Spandexit taas kireänä
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/3e69b58c-d7f2-40cd-8aba-5b6a4b29…
Uli uli uli mulla on pyörä ja omistan koko tien
Kommentit (21)
Normaalisti pyörällä ajetaan kävelytiellä (niin kuin tuossa Iltalehden kuvassakin) jolloin mitään ongelmaa ei ole. Ongelma tulee vasta sitten, kun joku spandex tai vastaava kuvittelee olevansa ajoneuvo ja tunkee autotielle toikkaroimaan.
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti pyörällä ajetaan kävelytiellä (niin kuin tuossa Iltalehden kuvassakin) jolloin mitään ongelmaa ei ole. Ongelma tulee vasta sitten, kun joku spandex tai vastaava kuvittelee olevansa ajoneuvo ja tunkee autotielle toikkaroimaan.
Noi on lapsia ja kuuluukin jalkakäytävälle.
Mitä vaikeaa siinä on? Autoilija hidastaa noin 60 kilometriin tunnissa ja jättää kunnolla väliä. Koskee varsinkin rekkoja.
Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Miettikää kun tulette autolla 100km/h ja mutkan/mäen takaa saavutat hitaan spandex-jonon joka vie koko kaistan, vastaan tulee toinen auto eikä ohittamaan pääse. Aikamoisen jarrutuksen saa tehdä ettei spandexeilta lähde henki.
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Tööttäät, hidastat ja jätät kunnolla väliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Miettikää kun tulette autolla 100km/h ja mutkan/mäen takaa saavutat hitaan spandex-jonon joka vie koko kaistan, vastaan tulee toinen auto eikä ohittamaan pääse. Aikamoisen jarrutuksen saa tehdä ettei spandexeilta lähde henki.
Huooooooh. Oikea tilannenopeus opetetaan jo autokoulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Miettikää kun tulette autolla 100km/h ja mutkan/mäen takaa saavutat hitaan spandex-jonon joka vie koko kaistan, vastaan tulee toinen auto eikä ohittamaan pääse. Aikamoisen jarrutuksen saa tehdä ettei spandexeilta lähde henki.
Huooooooh. Oikea tilannenopeus opetetaan jo autokoulussa.
Jos rajoitus on 100 ja kuivana kesäpäivänä ajat maantietä, mikä olisi sinun mielestä sopiva tilannenopeus? On kevyen liikenteen vastuulla olla tukkimatta autokaistaa maanteillä, varisnkin paikoissa missä huono näkyvyys.
Vierailija kirjoitti:
Piruakos tunkevat tukkimaan joka tien. Ei niiden perässä voi kilometritolkulla nusuttaa.
Mikäs sen estää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Miettikää kun tulette autolla 100km/h ja mutkan/mäen takaa saavutat hitaan spandex-jonon joka vie koko kaistan, vastaan tulee toinen auto eikä ohittamaan pääse. Aikamoisen jarrutuksen saa tehdä ettei spandexeilta lähde henki.
Huooooooh. Oikea tilannenopeus opetetaan jo autokoulussa.
Jos rajoitus on 100 ja kuivana kesäpäivänä ajat maantietä, mikä olisi sinun mielestä sopiva tilannenopeus? On kevyen
Oikea tilannenopeus on sellainen missä ehtii reagoida jos tulee jotain. Huonossa näkyvyydessä se ei ole se 100.
Ellei pyöräilijä aja ihan tien reunassa, ei ole autolijan vika jos ohitus tapahtuu läheltä. Keskellä tietä ajava impotentti spandex ei voi syyttää kuin itseään.
"Oikea tilannenopeus on sellainen missä ehtii reagoida jos tulee jotain. Huonossa näkyvyydessä se ei ole se 100."
Oikea pyöräilytapa on noudattaa lakia ja pysyä tien reunassa.
Vierailija kirjoitti:
Ellei pyöräilijä aja ihan tien reunassa, ei ole autolijan vika jos ohitus tapahtuu läheltä. Keskellä tietä ajava impotentti spandex ei voi syyttää kuin itseään.
Ei sillä ole mitään merkitystä missä kohtaa ajorataa se pyöräilijä ajaa. Kun ohitat vastaantulijoiden kaistalla on turvaväli aina ihan sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei pyöräilijä aja ihan tien reunassa, ei ole autolijan vika jos ohitus tapahtuu läheltä. Keskellä tietä ajava impotentti spandex ei voi syyttää kuin itseään.
Ei sillä ole mitään merkitystä missä kohtaa ajorataa se pyöräilijä ajaa. Kun ohitat vastaantulijoiden kaistalla on turvaväli aina ihan sopiva.
Suomen laki:
Aja ensisijaisesti tien
oikeassa reunassa tai
pientareella.
Poikkeus on vain jos piennarta ei ole, kuten kaupunkien keskustoissa missä jalkakäytävä vieressä, silloin polkupyörällä saa ajaa keskellä autokaistaa.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/publication/Traficom_…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei pyöräilijä aja ihan tien reunassa, ei ole autolijan vika jos ohitus tapahtuu läheltä. Keskellä tietä ajava impotentti spandex ei voi syyttää kuin itseään.
Ei sillä ole mitään merkitystä missä kohtaa ajorataa se pyöräilijä ajaa. Kun ohitat vastaantulijoiden kaistalla on turvaväli aina ihan sopiva.
Suomen laki:
Aja ensisijaisesti tien
oikeassa reunassa tai
pientareella.Poikkeus on vain jos piennarta ei ole, kuten kaupunkien keskustoissa missä jalkakäytävä vieressä, silloin polkupyörällä saa ajaa keskellä autokaistaa.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/publication/Traficom_…
Eikun ajoradan oikeaa reunaa ja peräkkäin, ei usea rinnakkain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Miettikää kun tulette autolla 100km/h ja mutkan/mäen takaa saavutat hitaan spandex-jonon joka vie koko kaistan, vastaan tulee toinen auto eikä ohittamaan pääse. Aikamoisen jarrutuksen saa tehdä ettei spandexeilta lähde henki.
Huooooooh. Oikea tilannenopeus opetetaan jo autokoulussa.
Jos rajoitus on 100 ja kuivana kesäpäivänä ajat maantietä, mikä oli
Kuulepa spandexpelle, pysy pyörätiellä, tai joku päivä olet auton alla 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin viikolla nuo pyöräili rinnakkain 100-alueella vieden käytännössä koko autokaistan, hengenvaarallista touhua. Ellen olisi hidastanut kunnolla ennen ohitusta, olisi tullut nokkakolari kun mutkan takaa tuli auto vastaan. Jatkossa tööttään aina näille koska laki määrää pyörän paikaksi tienreunan, ei keskelle autokaistaa.
Miettikää kun tulette autolla 100km/h ja mutkan/mäen takaa saavutat hitaan spandex-jonon joka vie koko kaistan, vastaan tulee toinen auto eikä ohittamaan pääse. Aikamoisen jarrutuksen saa tehdä ettei spandexeilta lähde henki.
Huooooooh. Oikea tilannenopeus opetetaan jo autokoulussa.
Jos rajoitus on 100
Mulla on sitten ajokamera kun pyöräilen. Ilmoitan usein autoilijoiden pelleilyt poliisille ja olen aiheuttanut niille muutaman sakonkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ellei pyöräilijä aja ihan tien reunassa, ei ole autolijan vika jos ohitus tapahtuu läheltä. Keskellä tietä ajava impotentti spandex ei voi syyttää kuin itseään.
Ei sillä ole mitään merkitystä missä kohtaa ajorataa se pyöräilijä ajaa. Kun ohitat vastaantulijoiden kaistalla on turvaväli aina ihan sopiva.
Suomen laki:
Aja ensisijaisesti tien
oikeassa reunassa tai
pientareella.Poikkeus on vain jos piennarta ei ole, kuten kaupunkien keskustoissa missä jalkakäytävä vieressä, silloin polkupyörällä saa ajaa keskellä autokaistaa.
https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/publication/Traficom_…
Eikun ajoradan oikeaa reunaa ja peräkkäin, ei usea rinnakkain.
On yleistymään päin, että pyöräilijät ajavat ajoradan vasenta laitaa jos jalkakäytävää ei ole käytettävissä. Kai siksi että kävelijätkin niin tekevät.
Piruakos tunkevat tukkimaan joka tien. Ei niiden perässä voi kilometritolkulla nusuttaa.