Yksin rannalla - mihin rahat ja puhelin?
Olen menossa Espanjaan teinieni kanssa, jotka eivät ole rantaihmisiä. Onko vinkkejä, mihin jemmaisin nyssäkkäni uinnin ajaksi? Rahaa en paljoa tarvitse rantsussa, mutta puhelin on tärkeä juurikin niitten teinien takia.
Kommentit (40)
Ota prepaid kuukaudeksi ja laita se johonkin vanhaan puhelimeen eikä puhelimeen mitään tietoja.
Menet ottamaan aurinkoa sellaiseen paikkaan missä on maksulliset rantatuolit ja niiden yhteydessä joku baari tms. Kun menet uimaan niin viet tavarasi baariin, hymyilet ystävällisesti ja kysyt voiko hän ottaa ne hetkeksi tiskin taakse turvaan kun käyt pulahtamassa. Muista tipata.
Ja hyvä konsti on ottaa reissuun mukaan joku vanha rämä puhelin (jokaisella on tälläinen vanha luuri piironginlaatikossa) ja vaihtaa reissun tai rantapäivän ajaksi SIM kortti tähän puhelimeen. Voit jopa selvittää teleoperaattoriltasi mahdollisuutta ns multi-sim korttiin jolloin saat ylimääräisen sim kortin kakkospuhelimessa käytettäväksi, ja molemmat puhelimet soivat samaan aikaan kun joku soittaa. Silloin ei tarvitse edes vaihtaa sim kortteja.
Kolmas konsti on sanoa niille teineille, että olet klo 10-12 välillä rannalla ja ilman puhelinta, kyllä ne sen aikaa pysyvät hengissä ja pieni itsenäistymisharjoitus saattaa tehdä teille molemmille hyvää
Ennen kuin oli kännyköitä, tuo olisi hoidettu niin, että mennään yhdessä rannalle ja valitaan se paikka, missä on tarkoitus olla ja mistä löytyy, jos on asiaa. Sitten jos teinit ei halua jäädä, voivat lähteä käymään muualla kun tietävät, mistä äiti löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Ota vanha puhelin rannalle jos puhelimen on pakko olla mukana
Hanki siihen prepaid.
Miksi niiden teinien pitää pystyä koko ajan tavoittamaan? Kun olin itse teini-ikäinen niin oli ihan normaalia että vanhempiin ei saanut yhteyttä moneen tuntiin, eikä kyllä koskaan ollut tarvettakaan.
Ulkomaan reissuilla sovittiin jotkut raamit, esim että me mennään rannalle ja aikuiset lähtee museokierrokselle, ja sitten nähdään kello x paikassa y. Jos olisi tullut ongelmia niin jokainen tiesi kyllä hotellin nimen missä asutaan ja sieltä olisi saanut oikeassa hätätilanteessa apua.
Nykyään on jotenkin niin itsestäänselvyys että ollaan 24/7 tavoitettavissa että ihmiset ovat unohtaneet että ilman kännykkääkin voi elää ja maailma ei lopu jos ei voi samantien soittaa. Sitten ihmetellään miksi nykynuorista kasvaa uusavuttomia.
Kaiva laatikosta vanha Nokia 6110 ja siihen prepaid. Voit jättää sen huoletta aurinkotuolille lojumaan eikä kukaan koske sillä rosvot luulevat sinun olevan huumekauppias koska käytät ei-älypuhelinta.
Ajattelin, että olet yksin rannalla. Minä panin kännyn pyyhkeen alle kun kävin uimassa.
Katse rantaan päin. Kahlasin ensin syvemmälle, ja uintisuunta pyyhkeeseen eli rantaan päin.
.
Mut jos on porukkaa biitsillä, niin pane muovipussiin känny, kaiva hiekkaan kolo, ja sen päälle pyyhe ja muut tykötarpeesi.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin, että olet yksin rannalla. Minä panin kännyn pyyhkeen alle kun kävin uimassa.
Katse rantaan päin. Kahlasin ensin syvemmälle, ja uintisuunta pyyhkeeseen eli rantaan päin.
Mut jos on porukkaa biitsillä, niin pane muovipussiin känny, kaiva hiekkaan kolo, ja sen päälle pyyhe ja muut tykötarpeesi.
Jos olet uimassa, et ehdi tehdä mitään, vaikka näkisit kun ne viedään. Kun pääset kuivalle maalle, varas on jo tiessään.
Vierailija kirjoitti:
Kaiva laatikosta vanha Nokia 6110 ja siihen prepaid. Voit jättää sen huoletta aurinkotuolille lojumaan eikä kukaan koske sillä rosvot luulevat sinun olevan huumekauppias koska käytät ei-älypuhelinta.
Myös Prepaidit rekisteröidään Espanjassa. Jos joku tekee sillä sinulta varastamallaan prepaidilla pahojaan, niin olet vastuussa. Enkä jättäisi Nokia 6110-puhelintakaan varastettavaksi. Mieluummin vaikka möisin sen, ovat kysyttyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kännykkää tarvii biitsillä? Jätä hotellin turvakaappiin rahat ja kännykät.
Maksamiseen.
Jos ottaa vaan käteistä tai prepaid pankkikortin, jossa ei ole paljoa
Vierailija kirjoitti:
.
Kakkavaippaan kääri.
Vaippaa ehdotan minäkin. Tenat hyötykäyttöön 👍
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin kännykkää tarvii biitsillä? Jätä hotellin turvakaappiin rahat ja kännykät.
Maksamiseen.
Ota mukaan pieni määrä käteistä mutta jätä puhelin majapaikkaan.
Siis ihan samahan se on, meneekö yksin tai jonkun kanssa, jos välillä kuitenkin käy uimassa. Mä en kyllä yleensä ota rannalle puhelinta, mutta ei ole kyllä ikinä kukaan käynyt penkomassa kassia tai mitään vienyt. Miehen kanssa yhdessä ollaan vedessä kuitenkin
Vierailija kirjoitti:
Jokin vanha Nokian malli on haluttua tavaraa rosmojen piirissä. Tuo se ei ollut.
Vaateläjään olen käärinyt. Katse myös aina omiin tavaroihin päin. Uin selkää/rintaa vuorotellen
Vaippaa olen hyödyntänyt minäkin. Lisäksi mun laukku on ollut lastenrattaissa sen verran hankalassa paikassa, että sitä si siitä nopeasti auki/irti saa. Toki teinien kanssa tämä ei enää toimi :)
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma täällä Suomessa menet yksin rannalle niin saa pelätä että joku nyysii sun omaisuuden
Juu ei siinä tarvii Espanjaan mennä, olet uimarannalla yksin missä hyvänsä, niin aina sama ongelma. Se vedenpitävä pussukka tietenkin voisi olla ratkaisu, mutta puhelimen lisäksi mukana saattaa olla muutakin, mitä ei haluaisi kadottaa, kuten kotiavaimet, vaatteet..
Vierailija kirjoitti:
Miksi niiden teinien pitää pystyä koko ajan tavoittamaan? Kun olin itse teini-ikäinen niin oli ihan normaalia että vanhempiin ei saanut yhteyttä moneen tuntiin, eikä kyllä koskaan ollut tarvettakaan.
Ulkomaan reissuilla sovittiin jotkut raamit, esim että me mennään rannalle ja aikuiset lähtee museokierrokselle, ja sitten nähdään kello x paikassa y. Jos olisi tullut ongelmia niin jokainen tiesi kyllä hotellin nimen missä asutaan ja sieltä olisi saanut oikeassa hätätilanteessa apua.
Nykyään on jotenkin niin itsestäänselvyys että ollaan 24/7 tavoitettavissa että ihmiset ovat unohtaneet että ilman kännykkääkin voi elää ja maailma ei lopu jos ei voi samantien soittaa. Sitten ihmetellään miksi nykynuorista kasvaa uusavuttomia.
Joskus ei ollut kännyköitä ollenkaan...
Someriippuvaiset tarvii sitä aina ja kaikkialla 🤨