Kuinka usein naisen pitäisi "pystyä" seksiin, jotta parisuhde voi toimia? (39 v.)
Olen 39-vuotias nainen, ja mietin onko libidoni liian alhainen seksiä sisältävään parisuhteeseen. Pitäisi varmaan etsiä aiheesta tieteellisiä tutkimuksia, mutta sen sijaan kysyn täältä mielipiteitä. Kuinka usein naisen tarvisi (vähintään...) haluta seksiä tai pystyä seksiin, jotta parisuhde miehen kanssa olisi realistinen. Jos mies olisi oman ikäiseni, tai minua vanhempi ehkä 55 vuoteen asti ajatellen.
Mietin olisiko parempi tässä kohtaa elämää ruveta tosissaan etsimään aseksuaalia miestä, mutta nopea googlaus näyttää, että heitä olisi vain 0,3% miehistä. Nykyään minusta on alkanut tuntua jopa siltä, etten kaipaisi seksiä lainkaan parisuhteeseen, sen sijaan läheisyyttä, halailua ja pussailua kyllä. Tiedän, että tarvitsen itse sitä ulkoista viehätystä kuitenkin jotta voin ryhtyä minkäänlaiseen intiimiin parisuhteeseen, vaikka olisi sitten seksitön suhde kyseessä. Eli haastavalta tuntuu.
Kommentit (156)
Meillä on sanaton sopimus, että kerran viikossa peitto heiluu. Joskus useamminkin, mutta tuo on se vähimmäismäärä, millä parisuhde pysyy kasassa. Tietysti se ei ole aina mahdollista, jos on sairautta tai muuta, mutta pääsääntöisesti näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen hakemaan seksuaalinterapeutilta apua. Seksin pitäisi olla mukavaa
Silloin sitä seksiä haluaa.
Älä missään tapauksessa mene seksuaaliterapiaan. Tälläkin palstalla saa useasti lukea minkälaista tuhoa he saavat aikaan.
Jos libidon on syönyt tasa-arvo-aate, niin oppinut terapeutti varmasti auttaa.
Pari kolme kertaa viikossa on hyvä 4 kertaa erinomainen.Voit ottaa suihin tai runkata jos ei itsellä tee mieli.
Se riippuu miehestä. Itse olen saanut suhteissa useimmiten liian vähän seksiä ja olen siis nainen. Minulle -ja palstan avautumisista päätellen- ongelmana on monesti seksin määrän sijasta sen laatu. Ja siinä laadussa oikeastaan se, että mies ei tunne itseään halutuksi. En kestäisi yhtään sellaista että mies jotenkin inhoaa kehoaan ja tekee siitä minulle valtavan ongelman, että mies kohtelee minua kuin hullua tai jotenkin vastenmielistä otusta koska haluan enemmän kuin hän jne.
Toki usein tässä on varmaan kysymys keskimäärin siitä, että (hetero)miehen ja naisen keskimääräinen käsitys siitä, mikä olisi kivaa seksiä voi olla todella erilaista.
En itse edes ole mikään herkkä kukkanen seksin osalta mutta parasta seksiä olen silti saanut mieheltä joka lähestyi asiaa minun nautinto edellä ja nautti puhua seksistä. Enkä nyt tarkoita puhumisella vonkaamista tai läähättelyä tai kaiken kääntämistä seksiin. Vaan oikeasti puhumista aika monimutkaisista fantasioista, osa ihan fiktiivisiä, mitä itse haluaa, tosi yksityiskohtaisia kehuja että miksi pitää juuri minusta. Tämä muodostui sellaiseksi että yleensä minulla on sellaisia keskusteluja lähinnä toisten naisten (hyvien ystävien) kanssa :0
Itselleni on tärkeää että seksistä voi puhua ja se on aiheena toisellekin kiinnostava tai jaksaisi edes kuunnella minun horinoitani asiasta. Ja että tunnen itseni halutuksi. Että on kosketusta, flirttiä, kommentteja (seksistäkin) jotka osoittavat että kumppani tietää mistä pidän, läheisyyttä. Sillä kestää sen että varsinaista seksiä on joskus liian vähän.
Sitä taas en itse kestäisi että se vähäkin seksi jota saisin olisi sellaista ettei toinen ole mukana ja olen joutunut siitä viikkoja kiukuttelemaan. Tällaisen seksin olenkin lopettanut kesken ja sitten myös suhteen, koska en halua kokea että aika valuu hukkaan tai että toisen lähellä on vaikeaa tai mahdotonta olla koska seksi on iso solmukohta suhteessa.
Hirveetä jos vain kerran pari viikossa saisin. Haluan jokapäivä, koska himoitsen miestäni, himoinnut jo yli 40 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
AP: "Nykyään minusta on alkanut tuntua jopa siltä, etten kaipaisi seksiä lainkaan parisuhteeseen, sen sijaan läheisyyttä, halailua ja pussailua kyllä
Jos libido on heikko niin on erittäin outoa että kuitenkin haluasti muunlaista hellyyttä vastakkaiselta sukupuolelta, kuin yhdyntää. Se on ymmärrettävää että jos kykyä ei ole, siis naisella on kuiva tavara, voi hän silti kaivata hellyyttä.
Minusta tässä ei ole mitään outoa. Ihminen on sosiaalinen eläin ja läheisyys tuo myös fyysistä mielihyvää. Varmasti jos se olisi sopivampaa, saattaisi joku tehdä noin ystävän kanssa. Mutta yleensä se nyt on luontevinta parisuhteessa, jatkuva yksinolo ja ihokontakti varsinkin.
Ei korkea libido liity mihinkään yleiseen kellään ja fyysiseen olemukseen eikä alhainen libido mihinkään kylmyyteen. Joku voi olla täysin tunnetasolla estynyt mulggu ja aivan seksihullu.
-tuo aiemmin kirjoittanut nainen joka pitää seksistä kuin hullu puurosta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveetä jos vain kerran pari viikossa saisin. Haluan jokapäivä, koska himoitsen miestäni, himoinnut jo yli 40 vuotta.
Kiitos!
Tämä oli tosi tärkeä ja helpottava tieto.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
JOKU HUIJAA OLEVANSA AP, TÄMÄ KOMMENTTI EI OLE MINUN KIRJOITTAMA. MITÄ OIKEIN YRITÄT TÄLLÄ? TOSI NOLOA SULTA.
-AP
ANTEEKSI, EN TAJUNNUT ETTÄ TOI VALE-AP-KOMMENTTI OLI TARKOITETTU SARKASMIKSI!
-ap...
Pari kertaa viikossa
Olet vielä alle 40v, neljänkympin kriisissä moni haluaa irrotella enempi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
JOKU HUIJAA OLEVANSA AP, TÄMÄ KOMMENTTI EI OLE MINUN KIRJOITTAMA. MITÄ OIKEIN YRITÄT TÄLLÄ? TOSI NOLOA SULTA.
-AP
Halusin saada sinut vastaamaan siihen, kuinka usein sitä seksiä nyt oikein haluat. Ja nyt kun olet paikalla, niin vastaathan kysymykseeni, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
-AP
Halusin saada sinut vastaamaan siihen, kuinka usein sitä seksiä nyt oikein haluat. Ja nyt kun olet paikalla, niin vastaathan kysymykseeni, kiitos.
Kerran kuussa ovulaation aikaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos!
ap
Onko tämä jotain naisvihaa, tai ikärasismia?
Vierailija kirjoitti:
2-3 kertaa viikossa (mies 60 v +) eli olis vaikka 1 normirakastelu ja 1 kinkympi juttu, sitten pari nopsaa laukaisua vaikka suuseksiä aamuerektioihin, sillä voisi pärjätä. Nykyään tulee käytyä vieraissa pari kertaa viikossa, vaikka vaimo 20 v nuorempi.
Kyllä vaan avoimet suhteet on nykyaikaa ja påitäisi olla oletuksena. Josa haluaa monopolin kumppanin seksuaalisuuteen, täytyy myös kantaa vastuunsa hommista. Ei se kotityöt ja halailu ja pussailukaan jaksa pidempään kiinnostaa, jos ei myös seksi toimi.
Hyvä esimerkki, miksi naisten on hyvä elää itsekseen seesteistä, turvallista elämää. Energiat pysyvät itsellä, iho ja keho kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Pari kolme kertaa viikossa on hyvä 4 kertaa erinomainen.Voit ottaa suihin tai runkata jos ei itsellä tee mieli.
Heterosuhteet on so last season valveutuneille naisille. Tyhjän saa pyytämättäkin. Miksi palvoa kalua saamatta itse mitään.
Herätkää naiset!
Arvostan. Tämä olisi itselläkin hyvä. 1-3 kert vk . Voisin lopettaa runkkaamisen heti. M55
Jos heteroseksi olisi yhtä luokatonta miehille mitä se on naisille, miehet eivät koskaan harrastaisi seksiä.
Naiset on sosiaalistettu miesten miellyttämiskulttuuriin. Osa naisista on jo herännyt, osa heräämässä, mutta osa edelleen elää miehen miellyttämiselle ja validaatiolle.
Aseksuaaleillahan on oma yhdistyskin. Etsi sen kautta?
Tunteet loppuu, jos seksi loppuu.
AP: "Nykyään minusta on alkanut tuntua jopa siltä, etten kaipaisi seksiä lainkaan parisuhteeseen, sen sijaan läheisyyttä, halailua ja pussailua kyllä
Jos libido on heikko niin on erittäin outoa että kuitenkin haluasti muunlaista hellyyttä vastakkaiselta sukupuolelta, kuin yhdyntää. Se on ymmärrettävää että jos kykyä ei ole, siis naisella on kuiva tavara, voi hän silti kaivata hellyyttä.