Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla on sairaanhoitajan määräaikainen sopimus syyskuun loppuun asti ja jatkosta on puhuttu, mutta...

Vierailija
20.07.2025 |

Jatko luvattu vuoden loppuun asti. Vakipaikkaa ei ole nyt luvata. Vaikka aiemmin yksikköön haettiin sairaanhoitajaa vakituiseen työhön ja nyt ei sitten muka voidakaan palkata vakituikseksi. Mä en ollut siis vielä valmistunut kun tuo paikka oli auki, mutta olin jo töissä tuolla. 

Nyt mietin, että haenko yhtä vakituista työtä. On lastensuojeluun, että se vähän jännittää eikä mulla pahemmin ole kokemusta lastensuojelusta ja se on iso miinus tuollaiseen paikkaan haettaessa. Paikkaan haetaan sosinomia tai sairaanhoitajaa. 

Mä olen kyllä valmis haasteisiin ja oppimaan uutta. Katsoin jo Xamkin sivuilta, että siellä on muutama ilmainen verkkokurssi liittyen lastensuojelutyöhön joten voisin sellaisia kursseja käydä. 

Mietin vain, että haenko tuota paikkaa vai otanko sen riskin, että 1.1. lähtien olen työtön. Tykkään mun työpaikasta, mutta alkaa olla ahdistavaa, kun on niin epävarma tilanne. Maksan yksin omakotitalon kuluja niin ei tässä oikein olisi varaa jäädä työttömäksi. 

Eihän siinä toki mitään häviä jos haen tuota lastensuojelun työpaikkaa.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet niinku itte haluat.

Vierailija
2/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae vain. Itsekin siirtyi lastensuojeluun, kun kyllästyin hoitotyöhön. Aloitin lastensuojelutyön erikoistumiskoulutuksen. Sain lisävarmuutta ja pätevyyttä työhöni koulutuksesta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hae vain. Itsekin siirtyi lastensuojeluun, kun kyllästyin hoitotyöhön. Aloitin lastensuojelutyön erikoistumiskoulutuksen. Sain lisävarmuutta ja pätevyyttä työhöni koulutuksesta. 

Minkälainen tämä lastensuojelun erikoistumiskoulutus oli ja missä suoritit sen?

Ap

Vierailija
4/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sitä hakea, mutta uskon, että sosionomit on kuitenkin etusijalla, joilla kokemusta lastensuojelusta, kun paikka kerran vakituinenkin. 

Vierailija
5/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jättää hakematta siinä pelossa, että tulee valituksi. Hakijoita on varmasti niin paljon, että et tule valituksi, jos sinua pätevämpi hakija löytyy. Jos sinä tulet valituksi, niin silloin sinut on arvioitu työhön sopivaksi. 

Vierailija
6/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo vuokralle ja Kanadaan.

Vierailija
7/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sitä hakea, mutta uskon, että sosionomit on kuitenkin etusijalla, joilla kokemusta lastensuojelusta, kun paikka kerran vakituinenkin. 

No tuota mä mietinkin, että varmasti sosionomit menee edelle. Ahdistaa vain tämä epävarman työtilanne.

Ap

Vierailija
8/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susta ole lastensuojelutyöhön jos olet noin epävarma.

Vierailija
9/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelu voi olla aika karu paikka jos ei ole yhtään kokemusta sieltä tai psykkaltakaan

Vierailija
10/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastensuojelu voi olla aika karu paikka jos ei ole yhtään kokemusta sieltä tai psykkaltakaan

En kirjoittanut, että ei ole lainkaan kokemusta. On vain vähän sitä kokemusta. Myös mielenterveyspuoli on tuttua jonkun verran ja lisäksi vanhuspuolella on myös mielenterveysongelmia ihmisillä.

Ap

Vierailija
11/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oli Lab amkn verkkokoulutus. Samaa on myös Hamkilla ja muillakin ammattikorkeakouluilla. Oli 30 op laajuinen. 

Vierailija
12/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuota mä mietinkin, että varmasti sosionomit menee edelle. Ahdistaa vain tämä epävarman työtilanne.

Ap

Kerro ap paikkakuntasi. Meilläkin nimittäin paikka auki, joten jos olisi sama? 

Vierailija
13/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kerro ap paikkakuntasi. Meilläkin nimittäin paikka auki, joten jos olisi sama? 

No en todellakaan kerro täällä paikkakuntaa. Asun pienellä paikkakunnalla enkä halua mitään juttuja leviävän.

Ap

Vierailija
14/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oli Lab amkn verkkokoulutus. Samaa on myös Hamkilla ja muillakin ammattikorkeakouluilla. Oli 30 op laajuinen. 

Kiitos tiedosta. Nämä varmaan maksullisia kursseja? 

Ap

Vierailija
15/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja lastensuojelu yksikössä = olet lääkkeidenantaja väkivaltaisille, yhteistyöhaluttomille ja oireileville nuorille

Moni vaihtaa lastensuojelusta muihin töihin puolessa vuodessa kohdattua henkeä uhkaavia vaaratilanteita 

Vierailija
16/19 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ lastensuojelulaitoksissa on usein haastavaa vuorotyötä.

Vierailija
17/19 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työ lastensuojelulaitoksissa on usein haastavaa vuorotyötä.

No shit Sherlock.

Vierailija
18/19 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No laitoin hakemuksen menemään. Voi olla, että en pääse edes työhaastatteluun, jos on sosionomeja hakenut tuota työtä, mutta ainakin yritin.

Ap

Vierailija
19/19 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi raskasta työskennellä lastensuojelussa. Se vaatii tietynlaisen luonteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme