Mitä on kotiruoka?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa joka sairastuttaa ihmisiä eniten.
Haista kukkanen. Jos teen linssikeittoa, papukeittoa, puutarhurin piirasta, kantarellipastaa jne. niin se on kotiruokaa, koska se on itse tehtyä. Tuskin ketään sairastuttaa. Mitäs itse syöt?
Kotiruoka on sitä mitä Kape Aihinen opettaa tekemään kotona. Hänen ravintoloistaan saa sitten ravintolaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruokaa joka sairastuttaa ihmisiä eniten.
Haista kukkanen. Jos teen linssikeittoa, papukeittoa, puutarhurin piirasta, kantarellipastaa jne. niin se on kotiruokaa, koska se on itse tehtyä. Tuskin ketään sairastuttaa. Mitäs itse syöt?
Ei tartte haistatella. Nuo mainitsemasi on tietty kotiruokia. Saattavat kyllä sairastuttaakin jonkun, niin kuin mikä tahansa ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Kotona valmistettu ruoka, joka on valmistettu itse. Ja jos laadukkaista raaka-aineista niin hyvä. Mutta hintojen noustua, moni näistä(kin) on joutunut tinkimään.
Ei välttämättä joudu tinkimään, jos ymmärtää sen, että laatu ei riipu hinnasta.
Kotiruoka eli kotiin woltattu ruoka. Ei esim työpaikan buffetlounas tai lentsikkaruoka ellet asu töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija:
Näkee kyllä. Mutta minusta kotiruoka ei todellakaan ole sama kuin terveellinen ruoka, vaan jotain jälkeenjäänyttä tai vanhanaikaista siinä on. Ehkä se oli terveellistä jonkin 1950-70-luvun mittapuun mukaan, kun piti saada halvalla paljon energiaa.
Mihin aikaan olet jäänyt kiinni? Kotiruoka mielestäni nykyään on sitä, että vältetään eineksiä ja prosessoituja lihatuotteita, tehdään mahdollisimman paljon itse tuoreista vihanneksista ja juureksista ja niin vähällä pehmeäksikokkaamalla kuin mahdollista. Sinulla taitaa olla joku ikivanha mummi mökillä, joka läskisoosia perunamuusin kanssa yrittää kokata ja muille tuputtaa! Paitsi ettei niin vanhanaikaisia mummeja enää edes ole. . .
Läskisoosi on hyvää ja ravitsevaa ruokaa. Syön sitä talvisin useinkin, enkä ole edes mummo enkä sitä muille tuputa.
Kaikki mitä kukin tekee eri aineksista omassa kodissaan on kotiruokaa, esim. Saarioisten tekemä eines ei ole kotiruokaa.