Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka usein naisen pitäisi "pystyä" seksiin, jotta parisuhde voi toimia? (39 v.)

Vierailija
20.07.2025 |

Olen 39-vuotias nainen, ja mietin onko libidoni liian alhainen seksiä sisältävään parisuhteeseen. Pitäisi varmaan etsiä aiheesta tieteellisiä tutkimuksia, mutta sen sijaan kysyn täältä mielipiteitä. Kuinka usein naisen tarvisi (vähintään...) haluta seksiä tai pystyä seksiin, jotta parisuhde miehen kanssa olisi realistinen. Jos mies olisi oman ikäiseni, tai minua vanhempi ehkä 55 vuoteen asti ajatellen.

Mietin olisiko parempi tässä kohtaa elämää ruveta tosissaan etsimään aseksuaalia miestä, mutta nopea googlaus näyttää, että heitä olisi vain 0,3% miehistä. Nykyään minusta on alkanut tuntua jopa siltä, etten kaipaisi seksiä lainkaan parisuhteeseen, sen sijaan läheisyyttä, halailua ja pussailua kyllä. Tiedän, että tarvitsen itse sitä ulkoista viehätystä kuitenkin jotta voin ryhtyä minkäänlaiseen intiimiin parisuhteeseen, vaikka olisi sitten seksitön suhde kyseessä. Eli haastavalta tuntuu.

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On väärin hakea normaalia miestä parisuhteeseen, jos et kaipaa seksiä. Aseksuaalin miehen etsiminen on hyvä ratkaisu, mutta tuskinpa sellaisia on juuri lainkaan olemassa. Suurin osa lienee kaappi-jotain eli suhde on kulissiliitto eikä läheisyyttäkään varmaan sen vuoksi olisi. Tosin en tiedä aiheesta tutkimusta, vain yhden tosielämän tapauksen, missa aseksuaali mies tuli myöhemmin kaapista.

Homo olisikin hyvä ratkaisu ap:n ongelmaan, jos mies on ihan pakko saada. Ja eihän ap voi edes loukkaantua, jos homo käy panemassa miesten kanssa, kun ap ei ole seksistä edes kiinnostunut. Miksi se silloin muka voisi loukata ap:tä?

Ap:lla on ajatus, että haluaisi kuitenkin läheisyyttä mieheltä. Hän ehkä tykkää vain  jonkinasteisesta pettingistä mikä taas ei välttämättä käy homomiehelle. 

En ny

Heteromies on silti huonompi vaihtoehto suhteeseen ap:n kanssa. Ennemmin tai myöhemmin sen alkaa tekemään mieli seksiä. Ja jos ap jotain pettingiä, niin silloin nainen on parempi vaihtoehto. Tietää miestä paremmin nämä asiat.

Joten:

1. Toinen nainen

2. Koira

3. Homomies

4. Heteromies

Vierailija
42/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ap mulle, miksi mies ottaisi naisen kaverikseen?

Eikö siis eri sukupuolta olevat ihmiset voi olla kavereita?

Tietysti voi, mutta samaa sukupuolta oleva on ihan 100% varmuudella parempi vaihtoehto.

Vai oletko asiasta eri mieltä?

Kyllä minä oikeastaan olen. Voi olla että samasta sukupuolesta löytää helpommin ystävän, mutta en nyt todellakaan sanoisi että 100 % varmuudella. Minulla on hyviä ystäviä kumpaakin sukupuolta, onneksi näin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen 38v nainen, ja mulla on alhainen libido. Pari kertaa kuussa riittäisi. Tällä hetkellä olen sinkku. Sen sijaan muu läheisyys on tärkeää, sitä tarvitsisin päivittäin. 

Vierailija
44/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin jotain sinunkin täytyy miehelle antaa jos vastapainoksi ilmeisesti itsekin haluat häneltä jotain? Parisuhde on kompromisseja mutta toki parisuhteita ja miehiä on niin monenlaisia että kehoittai852sin ensin etsimään sen miehen. 

Vierailija
45/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vaimoni kanssa olemme sisällyttäneet käsiseksin ja haaveiluttamisen seksiin, emme ole koskaan, emmekä milloinkaan, kumpikaan kieltäytyneet seksistä ja herttailusta koko 56 vuotisen aviomme aikana.  Kynis.mi

Vierailija
46/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP himoitsee miestä parisuhteeseen, ei kaveruuteen. Parisuhde on seksuaalinen suhde.

Miehen ja naisen välinen kaveruus tietenkin toimii, aina siihen asti kunnes mies valloittaa naisen. Yhtä lukuunottamatta olen kaverinaiseni ottanut.

Vierailija
47/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2-3 kertaa viikossa (mies 60 v +) eli olis vaikka 1 normirakastelu ja 1 kinkympi juttu, sitten pari nopsaa laukaisua vaikka suuseksiä aamuerektioihin, sillä voisi pärjätä. Nykyään tulee käytyä vieraissa pari kertaa viikossa, vaikka vaimo 20 v nuorempi. 

Kyllä vaan avoimet suhteet on nykyaikaa ja påitäisi olla oletuksena. Josa haluaa monopolin kumppanin seksuaalisuuteen, täytyy myös kantaa vastuunsa hommista. Ei se kotityöt ja halailu ja pussailukaan jaksa pidempään kiinnostaa, jos ei myös seksi toimi.

Pertin fantasiat vol 983

Vierailija
48/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen hakemaan seksuaalinterapeutilta apua. Seksin pitäisi olla mukavaa

Silloin sitä seksiä haluaa.

Jos ap ei kaipaa seksiä niin mikä siinä on ongelmana. Ongelmana on vain se, että hän haluaisi parisuhteen eikä aseksuaaleja miehiä välttämättä ole. 

Miehillä se kiinnostus taitaa lakata iän myötä, vaikka muuta väitetään. Täytyy löytää tarpeeksi vanha mies.

Vierailija
49/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen 38v nainen, ja mulla on alhainen libido. Pari kertaa kuussa riittäisi. Tällä hetkellä olen sinkku. Sen sijaan muu läheisyys on tärkeää, sitä tarvitsisin päivittäin. 

Se koira!

Vierailija
50/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP himoitsee miestä parisuhteeseen, ei kaveruuteen. Parisuhde on seksuaalinen suhde.

Miehen ja naisen välinen kaveruus tietenkin toimii, aina siihen asti kunnes mies valloittaa naisen. Yhtä lukuunottamatta olen kaverinaiseni ottanut.

Parisuhteeseen kuuluu seksi. Kaverisuhteeseen taas ei.

Kuvitteleeko ap, että kerran kuussa ovulaation aikoihin riittää miehelle?

Vierailija
51/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo yleinen tapa ymmärtää 'seksi' yhdynnäksi johtaa RASKAASTI HARHAAN. Vaikka se olisi miten usein tai harvoin toistuva, yhdynnän halu ei suinkaan aina ole YHTAIKAINEN. Mutta laukeaminen eli orgasmi on pitkäaikaisesti VÄLTTÄMÄTÖN, vaikka se saattaa mennä joskus muutenkin ohi.

Minulla on näkemys - ja nyt vetoan kokemusasiantuntemukseen - että silloin kun esiintyy eriaikaisuutta, paras on ns. käsiseksi, jolloin herttaisia puhuen hyväilee toisen sukupuolielimiä orgasmiin asti. Ja jos puolisot ovat täydellisesti vapaat MUSTASUKKAISUUDESTA, käsiseksi saa vielä korkeamman muodon, 'haaveiluttamisen', jolloin juttelee toisen kokemuksista ja fantasioista, jotka suuntautuvat aivan eri henkilöihin kuin omaan puolisoon.

Mutta kuten sanoin, silloin täytyy olla aivan vapaa mustiksesta, mitä enemmistö ei suinkaan ole. Takana siinä, että 1) OMA puoliso haaveiluttaa 2) TOISISTA, on tietysti ihmisen moniavioinen rakenne. Vaimoni kanssa sen oltua ohjelmassa molemminpuolisesti jo vuosikymmeniä, voin vakuutta, että MIKÄÄN ei ole ihanampaa, kuin että 1) oma haaveiluttaa  2) toisista. Kun sen on edes kerran kokenut, niitä ei voi enää irrottaa toisistaan edes rautakangella.

Molemmat kuuluvat yhteen, sillä (miehen kannalta, ja taas edustusmaagisesti ajatellen), kaikki naiset edustavat samaa yhtä naiseutta, (ja naisen kannalta ajatellen), kaikki miehet edustavat yhtä miehuutta.

Mutta jos on taipumusta mustikseen, käsiseksi on kuitenkin paras ratkaisu, vaikka ilman toisen haaveiluttamista.  Kynis.mi

Vierailija
52/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tämä ollut vastaus kysymykseen miksi. Ettekö te naiset tajua: Ei miehet halua olla kavereita naisten kanssa. Miehet haluavat panna naisia. Kavereita me halutaan olla muiden äijien kanssa. Ja syy on se, että yksikin "kaverinainen" porukassa sekoittaa kaiken. Joku/jotkut haluaa kuitenkin höylätä sitä. Tai sitten sitä pitää odotella, auttaa, puhua nätisti,  ymym.Jos meillä onkin jokin kaverinainen, on se yleensä tullut jonkun miehen mukana, pariskuntana. 

Mielestäni on erittäin harvinaista, että mies ja nainen voivat olla kavereita. Yleensä menee jossain kohtaa ihastumiseksi, tai naimiseksi, ja sitten ei enää ollakkaan kavereita.

M46

Vierailija
53/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähintään niin usein kuin mies haluaa. Kyse ei ole vain seksistä/yhdynnästä, lisäksi mies haluaa puuhailla erilaisia eroottisia leikkejä kaunottarensa kanssa.

Olen 68v, ~kerran vuorokaudessa on minulle luontainen yhdyntätiheys, leikkejä ~kerran viikossa.

Oikeastaan olet 48 vuotias, jolla ei enää seiso muualla, kuin muistoissa.

Vierailija
54/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista.

Ehkä alan tutkimaan tarkemmin tätä miesten aseksuaalisuuden mahdollisuutta. Että voisiko sellainen kuitenkin realistisesti olla löydettävissä. Jos ei vaikuta realistisesti mahdolliselta, niin täytyy sitten unohtaa parisuhde-ajatukset.

En ole ketään ajatellut harhauttaa parisuhteeseen, jossa toinen osapuoli odottaa hyvin aktiivista seksielämää, ja itse en siihen pysty. Halusin avukseni vain näkökulmia siihen, kuinka tiheästi oikeasti parisuhteessa tarvisi olla seksiä. Että kannattaako omalla libidollaan hakeutua ollenkaan seksiä sisältäviin parisuhteisiin.

-ap 

Vierailija
55/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ups, tuli vahingossa lainaus tuosta ylläolevasta kommentistani.

-ap

Vierailija
56/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyviin tapoihin ei kuulu vastat kysymykseen kysymyksellä. Mutta, jos mitään muuta sanottavaa ei kertakaikkiaan ole, niin menkööt sitten tämän kerran. Mutta voisit edes yrittää.

Vierailija
57/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei tämä ollut vastaus kysymykseen miksi. Ettekö te naiset tajua: Ei miehet halua olla kavereita naisten kanssa. Miehet haluavat panna naisia. Kavereita me halutaan olla muiden äijien kanssa. Ja syy on se, että yksikin "kaverinainen" porukassa sekoittaa kaiken. Joku/jotkut haluaa kuitenkin höylätä sitä. Tai sitten sitä pitää odotella, auttaa, puhua nätisti,  ymym.Jos meillä onkin jokin kaverinainen, on se yleensä tullut jonkun miehen mukana, pariskuntana. 

Mielestäni on erittäin harvinaista, että mies ja nainen voivat olla kavereita. Yleensä menee jossain kohtaa ihastumiseksi, tai naimiseksi, ja sitten ei enää ollakkaan kavereita.

M46

BINGO JA AAMEN!!!

Vierailija
58/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin usein, kuin mieli tekee ja sitä tarvitsee. Ja silloinkin aina vähemmän haluavan tahdon mukaan. Sinun tapauksessa harvoin. Ovulaation aikoihin?

95% normaalista miehistä tämä ei riitä. Sun ei oikeasti kannata alkaa parisuhteeseen miehen kanssa, JOLLE ETUKÄTEEN kerro tilannettasi. Aseksuaalin miehen löytää yhtä helposti kuin yksisarvisen. Impotentti löytyy sitten helpommin.

Vierailija
59/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

Ehkä alan tutkimaan tarkemmin tätä miesten aseksuaalisuuden mahdollisuutta. Että voisiko sellainen kuitenkin realistisesti olla löydettävissä. Jos ei vaikuta realistisesti mahdolliselta, niin täytyy sitten unohtaa parisuhde-ajatukset.

En ole ketään ajatellut harhauttaa parisuhteeseen, jossa toinen osapuoli odottaa hyvin aktiivista seksielämää, ja itse en siihen pysty. Halusin avukseni vain näkökulmia siihen, kuinka tiheästi oikeasti parisuhteessa tarvisi olla seksiä. Että kannattaako omalla libidollaan hakeutua ollenkaan seksiä sisältäviin parisuhteisiin.

-ap 

Kuinka usein (tai harvoin) sitä seksiä tarvitset? Tähän ei vielä olla saatu vastausta.

Vierailija
60/156 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista.

-ap 

Kuinka usein (tai harvoin) sitä seksiä tarvitset? Tähän ei vielä olla saatu vastausta.

Just näin. Täytyisi tietää mikä aloittajan mielestä nyt sitten on useasti ja mikä ei.

Väitän, että keskimääräisesti seksistä kiinnostunut henkilö haluaa sitä pari kertaa viikossa?