Kivien piilotus kesäharratuksena
Onko teillä kesäharrastuksia? Itse olen maalannut ja piilotellut kiviä kesällä toisten riesaksi.
Kommentit (33)
Kyllä on saatu asiasta taas ongelmaa tyyppiä hengitätkö suun vai nenän kautta saastuttaaksesi vähemmän..huoh
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne saunan kiuaskiviä joita ostatte kivien maalaamiseen? Akryylivärit mutta mikä lakka? Arvelisin että venelakkaa jota vedetään akryylimaalin päälle. Akryylimaaliakin on eritasoista, mutta missä kerrotaan mikä niistä on kestävintä ja sopivinta tähän ja luontoon? Finstones?
Ei missään nimessä pidä päästää mitään vierasperäisiä kiviä leviämään Suomen luontoon!
Miettikää myös kuinka itse altistusta maalihöyryille ja lakkahöyryille, ihmiset on kyllä hulluja ja tyhmiä
Ei niin harmitonta harrastusta olekaan, ettei täällä siitä joku keksisi närkästyä ja väittää sitä haitalliseksi.
Löysin tuollaisen kiven vastikään, ilahduin löydöstäni ja vein ohjeen mukaisesti toiseen paikkaan jonkun muun löydettäväksi.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko ne saunan kiuaskiviä joita ostatte kivien maalaamiseen? Akryylivärit mutta mikä lakka? Arvelisin että venelakkaa jota vedetään akryylimaalin päälle. Akryylimaaliakin on eritasoista, mutta missä kerrotaan mikä niistä on kestävintä ja sopivinta tähän ja luontoon? Finstones?
Luonnonkiviä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ympäristöä voi tuhota monin eri tavoin, tuo kivien maalaaminen akryylimaaleilla on yksi kätevimpiä. Luonto kiittää jokaisesta maalatusta kivestä, joka ei todellakaan kuulu luontoon. Nuo ovat kuin lupiinit, vievät tilaa luonnonkiviltä ja ovat myrkyllisiä.
Aina kun löydän tuollaisen, heitän sen vesistöön, jossa siitä liukenee kemikaaleja veteen.
Ainakin siinä ryhmässä mihin itse kuuluin jonkun aikaa, oli tarkat säännöt millä väreillä sai maalata juuri tuon liukenemisen vuoksi, vain jotkut oli sallitut.
Aikuisten oikeasti: miksi kiviä pitää maalata? Kyse on ympäristön tuhoamisesta, ei akryylimaali kuulu luontoon! Entä jos joku saa päähänsä maalata jonkun tunturin siniseksi? Kiviähän ne vain on!
Minä pakenen elämän synkkyyttä maalaamalla linnunpesiä sinisellä spraymaalilla. Linnuistakin on kivaa, kun pesässä on uusia sävyjä.
Maanomistajalle tuollainen kivi on ongelmajäte ja sen vieminen jäteasemalle maksaa. Niin että kiitos harrastuksesta, jonka kulut ujutetaan maanomistajille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivissä on henki. Pitää ensin miettiä onko syytä töhriä kaunis kivi, jos maali ei myöhemmin irtoakaan siitä ja onko aihe asiallinen, värit. Onko huono maalari vai tuleeko siitä hyvä.
Kivissä ei todellakaan ole mitään henkeä.
Sinun pitää tutustua luonnonhenkiin. Ja lopettaa törhertäminen luontoon, väri pitäisi harkita paremmin.
Me tehdään linnunpönttöjä vanhoista puhelinpylväistä ja maalataan ne kivasti. Moni ostaa kotipihaansa.
Tässä teille mallia kiven piilotuksesta :
Miksi ei voida maalata betonia? Se on jo valmiiksi pilattua luontoa.
Tää sama porukka vaatii luomuviljelyä ja ekologista elämää ja luonnon monimuotoisuuteen panostamista, mutta itse he voivat pilata luontoa ihan harrastuksena.