Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin sopivaa retriittiä kesäksi. Kokemuksia?

Vierailija
20.07.2025 |

Hei kaikki! Olen pohtinut, miten tärkeää on löytää hetkiä pysähtyä arjen kiireiden keskellä. Ja nyt hetki aikaa itselle ja olen alkanut katselemaan rettiittejä. Ei mitään viikkoa, mut joku viikonloppu. Onko jollain kokemuksia, hyviä tai huonoja? Mitä kannatttaisi ottaa huomioon kun johonkin lähtee? Netissä näitä on paljon ja kaikki tuntuu ihan yhtä kivoilta, ainakin näin aloittelijasta.

Ja ihan Suomessa ajattelin pysyä, ennen kuin joku ehdottaa jotain Intiaa...

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shamaanirumpuretriitti? Se voisi aukaista selkeyttä ja näkemistä. Vai etsitkö muuta retriittiä.

Vierailija
2/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rentouttava tai luontohenkinen retriitti voisi olla kiva. Joogaa on nykyisin joka paikka täynnä, ja sekin on tietty vaihtoehto. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valamoon rauhoittumaan muutamaksi päiväksi. Ei vaadi uskonnollista vakaumusta tms.

Vierailija
4/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mistä päin Suomea hakusessa? Jos Varsinais-Suomessa, niin voisin mainostaa yhtä todella hyvää paikkaa (vai saako täällä sanoa nimiä?). No, ylläpito poistaa jos ei saa: Tammijoella

Vierailija
5/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omavaraisuusretriitti, jossa tehdään hommia, vai joku rentouttava fiilistelyretriitti? Aika iso kirjo siinä mitä on ja mikä kiinnostaa. Ei ihan näillä lähtötiedoilla voi mitään suositella. Itselle parhaita on olleet luontoretriitit, jos muut osallistujat ovat hyviä. Ja usein on. 

Vierailija
6/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niiden ohjaajien fiilis on kaikkein tärkein. Siitä vaan ei saa kuvaa ennen kuin menee itse paikalle. Ei muuta kuin mukaan vaan siihen mikä itsestä tuntuu sopivalta. :-)

Vierailija
7/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras retriitti on kun ostaa litran ingmanin suklaajäätelöä, nostaa varpaat pöydälle ja katsoo kun naapurin mies leikkaa nurmikkoa ilman paitaa. 

Vierailija
8/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain saaressa voisi olla kiva. Ehkä Jurmo tai Seili?

Vierailija
9/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itse ollut, mutta kaveri on käynyt ja tykkäsi erityisesti retriitistä, jossa ei puhuttu mitään viikkoon. Kuulemma teki hyvää, mutta voisi olla aloittelijalle aika raju kokemus.

Vierailija
10/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut myös hiljaisuusretriitillä, mutta se oli vain viikonopun ja hiljaisuus oli tyyliin vain auringonnoususta laskuun. Voin suositella. Ihmisten, siis muiden osallistujien kohtaaminen oli ihan erilainen kun ei käytetty sanoja lainkaan. 

Vierailija
11/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä yhtään välitä mikä on hyvä tai mitä joku muu sanoo. Mene sinne mikä tuntuu ja kuulostaa hyvältä.

Vierailija
12/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retriitti? Siis sellainen vähän niinkuin leirin mutta aikuisille? En ole kyllä koskaan ollut. Kiinnostaa jos jollain on kokemuksia?

Vierailija
13/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ollut 2 kertaa seurakunnan hiljaisuuden retriitissä. Ei tarvi olla mikään uskovainen. Aion hakee uudelleen. Paljon hakijoita joten voi olla vaikea päästä mukaan. Mutta suosittelen : )

Vierailija
15/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Retriitti voi olla myös taiteilija-retriitti. Siellä pitää osata sitten piirtää ja tai maalata. Tai kirjoittaa runoja :-)

Vierailija
16/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta kesässä on juurikin retriitit. Niistä saa aina jotain uutta, oli aihe mikä tahansa. Joten ei kun mukaan vaan!

Vierailija
17/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Ei paljon konkretiaa, mutta jatkan tutkimista. <3

AP

Vierailija
18/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Frantsilan tilalla on hyviä retriittejä! Ja ruoka siellä, oh lalaa!

Vierailija
19/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uu, Frantsilassa ei olekaan tullut käytyä. Kiva olisi siellä joskus poiketa. 

Vierailija
20/21 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaisuuden ystävien sivuilta voit tutkia kristillisiä hiljaisuuden retriittejä. Suosittelen! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme