen maali pitää olla?

Vierailija
5/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ympäristöä voi tuhota monin eri tavoin, tuo kivien maalaaminen akryylimaaleilla on yksi kätevimpiä. Luonto kiittää jokaisesta maalatusta kivestä, joka ei todellakaan kuulu luontoon. Nuo ovat kuin lupiinit, vievät tilaa luonnonkiviltä ja ovat myrkyllisiä.

Aina kun löydän tuollaisen, heitän sen vesistöön, jossa siitä liukenee kemikaaleja veteen.

Vierailija
6/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako niihin löydettyihin kiviin koskea tai ottaa itselleen? Löysin tälläisen maalatun kiven, nostin sen paremmin esille muiden iloksi. En siis siinä vaiheessa tiennyt tästä liikkeestä.

Vierailija
7/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiviryhmässä on selkeät ohjeet ja säännöt miten kiviä maalataan ja piilotetaan.  Pesty kivi, akryylimaalit ja lakka ovat perustarvikkeet. Taiteilija itse päättää toteutuksen.

Vierailija
8/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiviryhmässä on selkeät ohjeet ja säännöt miten kiviä maalataan ja piilotetaan.  Pesty kivi, akryylimaalit ja lakka ovat perustarvikkeet. Taiteilija itse päättää toteutuksen.

Kai ne joskus kerätään pois ja laitetaan sekajätteeseen?

Vierailija
9/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako niihin löydettyihin kiviin koskea tai ottaa itselleen? Löysin tälläisen maalatun kiven, nostin sen paremmin esille muiden iloksi. En siis siinä vaiheessa tiennyt tästä liikkeestä.

Saa ottaa tai jättää tai piilotella uudelleen. 

Vierailija
10/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon seurannut Facebookissa tuota kivi ryhmää ja näyttää hauskalta hommalta. Lapsi jo vähän innostui tähän. Onko noi kivet miten tehty? Onko ne valkoisia koristekiviä mihin maalataan vai näkyykö ihan luonnon kivissä värit myös ja millainen maali pitää olla?

Voi käyttää koristekiviä tai luonnonkiviä. 

Vierailija
11/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivissä on henki. Pitää ensin miettiä onko syytä töhriä kaunis kivi, jos maali ei myöhemmin irtoakaan siitä ja onko aihe asiallinen, värit. Onko huono maalari vai tuleeko siitä hyvä.

Vierailija
12/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ympäristöä voi tuhota monin eri tavoin, tuo kivien maalaaminen akryylimaaleilla on yksi kätevimpiä. Luonto kiittää jokaisesta maalatusta kivestä, joka ei todellakaan kuulu luontoon. Nuo ovat kuin lupiinit, vievät tilaa luonnonkiviltä ja ovat myrkyllisiä.

Aina kun löydän tuollaisen, heitän sen vesistöön, jossa siitä liukenee kemikaaleja veteen.

Ainakin siinä ryhmässä mihin itse kuuluin jonkun aikaa, oli tarkat säännöt millä väreillä sai maalata juuri tuon liukenemisen vuoksi, vain jotkut oli sallitut.

Vierailija
13/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä vähän väärä ryhmä keskustella mukavista harrastuksista ellei halua että joku tosissaan yrittää pilata ilon kaikilta. Onneksi kiviryhmään voi liittyä vain omalla profiililla, joten siellä on keskustelut paljon terveemmällä pohjalla.

Vierailija
14/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin siinä ryhmässä mihin itse kuuluin jonkun aikaa, oli tarkat säännöt millä väreillä sai maalata juuri tuon liukenemisen vuoksi, vain jotkut oli sallitut.

Aikuisten oikeasti: miksi kiviä pitää maalata? Kyse on ympäristön tuhoamisesta, ei akryylimaali kuulu luontoon! Entä jos joku saa päähänsä maalata jonkun tunturin siniseksi? Kiviähän ne vain on!

Vierailija
15/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivissä on henki. Pitää ensin miettiä onko syytä töhriä kaunis kivi, jos maali ei myöhemmin irtoakaan siitä ja onko aihe asiallinen, värit. Onko huono maalari vai tuleeko siitä hyvä.

Kivissä ei todellakaan ole mitään henkeä.

Vierailija
16/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset sanktiot tulee, jos maalaa kielletyillä väreillä?

Vierailija
17/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä maalaat ne? Paremmin ne pysyvät piilossa ilman maalia.

Idea on maalata kivannäköisiksi ja ns. piilotella löydettäväksi. Monenlaisiin paikkoihin. 

Vierailija
18/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aikuisten oikeasti: miksi kiviä pitää maalata? Kyse on ympäristön tuhoamisesta, ei akryylimaali kuulu luontoon! Entä jos joku saa päähänsä maalata jonkun tunturin siniseksi? Kiviähän ne vain on!

https://yle.fi/a/74-20091051

Vierailija
19/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaiset sanktiot tulee, jos maalaa kielletyillä väreillä?

Millaiset sanktiot tulee, jos ajaa ylinopeutta, mutta ei aja tutkaan ?

Vierailija
20/33 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mihinkään luontoon laiteta, kaupunkiin vielä ymmärtää, vaikka minusta kivet ovat hienoja juuri sellaisena kuin ovat. Ihmisten piirtelemät typeriä