Iltalehti: "Valitusta tyhjästä!" Marjayrittäjä tulistui somessa - nykynuoret eivät enää jaksa edes seistä!
Marjayrittäjä kieltää työntekijöitään istumasta työpäivän aikana, koska pitää sitä työturvallisuusriskinä ja asiakkaiden pilkkaamisena. Hänen mukaansa 16-vuotiaiden pitäisi ottaa oppia yrityksen 80-vuotiaista työntekijöistä, jotka seisovat valittamatta kahdeksan tuntia putkeen. Kun nuoret työntekijät julkaisivat TikTokissa huumorivideon, yrittäjä raivostui, vaati poistamaan videon ja syytti nuoria todellisuuden vääristelystä. Someraivo yltyi boikottivaatimuksiin asti, mutta yrittäjä ei välitä: hänen mukaansa aina joku keksii valittaa, vaikka antaisi miljoona euroa lastensairaalalle.
Miten voi olla mahdollista, että nykyajan nuoret eivät jaksa edes seisoa muutamaa tuntia, kun aiemmat sukupolvet ovat kävelleet kouluunkin kymmenien kilometrien matkan lumihangessa ilman kenkiä ja ruokaa? Tämä on juuri sitä hemmottelua, joka pilaa seuraavan sukupolven lopullisesti. Kohta nämä laiskat nuoret vaativat varmaan sänkyjä ja Netflixiä jokaiselle työpaikalle. Somessa valittaminen näyttää olevan nykynuorten ainoa taito kohta heidän pitää varmaan saada palkkaakin pelkästä hengittämisestä. Missä on vanhempien kasvatusvastuu, kun marjakojuun seisomaan joutuminenkin aiheuttaa henkisen trauman?
Kommentit (324)
huomaa hyvin ettei vauvalaudalla käy yrittäjiä vaan laiskoja vihervassarisuvakkeja
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo kusipääyrityäjä siirtyä nykyaikaan ennen kuin joku hakkaa sen tohjoksi.
Vai kannattaisiko nuorten ottaa mallia miten Aasiassa ja tai Lähi-Idässä myydään torilla. Suomalainen pullamössö nuori ei saisi siellä mitään myytyä.
Huh ei voi kun kuvitella minkälaiset työolot on tuon marjamiehen mansikkapelloilla.
Kohti katastrofia mennään. Marjanpoimijatkin tilattava maapallon toiselta puolelta.
Työtön ei marjanpoimintaa lähde, koska Kelasta saa helpommalla. Ja kesällä ei ehdi kun on muita menoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko tuo kusipääyrityäjä siirtyä nykyaikaan ennen kuin joku hakkaa sen tohjoksi.
Vai kannattaisiko nuorten ottaa mallia miten Aasiassa ja tai Lähi-Idässä myydään torilla. Suomalainen pullamössö nuori ei saisi siellä mitään myytyä.
Sä voit näyttää esimerkkiä ja lähteä kiinalaiseen rättejä valmistavaan hikipajaan hommiin. Näytä miten kova luu sä oot 💪
Vierailija kirjoitti:
Oletan että vessataukojakaan ei saa pitää tässä firmassa?
Ymmärrän itsekin yrittäjänä sen, että työpaikoilla on käytännöt ja säännöt, mutta niitä voi myös ylläpitää olematta täys mulkku. Kyseinen marjaheppu kyllä ansaitsee kaiken paskan mitä tästä somemyrskystä seuraa.
Olin työpaikassa, jossa vessakäynnit olisivat johtaneet työajan ylitykseen, kun matkoihin olisi mennyt yli puoli tuntia. Ja ylityksiä kytättiin. Söin ja join ensimmäisen kerran 15 aikoihin. Kuudelta herätys. On näitä.Irtisanouduin vaikka pyydettiin jäämään. Onnea korvaajalleni.
Vierailija kirjoitti:
Huh ei voi kun kuvitella minkälaiset työolot on tuon marjamiehen mansikkapelloilla.
Siellä ei suomalaisia vetelyksiä katsella vaan työn tekee ahkerat ukrainalaiset jotka ei valita eivätkä istuskele.
Vierailija kirjoitti:
Muistan kun mummo kertoi, että kouluun oli matkaa kolmisenkymmentä kilometriä ja oli kävellen joutunut tarpomaan lumihangessa ilman kenkiä ja ruokaa. Suksiakaan ei ollut taloudessa, joilla olisi voinut hiihtää. Joka päivä maanantaista lauantaihin oli kouluun mentävä ja takaisin tultava. Vielä sen jälkeen oli ruokittava lehmät ja pestävä pyykit avannossa, välillä alasti koska vaihtovaatekertoja ei ollut kuin yhdet. Oli kuulemma ihan mukavaa puhdetta mummon mielestä.
No jep, ja matka pelkkää ylämäkeä molempiin suuntiin.
Vierailija kirjoitti:
huomaa hyvin ettei vauvalaudalla käy yrittäjiä vaan laiskoja vihervassarisuvakkeja
Vauva- palsta onkin todettu Suomen suurimmaksi jouteneläjien, siipisisarien ja elämäntyapavalittajien epäsosiaaliseksi yhteisöksi.
Toi menneisyyteen vertailu antaa kuvan, että hyväksyy sen epäeettisyyden.
Itse olin nuorena alaikäisen mansikkamaalla töissä... noin 30 vuotta sitten kun ei ollut nykyaikaa eikä laitteita mutta silti en mä sielä viihtynyt kun 2 vkoa ja senkin ajan tein muutaman tunnin päivässä koska ei sitä vaan jaksanut. Olin hyväkuntoinen mutta silti.
Sielä oli niitä virolaisia himopoimijoita jotka oli sielä kahdeksan tuntia ja poimivat koneina ihan älyttömiä määriä, en kyennyt samaan, en niin millään, joten aivan turha on haukkua nykynuoria tästä.
Riippuu täysin motivaatiosta, itse en niin ollut sen rahanperään kun nuo virolaiset oli, kai ne sillä eli, itselle se oli vaan omaa lisätuloa ei pääasiallinen tulonlähde, eihän se lapsena sitä ole.
Turha verrata jonkun elinkeinoa lasten kesätyö puuhasteluun. Ei hyvää päivää teitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletan että vessataukojakaan ei saa pitää tässä firmassa?
Ymmärrän itsekin yrittäjänä sen, että työpaikoilla on käytännöt ja säännöt, mutta niitä voi myös ylläpitää olematta täys mulkku. Kyseinen marjaheppu kyllä ansaitsee kaiken paskan mitä tästä somemyrskystä seuraa.
Olin työpaikassa, jossa vessakäynnit olisivat johtaneet työajan ylitykseen, kun matkoihin olisi mennyt yli puoli tuntia. Ja ylityksiä kytättiin. Söin ja join ensimmäisen kerran 15 aikoihin. Kuudelta herätys. On näitä.Irtisanouduin vaikka pyydettiin jäämään. Onnea korvaajalleni.
Hauskaa naisille, joilla on runsaat kuukautiset.
Vierailija kirjoitti:
Miksi 80-vuotiaat ovat töissä viemässä kesätyöpaikkoja niitä tarvitsevilta nuorilta? Onko muka oikein?
Koska nuoret EI JAKSA seisoa !
Olen 38vuotias ja minäkään en jaksaisi seistä koko päivää! Yrittäjä ansaitsee paskamyrkynsä. Ottakoot töihin niitä koko päivän seisovia dementikkomummoja.
.
Asiakkaat voivat halutessaan boikotoida tätä yritystä Teron Tuoretori Oy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vauva- palsta onkin todettu Suomen suurimmaksi jouteneläjien, siipisisarien ja elämäntyapavalittajien epäsosiaaliseksi yhteisöksi.
Kiitos esittäytymisestä!
On syvältä että pakottaa seisomaan päivän. Munkku
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan jaksa seisoa koko päivää marjakojulla sadepäivänä kun ei ole asiakkaita. Ihan järkky raskasta ja tylsää.
Mutta joidenkin on pakko, koska töitä on tehtävä elääkseen. On paljon töitä, joista saa huonoa palkkaa, työ on tylsää ja raskasta, terveyskin menee. Se on elämän realiteetti suurimmalle osalle maapallon väestöä.
Koska nuoret ei jaksa seistä, eikä paljon muutakaan. Siksi 80 vuotiaiden pitää olla töissä, saa nuoret levätä. Itse olen eläkkeellä ja ikäni tehnyt seisomatyötä, ei mitään ongelmaa.
Kusjpiä istuu konttorissaan ja haukkuu vielä orjalaumaansa.