Miten olette saaneet lainaamanne rahanne takaisin ihmisiltä, joilla ei ole aikomustakaan maksaa?
Omassa suvussa pariskunta, joka on kaikille suvun sisällä velkaa. Ei aikomustakaan maksaa. Osalta varastivat tavaraa, jonka myivät rahapulassa eteenpäin. Keksivät vain tekosyitä miksi eivät voi maksaa, menevät piiloon ja pelaavat aikaa. Vuosia ihmiset vähän niin kuin säälivät näitä, koska heillä oli kaksi lasta, nykypäivänä lapset aikuisia ja ihmiset haluavat rahansa takaisin.
Jotenkin sitä raapii päätään ja miettii, että miten joku edes kehtaa tehdä tuollaista? Luulisi, että joku omatunto vähän kolkuttelisi, mutta näköjään ei.
Kommentit (47)
Väkivalta toimii aikahyvin. Tai jo sillä uhkaaminen...
Juljus kirjoitti:
Väkivalta toimii aikahyvin. Tai jo sillä uhkaaminen...
Jos ei ole rahaa niin TV. Puhelin ym käy myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on tällainen tilanne meneillään. Appiukkoni on velkaa isälleni auton korjaamisesta. Mun "sotasuunnitelma" asiaan on, että emme miehen kanssa anna appiukon nähdä lastamme ennen kuin rahat ovat kasassa. Lapsemme on appiukon ainoa lapsenlapsi ja tärkee hänelle. Iskemme tähän heikkoon kohtaan. Hähhähhäää!
Ihanaa kun lapsia käytetään aikuisten pelinappuloina, isku- tai lahjontavälineinä. Tekee todella hyvää lapselle.
Ihanaa kun loisia puolustellaan. Tekee todella hyvää lapsille, tietävät pienestä pitäen, ettei velkoja tarvi maksaa takaisin.
Lainaan vain pikkusummia sellaisille, joiden tiedän varmasti maksavan takaisin. Ja aina olen rahani saanut takaisin.
Multa ei saa mitenkään. Jos yrittää tulla oven taakse perimään niin olen vastassa jousen kanssa ja on äkkiä nuoli naamassa jos ei poistu kun käsken.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eräs tuttuni lainasi kaverilleen parisen tonnia. Sopivat maksupäivän, mutta vuodet vaan kuluivat. Noin viiden vuoden jälkeen rahan lainaaja uhkasi viedä asian eteenpäin, eli rikosilmoituksen. Olihan hänellä viestit todisteena lainaamisesta ja rahasummasta ja sovitusta maksamisesta. Uhkaus tehosi ja rahat tulivat. Eli joskus on otettava kovemmat keinot käyttöön.
Lainan maksamatta jättäminen ei ole rikos, joten ilmoitus ei johda mihinkään.
Pankki saattaisi olla vähän eri mieltä jos joku jättäisi heille maksamatta.
Ihanaa kun lapsia käytetään aikuisten pelinappuloina, isku- tai lahjontavälineinä. Tekee todella hyvää lapselle.