Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsemurhalla uhkailu erotilanteessa

Vierailija
19.07.2025 |

Minkälainen ihminen sortuu näin halpamaiseen kiristykseen?

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otat eron miehestäsi? Miksi kiusaat miestäsi?

Vierailija
42/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kirjoittele höpöjä. Siinähän uhkailee

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskoin yli 20 vuotta, että ex  tekee itselleen jotain, jos en taivu hänen tahtoonsa. Viimein tuli mitta täyteen ja sanoin, että ta pa sitten itsesi. Siihen loppui uhkailut ja tuli tosi nöyrä mies. Onneksi ei tarvii enää kuunnella eikä katsella uhrimielistä miestä. 

Vierailija
44/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on paha olla. Ihminen, joka on tottunut kiristämään ja manipuloimaan.

Kuvailit narsistin. 

Vierailija
45/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vähälahjainen. Mihin kaikkeen uskot

Vierailija
46/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 23 vuotiaana, ja nyt miesystäväni, joka on 61-vuotias.

T. Nainen

Onkohan meillä ollut sama mies.

Vierailija
47/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös alkoi toinen mölisemään miten elämässä ei ole muka mitään järkeä ilman minua, kun aloin pohtimaan että onko tässä touhussa mitään järkeä. Aiemmin oli pahoittanut myös mielensä kun korjailen kuulemma ennemmin rikkinäisiä tavaroita kuin häntä.

Miten ihmistä voi korjata?! Ehkä psykologi jos itse hakee apua. Itse käskisin hakea apua.

Vierailija
48/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni uhkaili itsemurhalla kun sanoin että haluan erota. Hän onnistui tällä kiristämään suhteelle jatkoaikaa. Olin täysin onneton ja inhosin häntä tämän takia. Itse hän oli kuin mitään ei olisi tapahtunut mikä sai vihaamaan entistä enemmän.

Toisella kerralla sama juttu. Silloin en kuitenkaan antanut periksi, vaikka se pommittaminen ja syyllistäminen meni sairaaksi. Pidin pintani ja katkaisin välit ja vaihdoin puhelinnumeroni ja osoitteeni salaiseksi.

Lopputulos: sama tyyppi käveli 10 vuotta myöhemmin täysin elossa jonkun naisen kanssa vastaan ja näytti elävän.

Että kiristystähän tuo on. Varmaan 1 prosentti uhkaajista toteuttaa uhkauksensa ja niistäkin onnistuu vain 1 prosentti.

Vierailija
49/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä aikoi tappaa itsensä minun nähteni tai tappaa minut ja itsensä sen jälkeen. Kun halusin erota alkoi tämä ja joka kerta kun on sattumalta nähty jossain vuodesta toiseen. Joutui suljetulle eron jälkeen. Pelkäsin pitkään eron jälkeen että toteuttaa uhkauksensa koska ei voinut tietää oliko se pelottelua vai oliko ongelmat siinä pisteessä että toteuttaa. Jos tälläistä sanoo toiselle niin joku vika täytyy olla eikä se aina tarkoita ilkeää manipulointia vaan voi olla että toinen tarvitsisi apua omien tunteiden kanssa.

Vierailija
50/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

Miksi siis?

Itsellä tuli nuorena ensimmäisen eron aikana nuoruuden tunnetuiskuissa. Totesin että tapan itseni. Ei tosiaan ollut tarkoitus uhkailla enkä tajunnut miten väärin se on, tuntui vaan kovaa niin pahalta. Anteeksi sen aikaiselle poikaystävälle!

Itse olen kuullut viimeisimmässä suhteessa sitä itsarilla uhkailua niin paljon, että muutaman ambulanssin ja poliisin soittelin jälkeen sitä ei enää jaksanut ottaa tosissaan kun tarkoitus oli selkeästi vaan saada muut hätääntymään ja sillä kuitatuksi omat mokailut.

Elossa tuo on edelleen ja erosta on jo vuosia.

Karman laki toimi kohdallasi.

Vierailija
51/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otat eron miehestäsi? Miksi kiusaat miestäsi?

Ero on jokaisen oikeus, ei kiusaamista. Miksi naisen pitäisi jäädä paskaan suhteeseen säälistä? Eivät miehetkään jää.

Samat oikeudet, samat velvollisuudet. Lopeta epämiehekäs ininäsi.

M52

Vierailija
52/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle myös alkoi toinen mölisemään miten elämässä ei ole muka mitään järkeä ilman minua, kun aloin pohtimaan että onko tässä touhussa mitään järkeä. Aiemmin oli pahoittanut myös mielensä kun korjailen kuulemma ennemmin rikkinäisiä tavaroita kuin häntä.

Miten ihmistä voi korjata?! Ehkä psykologi jos itse hakee apua. Itse käskisin hakea apua.

En tiedä, mutta ilmeisesti hänellä oli odotuksissa että minä jotenkin korjaisin/parantaisin hänet ihmisenä. Ei paineita!

Vierailija
53/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Nainen

T. Pervo-Erkki 61.v.

Vierailija
54/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. vaikeasti masentunut.

Tai persoonallisuushäiriöinen.

Itsemurhalla uhkaaminen missä tahansa tilanteessa on sairasta. Olen itsekin siihen sortunut, ja olin silloin psyykkisesti sairas.

Vierailija
55/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exä uhkaili itsarilla.

Annoin sille narun ja jakkaran.

Vierailija
56/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäni uhkaili itsemurhalla kun sanoin että haluan erota. Hän onnistui tällä kiristämään suhteelle jatkoaikaa. Olin täysin onneton ja inhosin häntä tämän takia. Itse hän oli kuin mitään ei olisi tapahtunut mikä sai vihaamaan entistä enemmän.

Toisella kerralla sama juttu. Silloin en kuitenkaan antanut periksi, vaikka se pommittaminen ja syyllistäminen meni sairaaksi. Pidin pintani ja katkaisin välit ja vaihdoin puhelinnumeroni ja osoitteeni salaiseksi.

Lopputulos: sama tyyppi käveli 10 vuotta myöhemmin täysin elossa jonkun naisen kanssa vastaan ja näytti elävän.

Että kiristystähän tuo on. Varmaan 1 prosentti uhkaajista toteuttaa uhkauksensa ja niistäkin onnistuu vain 1 prosentti.

Olisit mennyt sen luokse ja sanonut että mites sinä siinä vielä kävelet kun uhkasit monta kertaa tappaa itsesi? Saisi uusi nainenkin tietää minkä sankarin kanssa seurustelee.

Vierailija
57/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. vaikeasti masentunut.

Tai persoonallisuushäiriöinen.

Itsemurhalla uhkaaminen missä tahansa tilanteessa on sairasta. Olen itsekin siihen sortunut, ja olin silloin psyykkisesti sairas.

Ero voi aiheuttaa tunne-elämän häiriön, johon ei muuten vajoaisi. Varsinkin jos tulee puskista. Ei siis aina ole taustalla psyykkistä sairautta sinänsä.

Vierailija
58/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja sinä rakas keittiössä

Vierailija
59/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotilanteessa uhkailu on tyhmää. Yksikään ihminen ei ole sen arvoinen että pitäisi tappaa itsensä. Kaloja riittää vedessä. 

Jos eroon liittyy pettämistä, tai tilanne, että toinen jättää lapset toisen harteille, ymmärrän tuskan joka saa sanomaan typeryyksiä. Vihoissaan ihminen voi sanoa mitä vaan, mitä ei tarkoita. Tällaisessa tilanteessa se pettävä tai jättävä osapuoli toki ansaitsee kaikki vihamieliset sanat. 

Itse halusin eroa. Meillä oli ja on yhteiset lainat, joita pääsääntöisesti minä yksin lyhennän. Mies on myös lainannut minulta rahaa. Ilman rahaa ei ole elämää, joten kyllä, olen sanonut, että jos en vähitellen ala saada saataviani, voin yhtä hyvin kuolla. Ajattelen myös niin. Ei ole kiva kitkuttaa. Olisin edes työtön niin olisi joku vapaus mutta ei. Olen tehnyt ja teen kovasti töitä rahojeni eteen. En uhkaile, sanon. Jonain päivänä saatan väsyä lopullisesti.

Vierailija
60/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun veli teki. Myös yksi työkaveri teki. Ei se aina jää pelkäksi uhkailuksi.

Hieno homma! Tekijämiehiä