Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsemurhalla uhkailu erotilanteessa

Vierailija
19.07.2025 |

Minkälainen ihminen sortuu näin halpamaiseen kiristykseen?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaasta kannattaa aina erota. Lähde heti sillä kyseinen latvalaho saattaa keksiä että pitää kostaa sinulle. 

Vierailija
22/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos itsetuhoisista ajatuksistaan ei puhu, niin jälkeenpäin huokaillaan että "olisipa se sanonut jotain".

Tämä!!!

Minä olen sanonut ex-miehelleni, että en jaksa enää elää, kun hän jätti minut. Minulta meni parisuhteen lisäksi koti ja lapset (heidän koulunsa oli entisen kodin lähellä), terveys ja työpaikka oli mennyt jo aiemmin. Minulla ei ollut muuta kuin perheeni. Mieheni kuitenkin rakastui keski-iän kriisissään toiseen ja jätti minut 25 vuoden jälkeen hyvin yllättäen.

En sanonut tuota siksi, että olisin kiristänyt häntä perumaan aikeensa. Sanoin tuon siksi, että kuolema tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Olla elossa oli kuin joutuisi elämään pahinta painajaistaan. Jouduin useana yönä pohtimaan, onko tämä se yö, kun lähden päivystykseen, jotta en riistä henkeäni. Yöt kun olivat päiviä pahempia, itkin niin lohduttomasti, että en saanut happea.

Toki olisin toivonut exältäni jonkinlaista myötätuntoa tai edes tunnustusta siitä, että hän tekee minulle aivan järkyttävän teon. En saanut sitä. En myöskään ystävältäni, jolle myös avasin pahaa oloani. Päinvastoin, ystävä suuttui ja oli huolissaan exästäni, kun noin julmasti häntä olin manipuloinut. Minä olin kuitenkin siinä vieressä aidossa hengenhädässä.

Olen hakenut apua ja sitä saanut, en ole enää itsetuhoinen. Mutta ero on pahimmillaan kuolemanvakava paikka, ja ihan syystä erokirjoissa (esim. M. Stolbow) kehotetaan lupaamaan itselleen, ettei tapa itseään. Joten älkää tuomitko tilanteita taustoja tuntematta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten jos itsetuhoisista ajatuksistaan ei puhu, niin jälkeenpäin huokaillaan että "olisipa se sanonut jotain".

Kukaan ei jää kaipaamaan. KYS vaan

Vierailija
24/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla kohdalla kyseessä täysi psykopaatti. Mies vainoaa minua vieläkin, vuosia eron jälkeen.

Sain eron jälkeen viestejä, että kohta hän kuolee - hän t appaa itsensä koska jätin hänet.

Kerran tällaisen viestin jälkeen meni noin vartti, kun hänen puhelinnumerostaan tuli viesti:" Olen (ex-miehesi) Pekan kaveri, ja lähetän tämän viestin Pekan puhelimesta. Pekka on kuollut. Pekan kuolema on sinun syysi."

Vierailija
25/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!!!

Minä olen sanonut ex-miehelleni, että en jaksa enää elää, kun hän jätti minut. Minulta meni parisuhteen lisäksi koti ja lapset (heidän koulunsa oli entisen kodin lähellä), terveys ja työpaikka oli mennyt jo aiemmin. Minulla ei ollut muuta kuin perheeni. Mieheni kuitenkin rakastui keski-iän kriisissään toiseen ja jätti minut 25 vuoden jälkeen hyvin yllättäen.

En sanonut tuota siksi, että olisin kiristänyt häntä perumaan aikeensa. Sanoin tuon siksi, että kuolema tuntui ainoalta vaihtoehdolta. Olla elossa oli kuin joutuisi elämään pahinta painajaistaan. Jouduin useana yönä pohtimaan, onko tämä se yö, kun lähden päivystykseen, jotta en riistä henkeäni. Yöt kun olivat päiviä pahempia, itkin niin lohduttomasti, että en saanut h

Jos nyt vaan hoidat itsesi pois luvioista

Vierailija
26/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mä en saa sua kukaan muukaan ei saa💀

Vierailija
27/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen sitoutunut ihminen.

Elämme pinnallisessa maailmassa jossa ihmissuhteet ovat kertakäyttöhyödykkeitä. Kaikki eivät vaan sitä ymmärrä ja ottavat suhteen tosissaan. Kannattsisia aina alussa muistuttaa ettei toinen sitoudu liikaa.

Vierailija
28/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on paha olla. Ihminen, joka on tottunut kiristämään ja manipuloimaan.

Tai sitten vain ihminen, jolla on paha olla eikä näe mitään hyvää elämässä yksin. Itsemurhasta puhuminen ei ole aina uhkailua, vaikka se sellaiseksi helposti koetaan.

Sepä ei poista sitä faktaa että jos kiristää itsarilla on aivan äärimmäisen häiriintynyt ja myös henkisesti väkivaltainen ihminen. -eri

Vierailija
29/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tutuksi tuli toisen pahat olot. Kun alkoi tympimään miten hän sitä oloaan jatkuvasti kippasi minun niskaani saaden oloni tuntumaan pahikseksi joka ei muuta osaa tehdä kuin loukata pienimmilläkin teoillaan ja sanoillaan, niin sitten erokin tietysti oli minulta aivan sikamainen teko. Lopulta se kuitenkin selvisi että olin lähinnä joku terapiaa vastaava juttu eikä se oikeastaan mikään parisuhde edes ollut. Häntä alkoi kiukuttamaan jatkuvasti enemmän kun alkuhuuman hekumahöyryt alkoivat haihtumaan ja se masennus taas ottamaan enemmän valtaa. Jälkeeni ei sitten kauaa mennytkään kun oli jo toiselle "terapeutille" hakeuduttu. Ihmiset please, pysykää parisuhteista kaukana jos kerran tiedätte olevanne masentuneita. Ei se parisuhde teitä paranna ja viette vain toisenkin mielenterveyden.

Vierailija
30/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoinen sitoutunut ihminen.

Elämme pinnallisessa maailmassa jossa ihmissuhteet ovat kertakäyttöhyödykkeitä. Kaikki eivät vaan sitä ymmärrä ja ottavat suhteen tosissaan. Kannattsisia aina alussa muistuttaa ettei toinen sitoudu liikaa.

Jos on niin tyhmä ettei tajua asioilla olevan alku ja loppu. Se on kyllä sudokun paikka se. Kuka idiootti edes rakastuu.

Vierailija
31/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmisiä kiinnostaa itsarilla uhkailut ja millainen keskenkasvuinen penikka uhkailee toisia ylipäätään sellaisella?

Ne jotka tekevät, he ovat hiljaa ja tekevät asiansa, jos näin ovat päättäneet.

Lähinnä tuollaisella uhkailevat ja vinkuvat korso-kerava tier kallut.

Vierailija
32/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija 

Sepä ei poista sitä faktaa että jos kiristää itsarilla on aivan äärimmäisen häiriintynyt ja myös henkisesti väkivaltainen ihminen. -eri

Siksi onkin kaikille palvelus jos toteuttaa uhkauksensa. Yksi MT potilas vähemmän

Vierailija
33/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on paha olla. Ihminen, joka on tottunut kiristämään ja manipuloimaan.

Tai sitten vain ihminen, jolla on paha olla eikä näe mitään hyvää elämässä yksin. Itsemurhasta puhuminen ei ole aina uhkailua, vaikka se sellaiseksi helposti koetaan.

Kyllä. Mutta jotkut ottavat kaikenlaisen synkemmän puheen "uhkailuna".

Jos miettii ääneen, mitä ihmeen järkeä tässä elämässä on ja joskus tekis vaan mieli kuolla niin toinen suuttuu "lopeta tuommoisten puhuminen!!!"

Vierailija
34/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksäni. Ehta narsisti. Pahinta oli se, että osasi manipuloida minut jäämään suhteeseen vielä vuosiksi. Oli erittäin huonossa tilanteessa elämässäni ja hän osasi käyttää hyväksi haavoittuvaisuuttani. Toinen yritti samaa, mutta kevyemmin. Miksi vedän puoleeni ikäviä ihmisiä?

Vierailija
35/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeriippuvainen, selvästi persoonallisuushäiriöinen exäni uhkaili itsemurhalla kun jätin hänet. Sain järjestettyä hänet hetkeksi suljetulle osastolle, mutta eipä ne sitä kauaa siellä pitäneet. Ilmeisesti siitä eteenpäin syytti elämänsä kaikesta kurjuudesta eroamme, yritti kiristää vielä montaa kautta minua palaamaan takaisin. En todellakaan palannut.

Vierailija
36/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se kiero mt-agenda on, että jos et "palaa yhteen, niin tapan itseni". ööö...

Varmaan jotain on mennyt ketuiksi jo aiemmin, joten onko oletus, että jatketaan kuin ei mitään ja kaikki on hyvin? mitä tuo auttaa. En sanoisi, että "tee", mutta unohtaisin vain ihmisen.

Ja piste.

Vierailija
37/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdalla kyseessä täysi psykopaatti. Mies vainoaa minua vieläkin, vuosia eron jälkeen.

Sain eron jälkeen viestejä, että kohta hän kuolee - hän t appaa itsensä koska jätin hänet.

Kerran tällaisen viestin jälkeen meni noin vartti, kun hänen puhelinnumerostaan tuli viesti:" Olen (ex-miehesi) Pekan kaveri, ja lähetän tämän viestin Pekan puhelimesta. Pekka on kuollut. Pekan kuolema on sinun syysi."

Olisin laittanut takaisin viestin 'Jessssss!!!!!!'

Vierailija
38/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumeriippuvainen, selvästi persoonallisuushäiriöinen exäni uhkaili itsemurhalla kun jätin hänet. Sain järjestettyä hänet hetkeksi suljetulle osastolle, mutta eipä ne sitä kauaa siellä pitäneet. Ilmeisesti siitä eteenpäin syytti elämänsä kaikesta kurjuudesta eroamme, yritti kiristää vielä montaa kautta minua palaamaan takaisin. En todellakaan palannut.

Jos valitsit moisen kumppaniksesi, niin tuskin sinä juuri parempi olet. Kallu vetää kallua puoleensa.

ps. Onko sinulla vaaravärjätyt hiukset? Bmi yli 25?

Vierailija
39/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kohtaa vaan yhteydenkatkaisu. Jos tekee, sitten on tehdäkseen. Ei se ole sen syy, joka ei uhkaa 4-vuotiaan tasoisella kiristämisellä.

Ylipäätään ne, jotka puhuvat moisia eivät koskaan tee sitä.

Mun veli teki. Myös yksi työkaveri teki. Ei se aina jää pelkäksi uhkailuksi.

Vierailija
40/68 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kohtaa vaan yhteydenkatkaisu. Jos tekee, sitten on tehdäkseen. Ei se ole sen syy, joka ei uhkaa 4-vuotiaan tasoisella kiristämisellä.

Ylipäätään ne, jotka puhuvat moisia eivät koskaan tee sitä.

Kyllä tekevät.