Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

1100-1300e/kk pitäisi riittää kaikille.

Vierailija
20.07.2025 |

Näinhän se on. Yh-vanhemmille 150-200 euroa lisää per lapsi.

Jos ei riitä niin arvokysymys.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei riitä. Palkkani on reilut 9.000 ja sillekin keksin käyttöä.

Mielikuvituksen puutetta jos ei saa isoa palkkaa kulutettua. Mutta ap:lla ei mielikuvitus edes riitä että saisi palkkaa.

Vierailija
22/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on minun ihmisoikeus ostaa 500 eurolla vaatteita kerran viikossa

Kyllä sen pitäisi olla ihan ilman taisteluita saavutettu oikeus, että saa elää niin kuin itse haluaa, eikä pidä tehdä kaikkea ympärillä olevien kateellisten ihmisten mielen mukaan. Niin kuin joku muu sanoo.

Minä saan tappaa ihmisiä ja kuluttaa rahaa asioihin joista ei ole mitään hyötyä mihinkään suuntaan vaan päinvastoin, tekee minusta passiivisen, ylipainoisen ja narsistisen ihmisen. Se on minun oikeus.

Tätäkö haluat

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edulliset asunnot ei riitä kaikille.

Vierailija
24/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin riittää.  Vuokraan menee maksimissaan 600€/kk.  Sillä saa jo helposti 3h+keittiön vuokrattua.

Mistä päin Suomea?

Peräseinäjoen sivukylällä.

Vierailija
25/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa 10 v sitten 1300€ kuukaudessa oli isompi raha kuin mitä se nykyään on. Oikeistohulluus, niin 10 v kuluttua 1300€ kuukaudessa ei riitä edes viikon ruokiin. Koko ajan saat samalla rahalla vähemmän ja vähemmän.

Vähänkö olis mahtavaa jos 10v päästä lainaerä olisikin viikon ruokien verran.

No sehän jää nähtäväksi, mitä 10 vuoden päästä on. Jos elossa sinne asti selvitään, eikä sokeiksi tulla.

Vierailija
26/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinkin riittää.  Vuokraan menee maksimissaan 600€/kk.  Sillä saa jo helposti 3h+keittiön vuokrattua.

Mistä ? Kouvolasta vai, puuttuu työpaikat sieltäpäin. 

Vierailija
27/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin Suomea?

https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunnot?haku=m2284899001

Vierailija
28/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvostoliitossa, Kommunismiako halailet suomeenkin.

Vierailija
29/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et saa sillä Helsingistä edes yksiötä.

Vierailija
30/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin Suomea?

Tuonne Kemin asuntoon voiski muuttaa, muut tuntu olevan jossai pershikiällä kuten hesassa.

Vierailija
31/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkä asumiseni maksaa tuon kuussa.

Asuntolaina 800

Kiinteistövero+jäte 120

Vakuutukset 50

Sähkö+lämmitys 120

Vesi 20

Netti 40

Unohtuikohan vielä jotain? Joskus laskin että pelkkä talon olemassaolo maksaa tuon 1100-1200 kuussa (huom:ilman remppoja). Itsekin pitäisi vielä syödä, maksaa sairauskuluvakuutus, liikkuminen ja eläminen. Alin palkka millä tulisin toimeen on joku 2200-2300 kuussa.

Vierailija
32/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä päin Suomea?

Tuonne Kemin asuntoon voiski muuttaa, muut tuntu olevan jossai pershikiällä kuten hesassa.

Onkohan toisella puolella ikkunoita parkkipaikat vai miksi on sälekaihtimet kiinni kuvissa.

Vierailija
33/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on minun ihmisoikeus ostaa 500 eurolla vaatteita kerran viikossa

Kyllä sen pitäisi olla ihan ilman taisteluita saavutettu oikeus, että saa elää niin kuin itse haluaa, eikä pidä tehdä kaikkea ympärillä olevien kateellisten ihmisten mielen mukaan. Niin kuin joku muu sanoo.

Minä saan tappaa ihmisiä ja kuluttaa rahaa asioihin joista ei ole mitään hyötyä mihinkään suuntaan vaan päinvastoin, tekee minusta passiivisen, ylipainoisen ja narsistisen ihmisen. Se on minun oikeus.

Tätäkö haluat

Hienosti sinä asioita tulkitset. Vedit sitten ihan överisti johonkin aivan ääripäähän. 🙄 Voi jumalauta tota yksinkertaisuutta. En todellakaan halua sitä, että pitäisi saada tappaa ihmisiä. Toki niinhän siinä sinun mielestä luki, kun et osaa lukea etkä ymmärrä lukemaasi edes vähän sinnepäin. Hyvä tulla sitten viisastelemaan. Ei tietenkään pidä saada tappaa ihmisiä! Ja kuka tässä mitään tappamisista puhui? Se on nyt ihan siellä sinun omassa päässäsi, että sinun pitäisi saada tappaa. Mutta onko se sinulta pois, jos joku tuntematon ihminen kuluttaa rahaa johonkin sellaiseen, johon sinä et kuluta? On taas vähän ihmeellistä. 

Vierailija
34/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkkä asumiseni maksaa tuon kuussa.

Asuntolaina 800

Kiinteistövero+jäte 120

Vakuutukset 50

Sähkö+lämmitys 120

Vesi 20

Netti 40

Unohtuikohan vielä jotain? Joskus laskin että pelkkä talon olemassaolo maksaa tuon 1100-1200 kuussa (huom:ilman remppoja). Itsekin pitäisi vielä syödä, maksaa sairauskuluvakuutus, liikkuminen ja eläminen. Alin palkka millä tulisin toimeen on joku 2200-2300 kuussa.

Rikkaiden mielestä sun kuuluu myydä asunto pois, jos ei ole varaa.

Vierailija
35/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai saa, meidän tuppukylässäkin rivarikaksio on 600e (kerrostaloja ei ole).

Vierailija
36/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuolla elää, on aika lailla se mitä itsellä menee kuukaudessa elämiseen. Vuora 440e/kk (65m2 kaksio 3km päässä keskikokoisen kaupungin keskustasta), koira n. 50e/kk, auto bensoineen ehkä n. 150e/kk (parin tonnin kottero joka kiltisti palvellut jo 6 vuotta), puhelin, vakuutukset yms. laskut alle 100e/kk. Loput sitten ruokaan ja mihin milloinkin

Vierailija
37/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle riittää, mutta ostan paljon tavaroistani käytettynä. Jos kaikki tienais ton, käytettyä tavaraa ei olisi myyntiin.

Vierailija
38/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa jos tulot kasvavat. Työttömyysraha, asumistuki ja tt-tuki yhteensä tällä hetkellä vajaat 900€.

Vierailija
39/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle riittää kuukaudessa kaikkiin kuluihin 1100€. Valitettavasti palkkani on kuitenkin sen verran isompi, että joudun vielä jäljelle jäävät 1300€/kk sijoittamaan Nordnettiin. 

Olisi hyvä hajauttaa ja sijoittaa muihinkin osakkeisin kuin Nordnettiin. Vaikka sitten Nordnetin kautta jos sulla Aot/ost on siellä.

Vierailija
40/42 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpais, jos ei tartteis töihin mennä. Mutta jos joudun käyttämään 8,5 tuntia päivästä työpaikalla + työmatkat, niin ei tuo riitä korvaukseksi menetetystä elämästä.